Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lottie

lottie

11-08-2009 om 14:49

Vreemde hangende bult vagina -dilemma-


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lottie

lottie

01-09-2009 om 15:39

Op sommigen

heb ik daarom ook geen zin om te reageren.
Sorry dat ik het even kort houd daarom.
Ik weet dat dit allemaal echt is en het is triest genoeg. Vind het niet fijn bepaalde reacties te lezen, o.a. van bennikki... Maar ik laat het even bezinken.

Puck2

Puck2

01-09-2009 om 15:50

Dat is goed nieuws

Wat fijn dat jij nu actie kunt ondernemen. En eerlijk gezegd vind ik het ook allemaal een erg raar verhaal, maar dat maakt de hele situatie misschien alleen nog maar triester. Er is duidelijk alleen meer aan de hand dan een rare bult.

Kari1

Kari1

01-09-2009 om 16:00

Bartho en hydra

Het essentiële verschil zit volgens mij niet in de soort ontsteking maar in de soort klier. Bij een bartholinitis zijn de klieren van Bartholin ontstoken. Waar die liggen kun je zien op het linker plaatje, aan de niet-ontstoken linkerkant. Bij hydradenitis zijn zweetklieren ontstoken. Die liggen vaak wat meer richting lies.
Bij beide ontstekingen zijn er meestal bacteriën in het spel (de gewone huid-en vaginabacteriën) die hun slag kunnen slaan als er b.v. afvoerkananaaltjes verstopt zijn. En nogmaals, daar heb je geen seksuele activiteit voor nodig. Bartholinitis komt ook voor bij maagden.
Maar misschien heeft de HA nog andere tekenen gezien die wel op gonorroe wijzen, dat kan natuurlijk. Waar de diagnose zeer ernstige chlamydia vandaan komt kan ik niet rijmen.
Kari

Kari1

Kari1

01-09-2009 om 16:02

Lottie

Die reacties bedoelen denk ik niet te zeggen dat jij iets niet goed doet. Het is fantastisch dat je je zo inzet. Ze zijn waarschijnlijki meer bedoeld om te zeggen wat Puck verwoord: er is duidelijk alleen meer aan de hand dan een rare bult.
Kari

Nasha 1st

Nasha 1st

01-09-2009 om 16:50

Lottie

ik vind ook dat jij het super aanpakt, evenals je dochter overigens. Dat er meer aan de hand is met dit meisje is wel duidelijk....hopelijk komt het allemaal goed!

Tineke

Tineke

01-09-2009 om 16:57

En toch...

Als ik moeder was van dat meisje, zou ik willen dat je me allang gebeld had.

Andere situatie

'Als ik moeder was van dat meisje, zou ik willen dat je me allang gebeld had.'
Maar jij bent dan ook een heel andere moeder dan de moeder die geschetst wordt in dit draadje. Als het meisje geen basisvertrouwen in haar moeder heeft, dan kan ik me goed voorstellen dat ze niet wil dat haar moeder hier achter komt. Dan zit het dieper dan normale pubergene.

En Lottie: ik denk dat de mensen hier die hun twijfels hebben, helemaal niet aan jou twijfelen maar wel aan of het wel allemaal klopt wat het meisje zegt. Dat maakt het bepaald niet minder erg overigens, mogelijke onwaarheden die ze vertelt zullen waarschijnlijk voortkomen uit angst van het meisje. Gelukkig mag jij voor haar naar de huisarts gaan. Hopelijk word je daar wijzer van en kan er een behandelplan gestart worden.

Rafelkap

Rafelkap

01-09-2009 om 17:47

Slechterik

Lottie, ik denk ook dat je het heel goed hebt gedaan, met je dochter, om het vertrouwen van het meisje niet te beschamen. Wat een dilemma's allemaal.. Ik hoop heel erg dat je samen met het meisje met de moeder kan gaan praten en in ieder geval; dat het meisje en haar moeder weer naar elkaar toe gaan groeien. Ik zou het zelf vreselijk vinden als mijn kind mij niet in vertrouwen wilde nemen, misschien is die moeder niet zo'n 'slechterik' als wordt gesuggereed
En nu maar hopen dat de moeder het hier nu al niet gelezen heeft, ik zou niet teveel details meer geven over de gezinssituatie.

Soa

Er is een Soa wat als symptoom een zwerende bult geeft; syfillis. Maar dat is te genezen met antibiotica, gelukkig.
Ik zou de moeder trouwens niet bellen. Het is in vertrouwen verteld, ook de ha heeft een beroepsgeheim.

Inge

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-09-2009 om 20:09

Lottie

Ik vind ook echt dat jij en je dochter het goed aanpakken en ik ben heel blij dat die vriendin jou nu zover vertrouwt dat ze jouw hulp inschakelt maar ik denk ook dat dat meisje zo in de war is dat ze wellicht halve waarheden vertelt danwel dingen verzint. Duidelijk is dat ze niet de ernst van de situatie inziet en dat ze absoluut professionele hulp nodig heeft. En ik vind toch ook dat haar moeder ingelicht moet worden. Het hele gezin heeft zo te lezen begeleiding nodig. Ik heb zelf ooit een soortgelijke situatie meegemaakt en heb meteen professionele hulp ingeschakeld, de huisarts opgebeld en de moeder van desbetreffende vriendin. Vriendin zelf was zeer ver heen dus in haar belang heb ik het tegen mij "in vertrouwen gezegde" gepasseerd. En maar goed ook want door snel ingrijpen en handelen is voorkomen dat zij zichzelf verder in de vernieling stortte. Ze heeft mijn handelen in het begin niet in dankbaarheid afgenomen maar later was ze toch wel erg blij dat ik snel actie heb ondernomen.

Lottie

Mag ik zeggen dat ik heel er blij ben dat jij je zo actief in zet om een vriendin van je dochter te helpen? Als een thuissituatie goed is, dan loopt een meisje echt niet zo lang met klachten. Aangezien ze jou in vertrouwen neemt zou ik het vertrouwen nu ook niet beschamen door het tegen haar moeder te gaan zeggen. Dan heeft ze straks geen volwassene meer die ze kan vertrouwen.

Prulletje

Prulletje

01-09-2009 om 21:51

Lottie

Als ik ooit problemen met mijn dochter krijg, dan hoop ik dat ze een vriendin zoals jouw dochter is en die een moeder heeft zoals jij!

Prulletje

Over wel of niet moeder inlichten

Ik ben dan wel al een poosje puber af maar ik kan me nog levendig herinneren hoe het was. Ik had een beste vriendin met wiens moeder ik een goede band had. Als ik toenertijd met bepaalde problemen voor mijn gevoel niet bij mijn ouders terecht kon kwam ik vaak bij haar terecht. Soms kwamen bepaalde problemen via mijn vriendin bij haar aan het licht en soms ook rechtstreeks. Die moeder weet bepaalde dingen uit mijn pubertijd die mijn eigen moeder niet weet. Omgekeerd ook trouwens, mijn moeder weet ook dingen van mijn beste vriendin die haar eigen moeder niet weet. Als ik het heb over dingen heb ik het over sexualiteit, drugs en relaties. Ik denk niet dat dat fout is. Op een bepaalde leeftijd voel je gewoon haarfijn aan wat je wel en niet bij je ouders neer kunt leggen. Dat er dan een ander vertrouwenspersoon is is alleen maar mooi.

Ik heb nu overigens een prima band met mijn ouders en mijn beste vriendin en ik zijn prima op onze pootjes terecht gekomen. Ik vind dus dat de moeder van die vriendin niet perse hoeft ingelicht te worden!

En verder?

Lottie echt super dat jij dit doet voor die vriendin, net wat sommigen al zeggen, als ouder zijnde mag je hopen dat ze je alles durven te vertellen thuis. Als er om wat voor reden dat niet kan en ze kunnen wel hun verhaal kwijt aan iemand anders die ook stappen durft te ondernemen is dat alleen maar fijn!

Ik wil geen angst kweken, maar er is duidelijk sex geweest zonder een voorbehoedsmiddel (condoom) dring erop aan dat ze ook getest gaat worden op hiv!

Succes morgenochtend bij de huisarts!

En lottie?

hoe is het afgelopen bij de huisarts?

Toch eens over lopen denken..

En het moet me van het hart dat ik het toch ook wel een merkwaardig verhaal vind.

Hoe kan het nou toch dat je dochter kon zien dat het een grote bult was waar pus uit liep? Dan moet er een flinke hoeveelheid pus uit gelopen hebben of ze moet er echt met haar neus bovenop gestaan hebben.

Hoe moet je dit rijmen met de gene van haar vriendin? Kon je niet wat doorvragen bij je dochter? Hoe groot is de bult precies? Weet je dochter wel hoe groot een balzak precies is? Waar precies zat de bult? tussen de benen is een ruim begrip.

Het zou ook nog wel eens een beetje overdreven kunnen zijn?

En dan dat het een soa is. Sprak jij niet over chlamidia? Ik ben maar een leek, maar ik dacht niet dat dit ooit bij chlamidia een symptoom kan zijn.

Huisarts

Ik zou trouwens meteen een andere huisarts willen, als het kind 30 augustus geweest is met een pussig iets en hij/zij rustig afwacht tot de vertrouwenspersoon 4 dagen later langs komt. Niet echt een adequaat optreden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

04-09-2009 om 22:03

Het blijft maar malen..

Zou het niet kunnen, stel dat.... stel dat... er helemaal geen grote neger is geweest. Stel dat het stiefvader was.
Het verhaal is zo warrig, tegenstrijdig, onvolledig en toch weer met vreemde details.

Rafelkap

Rafelkap

05-09-2009 om 09:01

Maakt toch niet uit

wat er van waar is. Feit blijft dat het meisje iets heeft opgelopen waar ze zich voor schaamt en wat behandeld moet worden.

Nee..

De details doen er niet toe, alleen kom je wanneer je naar de details vraagt in elk verhaal met vraagtekens vaak erachter hoe het precies in elkaar zit.

Niet alleen bij de vriendin kan van alles aan de hand zijn. Ook de dochter van Lottie kan overdrijven, of samen zijn ze spannend bezig.

Het is per slot van rekening een lange vakantie geweest..

Begrijp me niet verkeerd, als Lottie's dochter echt voor haar gevoel duidelijk niet overdrijft, en het verhaal wordt helderder en blijft zorgwekkend, dan is er alle reden om vooral meteen te handelen.

Maar misschien is het juist een manier van aandacht vragen voor een ander probleem. misschien is het toch goed om het verhaal eens samen met dochter en vriendin heel nauwkeurig te bespreken.

Stel dat de dokter concludeert dat het meisje een puistje heeft en verder niets. Is daarmee dan het probleem de wereld uit?

Het maakt ook niet uit door wie en wanneeer, maar het wordt langzamerhand zo'n vreemd verhaal dat ik eraan ga twijfelen of het geen troll is.Vooral omdat Lottie ook niet meer reageert.

Jeetje zeg ...

waar zijn een aantal van jullie mee bezig? Het verhaal zou niet kloppen? Lottie wordt nu zelfs afgeschilderd als Troll. Vind je het gek dat Lottie nu niet meer reageert, had ik ook niet gedaan met zulke reacties.
Lottie, ik hoop van harte dat alles goed komt met het meisje en ik hoop dat je hier toch nog even komt om te vertellen hoe het gaat.
groetjes, Sonja

Rafelkap

Rafelkap

06-09-2009 om 11:03

Ik kan me voorstellen

dat Lottie geen zin meer heeft om te reageren om zo aan onze nieuwsgierigheid tegemoet te komen. Ze wordt in dit draadje vaker niet serieus genomen en als ze even niet achter de beeldbuis is, is ze meteen een troll.
Maar we zijn natuurlijk best nieuwsgierig

Tinus_p

Tinus_p

06-09-2009 om 12:06

Liegen etc

Sonja:
"waar zijn een aantal van jullie mee bezig? Het verhaal zou niet kloppen? Lottie wordt nu zelfs afgeschilderd als Troll."
ik heb niet de indruk dat Lottie liegt -ik denk dat zij oprecht vertelt wat zij denkt dat klopt. Ik denk wel dat het heel goed mogelijk is dat haar dochter en met name de vriendin van dochter liegen of iig maar de halve waarheid vertellen.

Nasha 1st

Nasha 1st

06-09-2009 om 19:18

dat denk ik eerder, dat het verhaal van die vriendin rammelt, lottie vertelt hier alleen maar wat ZIJ van haar dochter hoort.....maar ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar de afloop

lottie

lottie

07-09-2009 om 11:21

...

Eigenlijk moeten de goede het voor de kwaden ontgelden nu, maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin meer om hier nog te reageren, om nog meer olie op het vuur te krijgen. Blijkbaar zijn er altijd mensen die twijfelen aan de oprechtheid van iemands goede bedoelingen en aan de echtheid van een verhaal. Jammer dat ik hier niet met mijn verhaal goed terecht kan. Ik heb betere ervaringen in het verleden gehad met OO. Misschien leent dit onderwerp zich ook niet zo goed voor zo'n openbaar anoniem forum. De mensen die wel oprecht geinteresseerd waren in mijn verhaal bedank ik heel erg, ik heb toch veel aan jullie opmerkingen gehad. Maar dat ik Troll genoemd wordt heeft voor mij de deur dichtgedaan. Sorry.

Lottie

ik hoop dat je mijn bericht niet ook bij de trollenjager op een hoop gooit. Het is echt niet zo dat ik aan jóuw woorden twijfel. En het is al helemaal niet zo dat ik graag de details in alle geuren en kleuren hoef te horen.

Maar ik zie toch genoeg reden om te twijfelen aan het verhaal. En dan lijkt het me juist heel erg belangrijk om er op in te gaan met je dochter en haar vriedndin.

Want waarom zouden die meiden dit verhaal verzinnen als ze het verzinnen? Misschien zijn ze erg bezig met hun veranderende lichaam, sex en eerste sexuele ervaringen.

Ik denk dat het van groot vertrouwen getuigt dat jouw dochter juist naar jou toekwam. Ik zeg alleen maar: probeer er serieus op in te gaan. ook als het allemaal medisch mee zou blijken te vallen.

Zofia

Ellen Wouters

Ellen Wouters

07-09-2009 om 11:48

Doet er niet zoveel toe

Of de bult nou duidt op een SOA of een uit de hand gelopen steenpuist of nog iets anders is, dat doet voor ons helemaal niet zoveel ter zake.

Wij hoeven het naadje van de kous niet te weten. Belangrijkste is dat er contact met een arts is. Die kan beoordelen wat het is, en of er verdere hulpverlening nodig is.

Stel dat wij op grond van de gegevens kunnen determineren dat het geen neger maar een aziaat was, of dat er incest is, of dat het een uit de hand gelopen al dan niet vrijwillig sexspelletje was, dan doen we hier een constatering. Maar dat verandert niks voor dat meisje.
Voor Lottie is het belangrijk dat haar dochter en vriendin haar blijven vertrouwen.

Gallifrey

Gallifrey

07-09-2009 om 13:26

Lottie....

Ook voor mij geldt dat ik hoop dat je mijn reactie niet verkeerd begrepen hebt. Ik heb juist heel erg veel respect voor hoe je hier mee om gaat. Ik vond het wel een raar verhaal van dat meisje uit. Er zaten wat dingen in waardoor ik dacht dat er misschien ook iets anders zou kunnen spelen. Ik vond dat vooral van belang toen het er over ging of jij de ouders zou moeten waarschuwen. Iemand hier zei: "als het mijn dochter was zou ik het willen weten". Maar een paar dingen in het verhaal deden bij mij de alarmbellen rinkelen. Wie weet wat daar aan de hand is...
Ik vind het ontzettend jammer dat je het je zo aantrekt. De meeste reacties zijn heel meelevend en daar waar wordt getwijfeld wordt vooral getwijfeld aan het vriendinnetje. Niet aan jou.
Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat en dat jullie haar goed kunnen blijven ondersteunen. Succes er mee!

buzz

buzz

07-09-2009 om 13:47

Lottie

ik snap heel goed dat je niet veel zin meer hebt om te schrijven. Vervelend hoor dat mensen zo tja hoe zal ik het noemen, laat ik maar gewoon netjes zeggen zo reageren.........
Ik hoop dat alles goed komt, dat als het iets ernstigs is het nog goed behandeld kan worden, en dat als er iets ernstigs met het meisje gebeurt is dat het hiermee dan zo ver komt dat ze haar verhaal doet en daarmee geholpen kan worden, zodat ze verder zo veel mogenlijk verder kan met een fijn leven, zonder dat ze er eerdaags geestelijk last mee krijgt.
Heel erg zech dat kinderen soms best een beetje aan hun lot overtgelaten worden, en dat ze met ernstige of zelfs met gewone dingen niet bij hun ouders terecht kunnen.
Fijn dat ze bij jullie zich zo lekker thuis kan voelen en dat jullie zo met haar begaan zijn. En dat ze op deze manier toch geholpen kan worden.
Petje af. Ik zou het fijn vinden terzijnertijd nog het berichtje te lezen, het is verholpen het viel mee qua schade, en ze word geholpen. Dat zou heel mooi zijn, zoizo ook als je het niet schrijft hoop ik dat het zo afloopt.
Sterkte met haar en voor haar, en petje af hoor! En jammer inderdaad dat het hier zo moet gaan, maar gelukkig zijn er toch ook mensen geweest die geen lullige maar zinnige bijdragen hebben gegeven zoals je al schreef.
groet buzz

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.