Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brievenbus zonder slot

We hebben een nieuwe voordeur waar we geen brievenbus in wilde hebben.

Nu hebben we een brievenbus gekocht die je aan de muur kan hangen.

Deze komt direct naast de voordeur te hangen. We hebben een lange oprit (geen oprijlaan hoor--) dus het huis staat niet direct aan de straat.

Zojuist heb ik de brievenbus uit de doos gehaald maar kom nu pas tot de ontdekking dat er geen slot op zit.

Ik had daar niet eens naar gekeken bij het bestellen, ik ging er vanuit dat op elke brievenbus een slot zou zitten.

Mijn man vindt het geen probleem, gewoon aan de muur hangen, zegt hij. Maar ik vind het een vreemd idee dat iedereen zomaar onze post kan meenemen maar ja, wie wil dat nou --

Wij ontvangen geen bijzondere post. Gewone huis, tuin en keuken post.

Wat zouden jullie doen?

Kaori

Kaori

08-11-2017 om 18:01

lange oprit

Je noemt een lange oprit. Dit kan betekenen dat de brievenbus niet aan het huis kan omdat anders je post niet bezorgd wordt. Die afstand mag niet meer dan 10 meter zijn.

Kun je er niet zelf een slot op maken? Dat er al gaatjes zijn aangebracht?

k. oekje

k. oekje

08-11-2017 om 19:06 Topicstarter

Geen gaatjes

Er zitten geen gaatjes in de brievenbus.

We kunnen hem nog retour sturen hoor, maar ik vind dat weer zo'n gedoe, en als het niet nodig is.....

Deze brievenbus zit al ruim 20 jaar in de voordeur, dus ik verwacht geen moppers van de postbode, hihi.

Maar ehhh, zou jij je post in een open brievenbus ontvangen?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-11-2017 om 20:51

Nooit op slot

Bij mijn vorige huis had ik zo'n groene brievenbus aan de weg. Daar zat volgens mij wel een slot op maar niemand in de straat had hem ook daadwerkelijk op slot.

Jackie

Jackie

08-11-2017 om 21:09

Ik zou

het niet doen. Maar dat is puur gevoel hoor, want inderdaad wat zou iemand met mijn post moeten? Toch vind ik het een prettiger idee dat alleen IK er bij kan en niet iedereen.

Jackie

Jackie

08-11-2017 om 21:11

Kan je er niet zelf een slotje op knutselen?

Ruilen?

Ik zou ook liever een brievenbus met slot hebben. Ook tijdens vakantie bijvoorbeeld, als de post er wat langer inzit.
Puur gevoelsmatig, verder nergens op gebaseerd.

k. oekje

k. oekje

11-11-2017 om 17:31 Topicstarter

Uitkomst....

Nadat ik jullie om jullie mening heb gevraagd leek het me wel zo netjes om onze beslissing te melden.

Ik heb besloten om toch zonder slot te doen.

Ineens schoot me te binnen dat we eerder een brievenbus buiten de deur hebben gehad die direct aan de straat stond.

Daar hadden we nooit een slot op, bedacht ik me.

Daar zat ik toen niet mee, daar wil ik nu ook niet mee zitten.

Dus vandaar....zonder slot.

En als het goed is kom ik straks thuis en hangt hij al --

Bedankt maar weer!!!

Wel of geen slot

Onze brievenbus heeft een slot, maar we hebben maar één sleuteltje. Ons huis staat best een heel eind van de straat af, dus ik heb nooit zin om eerst helemaal dat sleuteltje te gaan halen binnen. Gelukkig pas ik met mijn hand nét door de gleuf en kan ik de brieven er zo uitvissen. Dus wel of geen slot maakt ook weer niet zoveel uit mocht iemand echt op jouw post uit zijn.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.