Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

18-07-2009 om 09:51

Bij mijn zoontje op zijn kamer zit een mug

onvindbaar voor ons, maar al te zeer aanwezig.

Hij zit werkelijk onder de muggenbulten. Hij lijkt wel een maanlandschap.

Er zitten ondertussen 12 muggenbulten op zijn gezicht en minstens zo veel op de rest van zijn lichaam.

Ik heb hier twee vragen over.

Wat is het beste wondermiddel tegen muggenbulten bij kinderen? Dat die akelige bulten verdwijnen, de jeuk weg is en hij (en wij) weer eens een nachtje doorslapen.

Hoe krijg ik dat pokkebeest de kamer van mijn zoontje uit als ik hem niet kan vinden. Ook graag met een wondermiddel.

Ik heb mijn ethische bezwaren tegen het doden van insecten al laten varen. Deze mug zal ik niet buiten zetten. Ik moet erbij zeggen dat zoontje pas 16 maanden is, dus dat alle oplossingen aangedragen geschikt moeten zijn voor die leeftijd.

Bedankt alvast

groetjes
Kiki

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2009 om 10:04

Blauwe lamp

Koop bij de blokker oid een blauwe vliegenlamp en mug is in no time geroostert.

Dendy

angel3

angel3

18-07-2009 om 11:01

Azaron

azaron of iets werkt bij onze kids goed tegen de jeuk of bijv nestosyl.
Wij hebben van deryan een soort klamboe tenten. Het zijn koepels van deels gaas over het bed heen dus geen klamboe waarin ze verstrikt raken. Echt handig. Wel geschikt denk ik alleen voor een groot bed dat weet ik niet zeker..
www.deryan.nl
sterkte

Deryan tent

Die hebben wij ook. Je hebt ze voor juniorbedden en voor eenpersoonsbedden. Alletwee bevallen ze hier perfect. Wel overdag even de rits dichtdoen, anders kan er alsnog een mug in.

Kiki

Kiki

18-07-2009 om 11:55

Kan dat dan ook op een ledikantje?

Hij slaapt nog niet in een gewoon bed.

Een gewone klamboe doe ik niet, want hij trekt alles naar binnen.

tonny

tonny

18-07-2009 om 12:19

Kun je die klamboe niet onder de bodem vastzetten?

Bandjes eraan naaien en die onder de bodem langs stevig vastbinden?

tonny

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2009 om 15:00

een anti-histamine-tabletje. Werkt enorm goed tegen de jeuk en de zwelling. Gewoon eigen merk kruidvat. Hier is zoon (15) ook altijd de sigaar, die wordt letterlijk opgevreten. En nooit een mug te vinden.

Tirza

Op zoek naar de mug

Genoeg goede tips hierboven. Maar waar zit nu de mug die hem nu lastg valt? Misschien in zijn bed/slaapzakje of pyama?
Ooit zaten alleen mijn benen helemaal onder. De nacht erna weer...Er zat waarschijnlijk een mug in mijn pyamabroek.

Kiki

Kiki

18-07-2009 om 15:37

Ok, ik ga een heel domme vraag stellen

En niet allemaal tegelijkertijd mij uitlachen

Kan ik muggenbulten verwarren met waterpokken?
Bij de ETOS vroeg de cassiére vandaag of het geen waterpokken waren.

Ik bedoel, ik kan het kreng niet vinden. Want zoals Wil zegt, waar is dat beest.
Het zijn geen witte blaasjes ofzo, maar gewoon rode bultjes en de oude hebben een klein korstje in het midden alsof een insekt hem heeft gestoken. Maar kan het ook waterpokken zijn?

En als dat kan? Hoe moet dat dan met mijn man, die heeft geen waterpokken gehad. Kunnen mannen daar niet onvruchtbaar van raken? En ik ben 6 maanden zwanger, kan dat dan kwaad?

Geen paniek kiki!

Als het waterpokken zijn is dat gelukkig een redelijk onschuldige kinderziekte. Je man kan onvruchtbaar raken van de Bof. Maar daar is hij lang geleden vast voor ingeënt. En jou kindje heeft geen bof. Dus je kan nog ladingen kinderen produceren.
En voor jou is het tijdens de zwangerschap uitkijken met Rode hond in de buurt. Maar ook daar zijn we massaal voor ingeënt. En jou kind heeft geen Rode hond.
Als het waterpokken zijn is je kind al over het ergste punt heen, omdat hij al dagen onder de pukkels zit. Het jeukt meestal ( proberen krabben te beperken i.v.m. littekens/ontstekinkjes)Ze kunnen er soms wat koortsig en hangerig van zijn. Mijn zoon zat helemaal onder de pukkels, ook gezicht en billen. Intussen zat hij gewoon met de duplo te bouwen.

The bright side

He Kiki,

Als je zoon voor het eerste jaar waterpokken had gekregen, zou hij het nog een keer kunnen krijgen. Maar omdat hij al over zijn eerste verjaardag is, zou het bij deze keer blijven. Da's winst!

En, ten tweede, sommige kinderen zitten echt helemaal onder. Als jij het nog niet als zodanig herkend had, heeft hij het ook nog een keer behoorlijk mild. Dubbele winst!

Ik zou wel nog willen weten of hij alleen maar blaasjes heeft aan zijn extremiteiten of ook op zijn lijf. Een mug zou toch alleen op de blote delen kunnen steken? Waterpokken kan trouwens wel in het gezicht beginnen geloof ik..

H@rtje

H@rtje

18-07-2009 om 17:30

Waterpokken

Kiki, als jezelf de waterpokken gehad hebt is het tijdens je zwangerschap niet schadelijk voor je baby. Als je ze zelf nog niet gehad hebt moet je een vaccinatie halen. Een vriendin van me heeft zelf geen waterpokken gehad en haar oudste dochtertje zat helemaal onder! Op advies van haar verloskundige heeft ze zich toen laten vaccineren. Als haar jongste ook de waterpokken krijgt moet ze weer een vaccinatie krijgen, het schijnt 10-14 dagen bescherming te bieden.
Succes ermee!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2009 om 19:27

Waterpokken/muggebulten

Ik denk eigenlijk dat je waterpokken en muggenbulten geod van elkaar kan onderscheiden. Waterpokken beginnen met een bultje, maar worden al vrij snel blaasjes. En dan kan je er toch over twijfelen of het waterpokken zijn of muggenbulten?

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2009 om 19:28

En kleine rode bultjes

kunnen ook duiden op een ander kriebelbeestje. Misschien vlooien of zo?

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2009 om 19:29

Herstel

"En dan kan je er toch over twijfelen of het waterpokken zijn of muggenbulten?" moet natuurlijk zijn "niet over twijfelen"

Kiki

Kiki

18-07-2009 om 20:29

Nee, het zijn geen blaasjes

echt alleen maar bultjes. Hij heeft ook geen bultjes op zijn buik of nek of hoofdhuid.
Maar dan wel op zijn bovenbenen, waar toch ook een broek over heen zit.

En vlooienbeten zijn het ook niet. Onze katten hebben vlooien gehad en die beten zagen er heel anders uit.

Nou ja, mijn moeder komt morgen even kijken, zij heeft 5 kinderen met waterpokken achter de rug. Zij weet het denk ik nog wel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2009 om 20:31

Is het niet

de 5e of 6e ziekte? Daar horen ook bultjes bij, toch?

Dendy

Kiki

Kiki

18-07-2009 om 20:50

Dank je dendy

Ik krijg gelijk een halve hartverzakking hier

Ik heb bij mijn weten de vijfde ziekte niet gehad en die is gevaarlijk bij zwangere vrouwen. Zesde ziekte kan het niet zijn, want hij heeft geen koorts.

Ik heb natuurlijk gelijk neurotisch gekeken op internet en de bultjes zijn niet hetzelfde als bij de vijfde ziekte. De bultjes zijn veel groter, het lijken muggenbulten. Maar het zijn er erg veel en komen er steeds meer bij, terwijl er geen mug te vinden is.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2009 om 21:35

Sorry voor de schrik!

Als er steeds meer bijkomen zonder dat er een mug te zien is zijn het vast geen muggenbulten.
Misschien dan toch de waterpokken van Lidwientje?

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2009 om 22:06

Klinkt als

waterpokken, Kiki. Hoe is hij verder? Is hij ziekjes of niet?

Tirza

Annet

Annet

18-07-2009 om 23:16

Ik zat ook bij de huisarts

met oudste toen zij onder de bultjes zat. Ze leken op muggenbulten. Diagnose: waterpokken. Er was geen blaasje te zien.
Het idee van de foto's vind ik heel goed.

Kiki

Kiki

19-07-2009 om 12:36

Nee, verder niet ziek

Hij is zijn vrolijke opgeruimde zelf. Foto kan ik niet doen, het zit met name in zijn gezicht en het gaat me een beetje ver om hem herkenbaar in beeld te brengen voor het hele OOL-legioen Ik heb al geprobeerd in te zoomen, maar dan zie je het helemaal niet goed.

Vorige week was hij trouwens wel ziek, had hij ineens een schorre stem.
Nou ik er over nadenk zijn die bultjes daarna gekomen.

Ik voel me nou net zo´n ontaarde moeder die muggenbulten niet kan onderscheiden van waterpokken. Shame on me
Maar de bulten lijken toch ook niet te jeuken, hij zit er verder niet aan.

Ik kan natuurlijk ook afwachten tot mijn man ziek wordt of mijn zwager. Beide hebben geen waterpokken gehad en beide hebben intensief contact met mijn zoontje.

Biene M.

Biene M.

19-07-2009 om 12:48

Kiki

Ga morgen gewoon even met hem langs de huisarts, dan hoef je niet meer te speculeren.

mirreke

mirreke

19-07-2009 om 13:19

Klinkt toch als waterpokken en wel net zoals

mijn kinderen dat hebben gehad. Niet veel, redelijk verspreid, zag eruit als bultjes, ze zijn er absoluut niet ziek van geweest.

Jakiro

Jakiro

19-07-2009 om 20:16

Kijk hier eens

http://www.ouders.nl/kindarts/ka0868.htm

Mijn oudste dochter heeft ook waterpokken gehad zonder blaasjes en in totaal iets van 30 bultjes over haar hele lijf, verder niets.
Jakiro

Yvon Meijer

Yvon Meijer

19-07-2009 om 23:20

Of..

Je gaat zelf een nachtje op de kamer van je zoontje slapen, als er een mug is dan wil die vast ook wel een hapje van jou en dan weet je dat het een mug is. Afwachten of je man of zwager ziek worden lijkt me onzekerder; mijn jongste dochter heeft nog geen waterpokken gehad en ik vind het nu wel tijd worden. Maar telkens als het heerst kan ze bovenop een kind met waterpokken gaan liggen en ze krijgt het nog niet, helaas. Groetjes, Yvon.

Kiki

Kiki

21-07-2009 om 11:24

Galbulten is de uiteindelijke diagnose

Nou ben ik helemaal een ontaarde moeder.

Zijn het nou muggenbulten of waterpokjes, of de zoveelte ziekte? Nee, jij slechte mamma, gewoon galbulten.

Tja en dan nu de vraag, waarvan in vredesnaam. Kon de huisarts mij ook niet vertellen. Ze vond het verder ook niet zo schokkend, want het waren er niet zo veel.
Kan een allergische reactie zijn, kan temperatuurschommelingen zijn.

Misschien komt het wel door de melk. Hij drinkt echt onwijs veel melk, wel 750 ml of meer op een dag.

Warm

Ik kreeg vroeger van zon en warmte wel eens galbulten. Zou een oorzaak kunnen zijn, de warmte van de laatste dagen.

Geen ontaarde moeder hoor

Wij hebben met onze zoon met soortgelijke bulten stad en land afgelopen en het schijnen muggenbulten te zijn, maar dan wel zo dat hij er extreem allergisch op reageert en meteen geheel: onder de bulten zit! Ook een soort galbulten dus. Je zou om het schoon te houden hem kunnen wassen met betadine scrub. Onze zoon zit ook altijd onder de bultjes en nu bruine armpjes met witte vlekjes van de wondjes en verder gewone wondjes. Echt heel sneu. We zijn ook bij een homeopaat geweest en die heeft hem een en ander voorgeschreven dat enigzins helpt, hij heeft nu niet meer meteen een oog dichtzitten bij een simpele muggenbult.
Overigs zijn bij ons zelfs in het ziekenhuis bij de dermatoloog de volgende dingen voorondersteld: waterpokken, krentenbaard & vlooienbeten.

Spray

Haha, om de mug om te leggen, kun je gewoon een spuitbus kopen met insectendodendmiddel (baby en iedereen dan wel de kamer uit natuurlijk en daarna goed luchten, met hor!) of zo'n stekkerding met tabletjes.
Weet je zeker dat het een mug is? (niet een beest in/bij zijn bed zoals wandluizen, vlooien enz of een (voedsel)allergie?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.