Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-08-2013 om 23:37

Een kastje per dag - deel 2

Blijkbaar is het oude draadje gearchiveerd.

Omdat ik nog steeds volop bezig ben met ruimen en wie weet nog wel meer mensen, open ik toch maar een nieuwe.

Mijn bureau is ondertussen aardig opgeruimd. En ook de rest van de zolder begint aardig ruim te worden. Nu is onze zolder best groot, en staan er dus nog her en der achter schotten en op de vliering dozen met niet uitgezochte zooi. Nog niet klaar dus. Maar het verschil is nu al levensgroot. Ik wil straks als het helemaal klaar is een zitje maken met een slaapbankje. Ik heb van de week 's nachts mijn matras naar zolder gesjouwd om onder de airco te kunnen slapen. Dat was nogal een gedoe en een permanente oplossing lijkt me dus wel wat. Ook lijkt het me wel fijn om daar een plek te creëren voor de racebaan van de kinderen. Die ligt nu of heel kort of altijd in de weg. Ik heb dus een doel!

En omdat ik in een opruimflow zit heb tussen de bedrijven door ook nog even mijn kledingkast, de commode van jongste, mijn badkamer spiegelkast, de kledingkast van dochter en de dashboardkastjes van de auto's opgeruimd.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app


Mee met de herstart

Heb de badkamer extra goed gedaan met een spuitflacon met water en schoonmaakaziin. Kastjes leeggeruimd. En - ik weet het, rare planning- de diepvriezer schoongemaakt.

Jaaaa

hier was ik zowaar alleen thuis een paar dagen en heb flink wat kunnen doen, zoals een opslagruimte eindelijk leegmaken, de gangkast leeghalen en helemaal opnieuw inrichten.. Kringloopspul klaargezet. Lekker. Nu zijn ze er allemaal weer en ben ik weer voortdurend aan t opruimen

Wilma

Wilma

07-08-2013 om 14:02

Hier ook de diepvries

Als t dertig graden is, wil dat gevoelsmatig niet zo . Nu weer veel plaats en n voldaan gevoel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-08-2013 om 22:04

Ha medestanders

Vandaag het schoenenhoekje op zolder gedaan. Wat oude laarzen uit het jaar stillekes uitgezocht, de rest netjes op rekjes gezet, mooie bak met tassen ervoor en de rest van zooi eruit. Hoekje staat weer vol, maar nu wel netjes.

Volgende etappe wordt het jassenrek en de bovenste plank van mijn bureau.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

JansjeRommy

JansjeRommy

10-08-2013 om 21:08

Ook terug

Ha Ginny en Wilma,
Goed om weer verder te gaan! Wij zijn terug van kampeervakantie. Dan ben ik altijd even onder de indruk van de overmaat van spullen in huis. Dus gelijk na het uitpakken gaan ruimen. Eerst een laadje met ehbo artikelen, daarna het kruidenlaadje in de keuken en toen de schoolspullen van Jansjedochter. Nu heb ik weer het stellige voornemen niet meer zoveel te gaan kopen de komende maanden ( bijkomend voordeel van opruimen is bij mij altijd dat ik ook veel bewuster ben met in huis halen van dingen). Als toegift heb ik de voortuin weer gedaan, had ik voor de vakantie ook gedaan, maar was toch alweer een met bladeren bedekt oerwoud geworden.
Succes dames, keep up the good work!!

Hier gisteren

een paar planken in de woonkamer en vandaag mijn kledingkast. De andere kledingkasten staan al op de planning. Ik lees jullie draad altijd met veel interesse en probeer er inspiratie uit te halen. Missie geslaagd.

Tink

Tink

19-08-2013 om 10:02

Het wordt hoog tijd

... voor weer eens een kastje/plankje/laatje. Nouja, vanmorgen wel de la onderin de kledingkast van onze jongens eens nagekeken. Daar liggen o.a. gymschoenen die momenteel niet in gebruik zijn, en oude sandalen die nog wel van pas konden komen (hebben ze ook gedaan trouwens, niet voor niets bewaard dus). Aantal van weggegooid wegens echt te klein nu.
En ohja de was draait weer, dat telt ook he . Heb het wasrek met de droge was van vorige week ook al leeg geruimd.
#goedbezig

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-08-2013 om 15:05

Hier ook still going string

M'n gootsteenkastje, de bovenkant van de apparatenkast, de mand met knuffels van jongste en een rommelhoek achter de deur hebben er aan moeten geloven. En tussen de bedrijven door heb ik ook nog even m'n sieradenbakjes en rommelbakje op de ladekast in de slaapkamer onder handen genomen. De videobanden en dvd's zijn weer uitgezocht en de Teletubbies kunnen nu definitief de deur uit.

Ik stond van morgen even mijn keuken te bestuderen en werd opslag blij van hoe mijn huis er tegenwoordig uit ziet. Mijn slaapkamer, de zolder en keuken hebben echt een metamorfose ondergaan. Lang was er weinig resultaat te zien ondanks het harde werken, maar nu is de basis bijna overal goed en kunnen we gaan opbouwen.

Het volgende kastje wordt de bovenkant van dochters klerenkast. En als zij dan ook nog even mee opruimt, is die kamer ook onder controle. Het is net een ui die afgepeld wordt, stukje bij beetje komen we bij de kern. Ik heb ondertussen al flink wat lagen gehad, maar ik ben bang dat ik alle kasten etc. nog wel een keertje onderhanden moet nemen om echt tot de kern te komen. En verzamelaar blijft een verzamelaar hè. Toch merk ik wel dat ik makkelijk kan weggooien. Op de bodem van de gootsteenkast vond ik twee schepnetjes. Een nette en een die wat smoezelig was en die ligt nu zomaar in de Kliko....

Ook word ik handiger in het verzinnen van kastjes voor drukke dagen. Er is altijd wel een bakje te vinden dat even op z'n kop kan. De beginblog van 'Een kastje per dag' is wat dat betreft erg inspirerend.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-08-2013 om 15:06

String?

Strong hoor! Stomme autocorrectie!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

JansjeRommy

JansjeRommy

19-08-2013 om 21:35

Je string

Ha ha Ginny, leuke verschrijving. Fijn dat het zo goed gaat, als je resultaat gaat zien is dat wel stimulerend. En inderdaad, je kunt het ook in meerdere rondes doen.
Ik ging vanavond koken en in de kook-wachttijd heb ik het plankje met azijn, olie etc onder handen genomen en twee mandjes met voorraad gesorteerd. Geen grootse daden, maar toch prettig. Ik merk ook dat ik beter oplet dat ik geen troepjes laat liggen her en der. Vanmiddag even de stad in met Jansjedochter en dan kijk ik toch ook kritischer naar wat we kopen. Het is aanlokkelijk om bij de schoolcampus weer een leuk nieuw gum te kopen en zo, maar alles ligt er nog in veelvoud, niet gedaan dus. dat scheelt ook: als je beter weet wat er in huis is. Maar goed, nu gaan we op vakantie, dus ik ga het draadje even verlaten.....om daarna weer met frisse moed verder te gaan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-08-2013 om 21:38

Bovenkant kast is aangepakt

Het heeft eigenlijk niet veel opgeleverd, slechts een paar blaadjes kunnen weg. Wel heb ik besloten dat er een speciale bewaardoos voor de eerste dingetjes (pakje, navelklem, geboortekaartje, map met werkjes van het kdv, etc.) moet komen. Dat zit nu in een grote doos tussen van alles en niks.

Volgende kastje wordt een tas met werkjes van dochter uit groep 7. Mag allemaal niet weg van dochter, dus dan zoek ik het maar even uit, label het tasje en ga het op zolder bewaren. Ooit ga ik dit ook doen met de werkjes uit de voorgaande jaren. Die staan nu op een hoop achter de kasten onder het schuine gedeelte op zolder, dat gaat een beste klus worden...

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

mijk

mijk

22-08-2013 om 09:38

Ook weer bezig

Net terug van vakantie en weer lekker bezig. Gisteren de voorradlades en daar is nu ineens ruimte. Vaandag plank in mijn washok... Ook begonnen met een lijst dagelijkse klusjes in een telefoonappje want ik ben veel gedisciplineerder als ik lekker iets mag afstrepen!

typen op mijn i-pad is lastig!p

Schuur opgeruimd

Afgelopen week de schuur opnieuw ingericht. Een hele klus. Maar nu zoek ik nog een handig systeem voor het bewaren van gescheiden afval, in verband met ruimtegebrek. Heb daarom verder onderop een nieuw draadje gestart. Jullie misschien nog ideeën?

Vera*

Vera*

22-08-2013 om 13:44

Keukenkastje

Gisteren heb ik het kastje met de kruiden uitgemest. Stokoude vier dubbel aanwezig peterselieblaadjes en dergelijke maar eens weggedaan. Die waren al zo lang niet gebruikt, ik neem tegenwoordig meestal vers of diepvries.
Erna stonden er erg veel lege potjes op het aanrecht en had ik een leger en vooral schoon en opgeruimd kastje.

lennest

lennest

22-08-2013 om 14:56

De tassenhoek

Gisteren de tassenhoek opgeruimd: boodschappentassen, al dan niet van stof of plastic, rugzakken, sporttassen, iedereen (ik ook!) mikte het zo de hoek in. Maar ik was een klein rugzakje kwijt en ja hoor, onder de grote stapel vond ik 'm! De helft van de plastic zakken ligt bij het plastic afval, alle tassen waar nog iets inzat, zijn nu leeg, een aantal tassen heeft de opruimwoede niet overleefd en het hoekje is weer netjes, voor zolang het duurt!
Ik heb me voorgenomen om dit weekend samen met de kinderen de wintergarderobe eens door te nemen en weg te doen wat te klein of niet meer gewild is. Gelukkig heb ik nog een paar adresjes waar ik de kleren die nog goed zijn, kan afleveren. Ik krijg trouwens zelf ook met enige regelmaat tasjes van een ander. Goede recycling! En over twee weken gaan we op een zaterdag naar de Primark, maar dan moet er wel ruimte zijn!

Tijgeroog

Tijgeroog

22-08-2013 om 15:26

Kerrie

Het keukenkastje waar ook de kruiden staan. Ik heb een half potje kerrie over mezelf uitgegoten, dus er hangt vandaag een bepaalde geur om me heen...
Gisteren een rommelmandje en eergisteren de beide laadjes met pennen, lijm, nietjes etc.

madelief

madelief

23-08-2013 om 09:45

Kamer dochter

Heel trots, dochter gaat naar brugklas dus ruimte voor boeken gemaakt. Heel veel speelgoed staat klaar voor de rommelmarkt en alles wat kapot was naar de vuilstort. Dat waren dus 6! Vuilniszakken... Mijn dochter houdt van bewaren maar het resultaat mag er zijn, een echte tienerkamer!!!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bellefleur

Bellefleur

26-08-2013 om 13:05

Kledingkast

Een kastje per dag lukt me nog steeds niet, maar dankzij dit draadje maak ik wel reuze vorderingen. Ik heb mijn kledingkast uitgeruimd.
Alles uit de kast gegooid, alles wat te oud, te klein en lelijk was, in zakken gedaan. De rest ging terug. En de zakken heb ik direct naar de kledingcontainer gebracht. Daarna fiets gepakt, en de stad in. Nieuwe kleding kopen. Dat was niet als beloning, want ik heb een hekel aan kleding kopen. Maar ik zat toch al in dapperheidsmodus, dus kon ik wel een paar pashokjes aan. Als ik nu mijn kledingkast opentrek, vind ik alleen maar kleding die te dragen is. Een prettig zicht.

Jo - rommellaadje in de keuken

Maar niet door deze draad. Het ging niet meer open doordat er iets dwars lag, dus hoppa.
Morgen nieuwe kansen.

Tink

Tink

27-08-2013 om 00:07

Niet ik

... maar zoonlief begon alvast aan zijn kledingkast door er 4 spijkerbroeken uit te gooien die alweer te klein zijn, paar maanden na aankoop. Ik maar denken dat ie voor de komende herfst/winter minstens 3 broeken had. Maar het is er nog maar 1.
Dus. Kans is groot dat ik ergens de komende dagen verder ga met die kast, en meteen die van zijn broertje maar even meeneem. (Gelukkig groeit die vanzelf weer in die nog bijna nieuwe broeken, dat scheelt weer in de portemonnee-pijn.)

1989

Mijn man is heel opgeruimd maar ook heel bewaarderig. Zo lagen er in de kast waar de administratie staat allemaal samengebonden stapeltjes bankafschriften. Ik had wel eens gevraagd of dat allemaal bewaard moest worden en dan mompelde hij bevestigend. Nu ging ik het eens doorspitten en zag ik dat het bankafschriften vanaf 1989 waren! Met nog de bijschrijving van studiefinanciering in guldens erop. Op zich nog best leuk om daar eens doorheen te bladeren en te zien hoeveel huur ons eerste flatje kostte, wat onze salarissen toen waren, dat we voor 30 gulden de tank van de Mini vol konden gooien, maar relevant is het niet natuurlijk. Maar na een nostalgische zucht mocht het dan toch weg. De jongens hebben ze allemaal mogen verscheuren in de papierkliko en ik heb weer een plank leeg.

skik

evy

evy

28-08-2013 om 16:08

Vakantiespullen

Vandaag de dakkoffer weer de zolder op gedaan en meteen de zolder weer opgeruimd Goed gevoel gekregen daarvan.
Skik ik moet verbaasd consateren dat jouw man nog erger is dan de mijne sterkte

mijk

mijk

06-09-2013 om 16:24

Afgelopen weken

heb ik mijn hele washok weer opgeruimd (heel veel plankjes)en de trapkast, de voorraadlades, verschillende boekenplanken en stukjes vliering. Zo af en toe stukje tuin meegepakt. Er beginnen nu plekken voor de tweede of derde keer langs te komen en ik merk dat het sneller gaat. Het lijkt oppervlakkig gezien hetzelfde zooitje maar nu weet ik waar ik het neer moet zetten! Kortom ik ben blij! Overigens gisteren heel veel gedaan, zonder forum....

Mijk

tonny

tonny

06-09-2013 om 16:54

jahoo de rommelhoek op zolder

wat een boel onbestemds stond daar weer. Het een en ander is in de container verdwenen, of achter het schot, of op marktplaats.
Boeiende artikelen uit bewaarde tijdschriften gescheurd en in een mapje gedaan. Nostalgie. Wat is alles toch betrekkelijk, pff.

Logeerkamer opgeruimd,voor als kleinkindertjes weer eens komen logeren. Ik denk dat het campingbedje al bijna weg kan, ze worden al zo groot. Nou ja, wie weet krijgen ze op een dag generatiegenoten, dus nog maar even bewaren.
De laatste verzameling babyspullen van onszelf heb ik ongezien weer in een hoek gezet. Die bewaar ik nog maar even, nostalgie. Wie weet vindt een van de kinderen het ooit leuk om te bekijken. Weg kan altijd nog.

JansjeRommy

JansjeRommy

06-09-2013 om 23:43

Waar is mn reactie gebleven?

Hm, ik was echt wel goed bezig geweest, maar die reactie is kennelijk verdwenen. Nou ja, dan moet ik morgen maar weer aan de slag....

Bellefleur

Bellefleur

10-09-2013 om 09:45

Zucht

Ik heb veel lof geoogst met het opruimen van een voorraadkast in de bijkeuken. Omdat die kast helemaal vol zat, moesten de flessen frisdrank etc. in het krat met de lege flessen. Niet handig. Ik ben een weekend weggeweest, en man heeft de boodschappen voor een week in huis gehaald. Eén keer raden waar hij de flessen neergepleurd heeft. In het retourettekrat. Terwijl hij er altijd over klaagde dat het niet handig was. Gedragsverandering bij mannen is toch wel heel moeilijk!

Annie

Annie

10-09-2013 om 11:11

Nieuwe ronde

Vorig jaar met de start van het draadje heb ik het hele huis binnen een paar maanden ontrommelt, maar tot mijn grote schrik merkte ik dat er, na fase twee van onze verbouwing, van mijn mooie schone opgeruimde kastjes niets was overgebleven. Dus het is tijd voor een nieuwe ronde. Ik heb 6 keukenkastjes aangepakt, want ik heb ze meteen heringedeeld. Er kon meteen een grote boodschappentas met schaaltjes, schoteltjes, rechauds en dergelijke rommels weg. Vorig jaar vond ik het nog moeilijk om er afscheid van te nemen, dit jaar was het een stuk makkelijker. Heerlijk, wat een ruimte schept dat. Ik kwam ook nog onze blender tegen, waarvan we overtuigd waren dat we hem hadden weggegeven. Dus deze staat nu weer startklaar op het aanrecht en vanmorgen heb ik genoten van een fruit shake.

Meteen bovenop de kasten die vieze laag weggepoetst en een nieuwe krant neergelegd, dus die kan er weer even een jaartje tegen. Vandaag zijn kast nummer 6 en 7 aan de beurt, dan heb ik de keuken alweer gehad en kan ik morgen door naar de woonkamer. Hij gaat hartstikke lekker zo, ik heb flink de vaart er in.

Fransien

Fransien

11-09-2013 om 18:44

Goed zeg

Ik lees zo nu en dan met bewondering dit draadje, maar zelf kom ik maar zelden toe aan kasten echt uitmesten. Het heeft er wel toe geleid dat ik nu 1 kastje per weekend aan probeer te pakken.
Wij zitten ook in de nasleep van een verbouwing (die te vroeg begon en waardoor we de zolder niet hebben kunnen schiften) en ik ben alle zolderruimte kwijt. Oef wat komt daar veel troep vandaan die nu allemaal in de schuur vreselijk in de weg staat.

Tink

Tink

12-09-2013 om 11:09

meterkast

Hier in de straat zijn vandaag de gasmannen bezig met het vervangen van de gasleiding bij elk huis. Daarvoor moest de meterkast leeg. Bizar wat we daar weer verzameld blijken te hebben.

Dus. Eruit is het allemaal al... als die kerels straks weg zijn zal ik eens kijken wat er weg kan van dat alles

mijk

mijk

12-09-2013 om 13:21

Fransien

Jij moet dus eigenlijk een doosje per dag doen? de kunst is gewoon heel klein te beginnen. Het pennenbakje je pollepelrekje een laadje in je nachtkastje een plankje van je badkamerkast. En dan merk je dat dat echt maar 5 minuten kost.. en dan gaat het vanzelf makkelijker...

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.