Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tigerfeet

Tigerfeet

24-11-2015 om 12:08

wie heeft ervaring bij emdr bij ptss

Wie heeft hier ervaring mee, en dan vooral emdr o gevoelens en niet op beelden.
Tigerfeet

nu even niet

nu even niet

24-11-2015 om 12:49

wisselt per persoon

Het is op zich een goede behandelmethode, maar niet voor iedereen een wondermiddel. Ik ken mensen die er van opgeknapt zijn. Ik heb zelf een vorm van PTSS door een reeks van gebeurtenissen, niet speciaal één traumatische gebeurtenis. Het is heel moeilijk om dan EMDR toe te passen.

Ik heb 2 x een paar sessies gehad, we moesten ermee stoppen omdat het eerder averechts werkte.

Maar misschien werkt het met jou wel goed.

emdr

Ik heb zelf EMDR therapie gehad om van een fobie af te komen, dat werkte bij mij (boven mijn eigen verwachting) goed.
In de tijd dat ik die therapie volgde, sprak ik een vrouw met PTSS die echt enorm was geholpen met EMDR.
Per persoon zullen de ervaringe verschillen, maar mijn ervaring, hoewel voor andere klachten, is heel goed.
Succes!
Sanneke*

oh ja

Waarmee ik dus eigenlijk ook wilde aangeven, bij mij was de emdr therapie ook voor mijn gevoel en niet voor beelden.
Sanneke*

ik heb complexe ptss en onderga al lange tijd emdr

emdr heeft mij een leven gegeven ik doe de emdr als onderdeel van de trauma therapie nu drie jaar het is zwaar maar levert erg veel op
bij een complexe ptss is het wel van belang dat je de emdr niet zonder andere begeleiding doet. het zal een onderdeel moeten zijn van je hele therapie plan. voor mij heeft het na vijftig jaar leven met trauma en in trauma een rust en vrijheid en ruimte opgeleverd waarvan ik nooit gedacht had dat dit nog zou kunnen.

Tigerfeet

Tigerfeet

24-11-2015 om 22:01

ptss

Gelukkig heb ik geen complexe ptss, het is nu nog een vermoeden van ptss omdat degene die doorverwijst geen diagnose mag stellen. Ik hoop dat het bij mij ook wat gaat opleveren en mijn leven makkelijker gaat maken.

Bedankt voor het delen.
Tigerfeet

mijk

mijk

24-11-2015 om 23:20

ik heb emdr gehad voor een heel concrete

Gebeurtenis toen ik vrij jong was. Het heeft behoorlijk goed geholpen en het grappige is dat ik ook andere dingen uit die periode maar in heel andere context makkelijker losliet. .

Nickje

Nickje

25-11-2015 om 09:17

Positief

Ik had last van terugkerende beelden van angstaanjagende herinneringen en bijbehorende paniekgevoelens. Ik ben er nu helemaal van af. Ik kan de beelden nog steeds oproepen maar ze doen me weinig meer. Voor mij heeft het goed gewerkt.

dihanne

dihanne

25-11-2015 om 14:58

goede ervaring met emdr

Ik heb ook goede ervaring met EMDR, nadat ik erg angstig was geworden na aanval (+ gebeten) door pitbull.

EMDR hielp fantastisch.

Als je een enkelvoudig trauma hebt, zou ik het zeker proberen!

hartelijke groet
Dihanne

Sneeuwitje

Sneeuwitje

25-11-2015 om 20:57

mijn vader

Ik zelf dus niet, maar mijn vader heeft het gehad na een dotterbehandeling (met pijn in de borst naar het ziekenhuis afgevoerd, en binnen no time gedotterd, hij zag als het ware zijn hele leven als een film voor zijn ogen aflopen). Het heeft goed geholpen.

S.

Tigerfeet

Tigerfeet

28-11-2015 om 22:14

nog een vraag

Hoe reageerde jullie erop?? Ik ben alleenstaande moeder dus ben wel nieuwsgierig hoe jullie op een sessie reageerde. Waren jullie erg moe, emotioneel etc
Tigerfeet

mijk

mijk

28-11-2015 om 23:23

niet eigenlijk

Het was eigenlijk heel suf en saai. Minder zwaar dan gewoon therapie... Ik dacht halverwege echt dat het zonde van mijn tijd was!

hielp goed

ik was eerst erg skeptisch, vooral tijdens de behandeling,maar het hielp erg goed. Ik kan nu weer aan de nare gebeurtenis terugdenken en erover praten zonder in te storten en in tranen uit te barsten
Ik was na zo'n behandeling wel moe, maar niet extreem.

Nickje

Nickje

30-11-2015 om 13:09

Geen "last"

Ik heb ook cognitieve gedragstherapie gedaan, en na zo'n sessie was ik veel meer "ermee bezig" dan na EMDR. Nee, het viel echt mee.

Doortje

Doortje

30-11-2015 om 18:51

Positief om dit te lezen

Mijn dochter gaat (waarschijnlijk, hopelijk, ze denkt erover) EMDR doen i.v.m. angsten door pesten in het verleden. Na bijna 2 jaar cognitieve gedragstherapie, waarmee ze maar mondjesmaat verder komt, hopen we dat helpt de angsten te verminderen.
Kunnen jullie iets vertellen over hoe die sessies in zijn werk gaan?

mijk

mijk

30-11-2015 om 19:15

het is heel eenvoudig

Je praat over de zaken waar je last van hebt en ondertussen hoor je geluidjes in de koptelefoon. Echt niet meer dan dat. Net als Karin had ik er tijdens sessie hee enkel vertrouwd in. Het leek te simpel.

Tigerfeet

Tigerfeet

01-12-2015 om 22:34

Licht of geluid

Ik weet nog niet wat het gaat worden, hoor wel verschillende berichten over de impact van de sessies, ik ga het meemaken. Hopelijk kan ik nu eindelijk mijn angsten door pestverleden achter me laten. Vooral omdat de angsten en onrust niet meer aanwijsbaar is.

Tigerfeet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.