Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elisabeth

Elisabeth

30-08-2009 om 20:18

Bestelbus met dubbele cabine

Wij zijn op zoek naar een andere auto. Nu hebben we een stationwagon maar willen misschien een bestelbus met een dubbele cabine om zo meer ruimte te hebben voor de hond en om spullen mee te kunnen nemen met bv vakantie.

Wie heeft ervaring met zo'n bestelbus? Op de weg zien we veel Opel Vivaro's, Hyundai 200, Ford Transit maar ook VW transporter en Citroën Combo.

Is het diesel verbruik heel anders dan bij een personen auto door de hoogte of valt dat mee?

Hoe is het zit comfort op de achterbank? Ooit hebben we naar een Hyundai 100 gekeken maar dit zit comfort beviel ons toen niet maar dat is ook al weer een tijd geleden dus dat kan natuurlijk ook verbeterd zijn.

Ik ben dus benieuwd naar jullie reacties.

Elisabeth

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ander nikje

ander nikje

31-08-2009 om 08:59

Belasting

heb je gekeken naar de wegenbelasting, deze is zeer hoog als je er geen grijs kenteken bij is, voor particulieren is dat helaas niet meer mogelijk. Wij hadden een H200, maar om die reden vorig jaar weggedaan maar ik mis hem nog elke week wel een keer. Zovaak deden we alle fietsen er in en dan lekker in een ander deel van de provincie of nederland fietsen, met de vakantie ideaal, wij hebben ook een hond, altijd mee op vakantie......maar helaas door de wegenbelasting te duur. Nu we een andere auto hebben komen wij er pas achter hoeveel het ding wel niet zoop! Wij hebben dit jaar dezelfde afstand gereden(vakantie) met de andere auto dan de bus en op 2500 km (heen en terug) waren we 160 euro minder kwijt aan diesel. Helaas op vakantie hadden we minder comfort omdat we lang niet meer zoveel mee konden nemen. Onze bus was nog maar 3 jaar oud dus geen oude zuipbak. Succes met je keuze!

Ideaal

Wij hebben een bestelbus, een T4 (VW Transporter). En hierna komt beslist de T5 (de opvolger). Máár...het is wel een bedrijfsauto dus goedkoop in de belasting. Rijd je de auto privé, dan is het onbetaalbaar. Hoewel...onze overbuurman had er ook een en toen de wet wijzigde over die belasting, heeft hij de zijne de deur uitgedaan en een "gewone" auto gekocht. Een Volvo, want hij wilde wel ruimte. Na een jaar de Volvo de deur uit en nu rijdt hij privé (dus hartstikke duur!) toch een Mercedes Vito. Tja.. je moet het geld wel hebben natuurlijk.

Wij hebben de bus al jááren. Ideaal. We hebben 4 kinderen, dus ook bij ons gaan alle 6 fietsen er zo in. Op vakantie nemen we alles zelf mee, inclusief eigen beddengoed. Qua dieselverbruik valt het mee vind ik zelf, hij rijdt 1 op 14/15.

Een Transporter (en vast ook andere merken) kun je in korte versie kopen, maar ook een verlengde. Wij hebben een verlengde, i.v.m. meer laadruimte voor de spullen van de zaak. Mijn schoonvader heeft er nu ook eentje gekocht, een korte (dat is de gewone uitvoering) en hij vindt hem te krap. Ook qua zitruimte achterin. Bij een verlengde heb je achterin de dubbele cabine meer zit- en beenruimte. Ik weet niet hoe dat zit, maar de Vito van onze overbuurman zit achterin ook een stuk krapper dan onze bus.

Onze bus heeft al 350.000 km (!) gelopen en naast gewone dingen als een keer een kapotte uitlaat, nieuwe banden en de distributieriem vervangen, is er nog nooit wat mee geweest. Zeer solide auto.

Onze andere particuliere auto (mijn auto) is een Kever uit 1973. Onnodig te zeggen denk ik dat daar veel minder in past (we kunnen er wel met 6 personen in hoor, dat doen we ook wel 'es alleen trek je dan wel aandacht!)

Jade

Jade

31-08-2009 om 11:59

Nou, niet meer mogelijk....

...voor een particulier zou ik niet willen zeggen.

Wij hebben een Opel Vivaro (bouwjaar 2003) en als het niet hoeft zou ik ´m niet meer willen missen. Wij hadden hiervoor een station en wij betalen nu iets meer aan wegenbelasting, maar dat is echtg te overzien. Ik vind het prima zitten, zowel voor als achter.

Sowieso denken we wel na als we de auto gebruiken. Als het niet hoeft dan pak ik de fiets (of scooter). Je gaat wel nadenken over je gebruik, maar dat is niet verkeerd

Toch een stuk duurder

Wij hadden toendertijd eens gekeken op de site van de RDW wat onze bus als particulier zou kosten. We kwamen uit op tegen de 400 euro per kwartaal! Wegenbelasting! Ik vind dat een enorm bedrag.. Het hangt niet van het bouwjaar af (tenzij je een heeeel oudje hebt en je belastingvrij bent), maar puur van de kilo's. Een VW is zwaar, dus een Opel zal inderdaad goedkoper zijn.

Ter vergelijk: de zaak betaalt per kwartaal iets minder dan 70 euro aan wegenbelasting.

Vito

Hier jarenlang goede ervaring met een Vito.
En de wegenbelasting? Ja, je betaalt misschien meer, maar je HEBT er ook iets voor. Kennis met audi met veel minder bergruimte en comfort betaalde meer aan belasting omdat die bak veel meer woog trouwens.
Hier is het: eenmaal aan een bus gewend, en je wilt niet meer anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.