Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 13:51

Eiwitrijke wafels met weinig koolhydraten

Hoera, gisteren heb ik eindelijk, eindelijk een fatsoenlijk werkend wafelijzer gescoord op de koninginnedagmarkt! Ik heb hem meteen uitgeprobeerd en het is helemaal naar wens (nu nog een nette koffiemolen en mijn geluk is compleet ).
Ik zoek nu naar eiwitrijke, koolhydraatarme wafelrecepten. Ik weet dat ze er moeten zijn, maar kan het niet vinden en om echt heel diep te gaan googlen, daarvoor ontbreekt me de tijd. Wie heeft een recept liggen, bijvoorbeeld van een southbeach-achtig dieet, en wil het met me delen? Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Low carb wafels/waffles

Googlen op low carb + wafel of waffle levert tientallen recepten op. Eerste Nederlandse hit: http://www.lowcarbrecepten.nl/2009/10/02/atkins-wafels/
Zoek je zoiets?

mix

mix

01-05-2013 om 15:22

Van iemand van het forum

Gezonde wafel

10 g lijnzaad,
10 g zemelen, 20 g sojameel, 20 g amandelmeel, 1 theel. bakpoeder. Dat is de basis. Evt. een eetl. inuline en 1 schepje protifar, evt. 20 g havermout. Ik maak het in grote hoeveelheden, een blik vol. Ik pak 1/4 cup (Amerikaanse maat) is ongeveer 26 g. Dat meng je met 1 groot ei, beetje zoetstof, scheutje (soja)melk. 4 min. in een ingevet elektrisch wafelijzer.
Je kunt er trouwens gerust iets uitlaten als het teveel koolhydraten is (bv de "evt 20 havermout".
Ik bak ze in grote hoeveelheden net zoals de schrijfster van het recept zei dat ze dat deed en vries ze erna per 2 stuks in. De insuline laat ik ook weg. De wafel proeft iets zoetigs, vult heel goed.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 15:24

Ja, geweldig!

In mijn tussen-neus-en-lippen-door-google kwam ik op kant en klare wafels die je kon bestellen uit. Maar inderdaad, dat is wat ik wél zoek, bedankt!
En op de foto staat precies het wafelijzertje dat ik voor een grijpstuiver gekocht heb

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 15:25

Mix

We postten tegelijkertijd
Ook jij bedankt voor het recept!

Insuline?

Mix, wat bedoel je met insuline als voedingsmiddel? Ik spuit dat omdat ik diabetes 1 heb. Heb er nog nooit van gehoord als voedingsmiddel. Bestaat at echt of is het een vertaalfoutje?

liora

liora

01-05-2013 om 18:18

Nou

Als je eiwitrijk en koolhydraatarm wil eten zou ik geen wafels kiezen.

mix

mix

01-05-2013 om 18:25

Helena ot

er staat: inuline, niet inSuline
Heb het gekopieerd uit het recept, niet gebruikt.
Heb even gezocht wat het is:

"Inuline verwijst naar een groep fructosehoudende polysachariden (fructanen), bestaande uit een keten van drie tot maximaal honderd monosaccharide-eenheden (fructosemoleculen). De ketens kunnen vertakt of recht zijn en hebben aan het eind van de keten een glucosemolecule.
Inuline komt voor in de wortels van planten die groeien in koud-gematigde gebieden (bijvoorbeeld alant (Inula), cichorei, aardpeer, dahlia[1], paardenbloem, schorseneer en artisjok[2]). Het wordt opgeslagen in de vacuole van de plantencellen en is net als zetmeel een reservestof voor de plant. Het werkt ook als cryoprotectant. Dit wil zeggen dat het de plant beschermt tegen bevriezing.

Inuline heeft zelf geen zoete smaak, maar inuline-preparaten bevatten vaak afbraakproducten (fructo-oligosachariden) met een zoete smaak, waardoor het preparaat toch vaak zoetig smaakt. Inuline heeft een witte kleur en is vrij goed in water oplosbaar."

mix

mix

01-05-2013 om 18:26

in mijn eigen zin heb ik in de snelheid dus inSuline getypt en dát was idd een foutje

Liora

Jij schrijft wat ik dacht

mix

mix

01-05-2013 om 21:45

Nog eentje

Eiwit wafels

11 eieren
4 eetlepels grove havermoutvlokken
1 banaan
Handjevol rozijnen
Kaneel naar eigen smaak.

Doe van de 11 eieren, 8 eiwitten en 3 hele eieren in een blender, samen met 4 eetlepels havermoutvlokken, een banaan, de rozijnen en kaneel naar eigen smaak. Blend de chaos even door elkaar dat de vlokken lekker klein zijn.
(je kunt natuurlijk toevoegen/weglaten wat je wilt)

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 21:50

Liora en chrish

Ik hou graag rekening met iedereen die wil meesmullen van mijn wafeltjes. Ook met de mensen die de voorkeur geven aan eiwitrijk/koolhydraatarm

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

01-05-2013 om 21:52

Mix

Die laatste lijkt me goddelijk! Koolhydraatarm, geen idee, maar mij lijkt het geweldig!

Misschien ga ik wel eens experimenteren met muesli en ei. Ik doe ook wel eens muesli en yoghurt door de blender, is superlekker. Wordt dan wel een mega mega omelet, maar in wafelvorm lijkt het me wel een aardige brunch-uitdaging!

Inuline

Dat stopt Nutricia in hun kunstvoeding. Eerst noemden ze het 'unieke vezelmix', toen 'immunofortis' en sinds een week of wat hebben ze er weer een nieuwe fancy naam voor verzonnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.