Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Airfryer kopen

Wie heeft er een airfryer met timer en toetsen en hoe bevalt die. Qua merk maakt t me niet zo veel uit.
Ik heb nu een tijd een oude airfryer van philips mogen proberen,die degene wegdeed omdat hij niet gebruikt werd. Ik gebruik m veel en die bevalt goed, maar poeh wat een prijs zeg om hem te vervangen.
En langzaam aan zal t gaan moeten.... Nu gaat hij echt slijten. Sluit steeds lastiger, er zijn stukjes af,waardoor hij hapert. de bak was al niet meer goed schoon toen ik m kreeg ,wat ik ook geprobeerd heb,die donkere aanslag ging er niet meer af( tips daarvoor zijn ook welkom hahah)
Maar nu wil ik kijken naar een andere.
Wie heeft er een fijne. Hij hoeft niet heel groot te zijn, ik zou er wel graag van alles in kunnen doen.

Philips

Vanaf de dag dat de Airfryer werd uitgevonden hebben wij er een. Nu inmiddels de 2e en weer Philips. Het simpelste model maar werkt prima. Wij gebruiken hem uiteraard voor patat of snacks maar ik bak er ook broodjes in af,een pizzapunt of saucijzenbroodjes zijn ook zo warm. Ideaal . Als we bijvoorbeeld patst gebakken hebben gaan de pan en het mandje in de vaatwasser. Even een keukenrol door de binnenkant en schoon is het.

Tefal.

Ik heb een actifryer van Tefal, maar de volgende wordt er ook één van Philips, airfryer dus. Ik hoor om me heen dat de Philips toch fijner is en de snacks knappiger. Maar om nu zomaar een "goed" apparaat te vervanger voor "beter" vind ik nog wat zonde.

Olivia

Olivia

28-10-2020 om 20:16

Meerwaarde t.o.v. oven?

Ik zat er ook aan denken om een airfryer te kopen en dan met name om frietjes te maken. Dat doe ik nu in de oven. Ik gebruik hiervoor een speciale bakplaat voor friet. Maar deze is aan vervanging toe. Ik zag nu een andere ovenmand, een air o crisp. Heeft volgens mij hetzelfde resultaat als een airfryer, maar scheelt toch weer een apparaat in huis. Kortom bij nader inzien zie ik de meerwaarde van een airfryer niet.

Knutselkei

Knutselkei

29-10-2020 om 08:34 Topicstarter

Wij doen er wel veel mee

Zoete aardappel frietjes, pompoen,groenten roosteren,afbakbroodjes,snacks,gewone frietjes of aardappelpartjes, worstenbroodjes, kippenvleugeltjes,kipsnitzelz etc.

Hij is zo veel sneller warm dan mijn oven, in 1 minuut kan t erin. Ik heb er ook wel eens cake in gebakken maar dat was niet zon succes, had een donkere bovenkant en hij was wat vaster dan in de oven.

Veer

Veer

29-10-2020 om 09:18

Maar...

Hoe krijg je 'm schoon? Ik heb alle tips al geprobeerd, maar het zeker het mandje blijft ranzig...

Knutselkei

Knutselkei

29-10-2020 om 10:59 Topicstarter

de onderkant dus dat raster

ging prima met bbqreiniger. Maar de zijkanten die al aangebakken waren toen ik m kreeg...niet...

Hangkous

Hangkous

29-10-2020 om 12:10

Ammonia?

Ik doe eens in de zoveel tijd de losse onderdelen van mijn gasfornuis allemaal in een emmer en daar zet ik een schaaltje ammonia in.
Grote plastic zak eroverheen en dan goed dicht binden. Dat zet ik buiten of in de schuur. 24 uur niet naar kijken en daarna de spullen eruit halen. Al het aangekoekte vet en vuil is dan zacht geworden en laat zich dan relatief makkelijk met een afwasbortel verwijden.
Het proberen waard?

Knutselkei

Knutselkei

29-10-2020 om 16:37 Topicstarter

Ja Hangkous

Dat doe ik met oven onderdelen ook, met insmeren met groene zeep er dan nog bij. Dat deed ik toen ik m kreeg, de bodem was toen redelijk schoon maar die zijkanten was niks veranderd .helaas.

Brianna F

Brianna F

31-10-2020 om 23:28

Sinds 3 dagen

heb ik een Plhilips XXL. Ik ben fan. Heb al groente gegrild, kip gebakken en een cake gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.