Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Klara

Klara

12-07-2017 om 22:12

Draadje gezocht, overlevingspakket bij uit huis

Er zijn al meerdere draadjes geweest maar ik kan het natuurlijk weer niet vinden. Het gaat om het maken van een overlevingspakket of eerstehulp pakket voor je kind dat uit huis gaat. Er zit dan wasknijpers, postzegels, paracetamol, e.d. in.
Aangezien ik de ideeën niet heb, ben ik op zoek naar het/een draadje.

Klara

Klara

12-07-2017 om 23:21

O, wat zijn jullie snel

En, mopper mopper, waarom vind ik het zelf niet.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-07-2017 om 08:16

Ah wat leuk

Draadje dat teruggaat op mijn draad van ruim elf jaar geleden! Succes met het maken van je pakket. Leuk hoor !!

Tonny

Eerder juist wat duurdere voorwerpen

Een student heeft weinig geld en zal ook blij zijn met een eigen fietspomp, zonder een huisgenoot uit bed te moeten bellen. Of een broodrooster zodat een voorraad brood in de diepvries kan worden bewaard en je niet mis grijpt. Of een föhn, want die van thuis is van moeder en het haar moet toch goed zitten.

Met al die late openingstijden van supermarkten, grijpt een student nooit mis. Er moet alleen wel wat op de rekening staan.

En verder

Schroevendraaiers, het handigste is zo'n handvat met losse bitjes, waarvan dan een of meer kruiskoppen en een of meer gewone. Niet al te groot. Een bandenplaksetje en een steeksleutel maat 13 (om zadels hoger en lager te zetten). Beperkt setje naaigerei en een goede schaar.
En als iemand in een studentenhuis gaat wonen is het misschien ook nog een idee om iets te zoeken waarmee spullen gemarkeerd kunnen worden. Markeerstift, Dymo-lettertang, kraspen (die had je vroeger), dat soort dingen - zodat die goede schaar, die fietspomp (erg goed idee) en die schroevendraaier ook weer bij de rechtmatige eigenaar terugkomen

En ik kreeg destijds van mijn moeder een schriftje waarin ze een flink aantal recepten had opgeschreven. Met de hand, want toen had nog niet iedereen een pc en printer in huis...

Groeten,

Temet

Triva

Triva

13-07-2017 om 17:34

grappig

Grappig zo iets want iedereen heeft zo zijn eigen ideeën erover: een broodrooster voor diepvriesbrood? Plakjes brood op bord leggen en 10 min wachten en het is ook ontdooid Ik houd niet van geroosterd brood. Ik denk dat de meeste studenten een magnetron gebruiken als ze niet kunnen wachten.

Nat brood (Ot)

Ik vind ontdooid brood zo kleffig en soppig en eigenlijk smakeloos. Ik ken ook mensen die bevroren brood smeren als lunchpakket, brr, ontdooid brood met natte wituitgeslagen kaas. Nee, dan liever even geroosterd.
(Eh, wel wit brood want gebrande granen blijven tussen de kiezen steken.)

En als tip voor overlevingspakket: studentenvoer nr 1, de pakjes noedels en zakjes vacuum tonijn voor door de sla.

Marlies

Marlies

14-07-2017 om 16:47

Ik dacht dat ik de enige was ot

Ik dacht dat ik de enige was die brood uit de vriezer zo zompig en nat vind. Maar er zijn er meer. Ook vind ik geroosterd brood vies. Eigenlijk alleen vers brood vind ik lekker.
Toen mijn dochter het huis uitging heb ik haar een hamer, schroevendraaiers, een fietsenbandplaksetje gegeven, dat kreeg ik destijds ook van mijn vader. Het wordt geregeld geleend. Verder had ik er nog een rol duktape (??) bij gegeven, een tube alleslijm en een plakbandhouder. Ebn daarnast nog wat bestek dat ik via de AH had gespaard.

Hbomam

Hbomam

15-07-2017 om 18:51

"Kerstpakket"

Mijn dochter kan en kon altijd genieten als net voor kerst mijn man het "kerstpakket" meebracht. De verrassingsdoos vol etenswaar dat je zelf eigenlijk niet zou kopen, met een hoog snoep- en snaaigehalte. Net als in het "oude" draadje ben ik zo'n pakket aan het samenstellen, de kleine versie van mijn voorraadkast. Ik ben begonnen aan de tweede bananendoos en het loopt uiteen van keukenrol, wasmiddel toiletpapier, maandverbandc, tampons enz. tot artikelen waar mijn dochter blij van wordt ;Haar favoriete thee, het potje pesto, die vieze smeltkaas voor tosties, die lekkere pastasaus, chocomelk , tomatensoep met ballen enz. In haar verbandtrommel zitten vingerpleisters, gewone pleisters, thermometer en alcohol, zonnebrandmiddel, pijnstillers, neusspray, condooms en enkele dingen als gaasjes ed. Bedoeld als eerste hulp. Nagelschaar en goed pincet, multivitamine en vit. D. bandenplaksetje heeft ze ook. Gereedschap en naaisetje twijfel ik over......
Ach en verder...
Fiets en extra slot, kasten, bed incl. Matras, kussens , beddengoed, dekbed ed. Koelkast met apart vriesvak, magnetron, tafels, stoelen, gordijnen, jalozieën,, douchegordijn, bestek, messen, snijplank, vershouddozen, magnetronbord, enkele pan, glazen , mokken, borden, router, verlengsnoeren, lampen, handdoeken, keukenlinnen en poetsdoeken, waterkoker en föhn.
ik twijfel nog of ik bij verhuizing van het laatste deel nog een plant mee zal geven? Een sanseveria?

lennest

lennest

18-07-2017 om 15:26

bakspullen

Hier mogen alle bakvormen, slagroomspuiten, wafelijzers en meer van dat soort spullen mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.