Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat

Wat

08-10-2013 om 16:27

welke bloeddrukmeter?

Dochter moet 2 keer per dag haar bloeddruk gaan opmeten i.v.m. bepaalde medicatie.
Heeft iemand ervaring met een merk, een verkoopplek met goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Ze zijn er van 30 tot dik 200 euro dus de keuze is nogal groot, het aantal reviews helaas niet.
Bij kieskeurig vond ik beperkte informatie, bij de consumentenbond moet ik lid worden om de testen te zien en dat ben ik niet.

weet de arts dat niet?

Ik zou de behandelend arts om advies vragen, die heeft daar allicht ideeën over.

Groeten,

Temet

Wat

Wat

08-10-2013 om 16:41

het

is een psychiater, de keuze was dus aan ons, vandaar gebruikerservaringen gevraagd omdat nogal eens blijkt dat de waardes niet nauwkeurig zijn.

jessica 5

jessica 5

08-10-2013 om 23:59

Wat

Je zou ook bij je apotheek eens na vraag kunnen doen naar een goede bloeddrukmeter.

Wat

Wat

09-10-2013 om 12:37

goeie

tip, ga ik vandaag nog even doen; daar had ik nog niet aan gedacht, dank je wel

Vera*

Vera*

09-10-2013 om 13:26

thuiszorgwinkel

Zou je er eentje kunnen lenen of huren bij de thuiszorgwinkel?

Wat

Wat

09-10-2013 om 15:39

dank je, als het

middel aanslaat moet ze het levenslang gebruiken en ook levenslang haar bloeddruk blijven controleren, denk dat kopen dan voordeliger is Ik ben inmiddels bij de apotheek geweest en die zeiden: ga liever naar de Kijkshop, zoveel soorten, zoveel prijzen en dat de waardes niet nauwkeurig zijn ligt meer aan bv de verschillende situaties dan aan de onnauwkeurigheid van het apparaat. Bij de apotheek zou ik over de 100 euro kwijt zijn volgens haar, bij de Kijkshop vanaf 30 euro. Op naar de Kijkshop dus

Tink

Tink

10-10-2013 om 20:59

voor zover ik weet

... is Omron wel een goed merk.
Gaat het er niet meer om dat ze steeds met dezelfde meter meet? Dat je de verschillen kunt zien zeg maar?

Omron

Was het advies van mijn cardioloog, eentje die de bloeddruk aan de bovenarm meet, niet zo'n polsding, die meet niet secuur (woorden vd cardioloog)

Wat

Wat

11-10-2013 om 19:07

dank jullie

dank jullie wel, ik zal kijken naar dat merk. Het is idd belangrijk om het met dezelfde meter te meten. Met de medicatie kan ze een erg lage bloeddruk krijgen, dus dat moet in de gaten worden gehouden.

BodyGauge bloeddrukmeter

Misschien een wat late reactie. Wij hadden een vergelijkbare situatie en kochten een tijdje geleden een BodyGauge bloeddrukmeter. Zijn we erg tevreden over.

Coby

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.