Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jaymza

Jaymza

21-10-2009 om 23:08

Droomhuis in de zon

Ik kijk vaak naar die programma's waar ze voor een stel een droomhuis zoeken tegen een betaalbare prijs. Je ziet ,afhankelijk van het land, de prachtigste huizen tegen belachelijk lage prijzen langs komen. Helaas is het meestal minstens 2000 km van Nederland vandaan, zodat je reistijd en reiskosten wel lekker oplopen.
Nieuwsgierig ga ik op internet eens zoeken naar woningaanbod in die omgeving, maar ik vind hooguit iets wat minstens 10x zo duur is. Zijn het extreem oude programma's of word je voor de gek gehouden? De verbouwingkosten die ze daar noemen zijn ook altijd zo extreem laag.
Wie heeft er hier een leuk en goedkoop tweede huisje in het buitenland? En hoe heb je dat geregeld?

Jaymza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jaymza

Er staat nooit een jaartal bij de aftiteling, maar volgens mij stammen ze uit de tijd dat het pond een stuk hoger stond. Alle prijzen die genoemd worden zijn in engelse ponden, en dat de wisselkoers nu zo'n beetje 1 op 1 is, betekent niet dat dat ten tijde van de opname zo was. Volgens mij gewoon een kwestie van slordig vertalen. Persoonlijk huur ik liever een leuk vakantiehuisje. Hoef je niet te schilderen, dakgoten leeg te halen, gras te maaien, bomen te snoeien en kun je nog eens ergens anders heen.

Huis bijv.in spanje

Als je bijv. in Spanje een kant-en-klare woning koopt, betaal je echt wel de hoofdprijs. Koop je aan de kust een 'opknapper', betaal je toch nog behoorlijk. Ga je het binnenland in, dan kun je voor 200.000 óf een behoorlijk huis kopen óf een huis met behoorlijk wat grond. Opknappen moet je altijd, want mocht je ook dit gaan doen, dan kom je erachter dat de wooneisen in Spanje héél anders liggen dan wat de gemiddelde Nederlander wil/gewend is.

Wel een droomappartement in de sneeuw

we hebben net een appartement in Winterberg gekocht. Is ongeveer 65 m2 met 2 slaapkamers. Kosten 45.000 euro incl. lelijk ouderwets meublilair (maar wel bruikbare bedden met bijna nieuwe matrassen).

Het lijkt mij nogal lastig een huis zo ver weg te hebben: wij hebben momenteel vrij veel werk om het in te richten en gaan om de twee-drie weken een weekend er naartoe. Ook denk ik dat we minstens 4x per jaar zelf naar het appartement gaan om een oogje in het zeil te houden (en er ook van te genieten). Als je zo ver weg iets koopt lijkt me dat moeilijker.

Trouwens misschien scheelt het als je Spaans spreekt. Mijn man wou eerst in Spanje iets kopen en we hebben daar inderdaad wel goedkope appartementen gezien door met google spaanse trefwoorden in te typen (volgens mij pisos of casas venta enz.)

Programma's uit 2002

Hoi
De programma's die we nu zien zijn uit 2002 en 2003, erg oud dus.
Ik kijk er wel graag naar en droom ook over zo'n huisje. Ik verbaas me er ook over wat men krijgt voor een euro, maar het was het eerste jaar van de euro, en weten allemaal dat het toen nog wel meeviel....
Tegenwoordig krijg je zo weinig voor een euro

Jaymza

Jaymza

27-10-2009 om 20:02

2002?

Al zo oud? Het lijkt soms heel mooi, maar dan vraag ik me af wat het je aan onderhoud gaat kosten en niet te vergeten, de reistijd er naar toe.
Bovendien heb ik het op vakantie na een paar weken vaak wel gezien, dus ik ben bang er snel op uitgekeken te raken. Maar soms is het wel heel mooi.........

Jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.