Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vraagje over vlekjes bij kind 1,5 jaar

Hallo,

Ik deed vanavond mijn zoontje in bad en ontdekte dat zijn hele buik onder de kleine rode vlekjes zit. Het zijn allemaal rode bultjes die iets van de huid af komen, maar je voelt ze niet ech als je er met je hand overheen gaat. Er zitten ook wat dikkere bultjes tussen en in zijn nek en op zijn rug zitten ook een pas van die bultjes. Die in zijn nek zitten er al even, ik dacht dat t van de warme kan, maar n zijn buik helemaal onder zit vraag ik me dat af. Of ze staan los van elkaar, dat zou ook nog kunnen.

Hij is verder niet ziek of koortsig ofzo, hij eet en drinkt prima en is vrolijk en druk.
Wel heeft hij in de nacht van zaterdag op zondag overgegeven en heeft hij zondag diarree gehad. Weet iet of dat er iets mee te maken kan hebben. Maar wederom, toen ook niet koortsig of hangerig ofzo.

Wie heeft een idee wat t kan zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

15-07-2010 om 20:58

5e of 6e?

Google eens op 5e ziekte of 6e ziekte, en dan ook op afbeeldingen? Typisch zo'n ziekte met bultjes waar je niet heel erg beroerd van hoeft te zijn.
Warmte blijft natuurlijk ook een mogelijkheid.

miekie80

miekie80

16-07-2010 om 22:06 Topicstarter

Zou goed kunnen

had er zelf ook al aan gedacht, maar die foto's die ik tegenkwam van de 5e en 6e zagen er totaal anders uit als wat hij heeft. Maar vandaag was mijn moeder bij ons en die dacht ook aan de 5e of 6e.
Het heeft ondertussen zijn liezen ook bereikt, denk dus eigenlijk niet dat het van de warmte komt. Het wordt steeds erger terwijl de warmte nu wel meevalt.
Zag op internet wel dat de 5e meestal op de wangen begint. Dus denk dat t dan om de 6e gaat. Dat hoop ik eigenlijk ook maar, want er is een mogelijheid dat ik zwanger ben en de 5e schijnt weer gevaarlijk te zijn voor de vrucht.
Pff, nou ja hij is in ieder geval niet ziek ervan en, als ik internet mag geloven, nu ook niet meer besmettelijk. Maandag maar wel even het kdv bellen om het door te geven, want de dagen dat hij daar was was hij wrs wel besmettelijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.