Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Celine

Celine

12-12-2014 om 12:31

Goed boek of goede DVD(-serie) (cadeau tot 25 euro)

Ik moet zsm (vandaag of morgen?) opgeven wat ik voor kerst wil hebben (verlanglijstje).

Tot 25 euro.

Denk aan:
- goed boek/boeken
- leuke/goede DVD-serie
- goed boek + leuke DVD

Wie heeft tips voor bovenstaande? Graag met korte aanbeveling (als je er tijd voor hebt)

M.b.t. boeken: niet te licht/onbenullig maar ook niet te zwaar/moeilijk om te lezen. Wel Nederlands.

Mag van alles zijn qua genre (roman, waar gebeurd, spannend, alleen geen horror als je dat in boeken hebt). Mag recent boek zijn maar evt. ook ouder, ik lees niet zo super veel hoewel ik het wel graag doe, maar sta dus open voor alle enthousiaste aanbevelingen.

Alvast superbedankt voor al jullie tips (hopelijk veel).

er is zo veel!

De waarheid over de zaak Henry Quebert schiet me te binnen: http://www.debezigebij.nl/web/Zojuist-verschenen/Boek/9789023477600_De-waarheid-over-de-zaak-Harry-Quebert.htm

Of de series Breaking Bad of Six Feet Under. Al zullen die duurder zijn.

Bill Bryson: Een huis vol of Een kleine geschiedenis van bijna alles. Kan je uuuuren in lezen. Oppakken, beetje lezen en weer wegleggen.: http://www.bol.com/nl/p/een-huis-vol/1001004008490280/
http://www.bol.com/nl/p/kleine-geschiedenis-van-bijna-alles-geillustreerde-editie/1001004002602706/

Wil je iets makkelijks: lees Milly Johnson of Svea Ersson.

Of mooie boeken voor vrouwen:
Saskia Goldschmidt: De hormoonfabriek
Suzanna Janssen: Pauperpardadijs
AFTh van der Heijden: De helleveeg
Philip Snijder: Zondagsgeld
Kathryn Stocket: De keukenmeidenroman
Alles van Wally Lamb: de titels zijn vreselijk, maar de boeken mooi.

Wil je lachen? Hard lachen?
alles van David Sedaris of Joris van Casteren
Fijne Familie van Hugo Hoes (echt super!!!!!!!!!!!!!!!!)

Op mijn lijstje

staat het nieuwe boek van Esther Verhoef, De Kraamhulp (maar dan voor de e-reader). Spannend verhaal, krijgt goede reviews.

dvd

Series:

Met stip op 1: The Bridge / Bron / Broen:

Deens-Zweedse misdaadserie, steengoed geacteerd, geweldige personages. Spannend maar ook de verhaallijnen tussen de crime door zijn interessant.

Borgen (Hoe houdt vrouwelijke premier zich staande in Deens politiek wespennest - dekt niet helemaal de lading maar dan heb je een idee)

Six Feet Under: de lotgevallen van een wat typische familie die een begrafenisonderneming runt. Iedere aflevering start met de dode van de week, van daaruit wordt het verhaal verder verteld. Goed geacteerd, spannend, hilarisch, beetje raar af en toe, kan het niet goed omschrijven maar wmb een van de beste series.

Boeken: alles van Murakami (vooral 1Q84), Harry Québert idd. Ik lees zelf ook graag jeugdliteratuur: Hongerspelen, Divergent.

Simone van der Vlugt

http://www.bol.com/nl/p/rode-sneeuw-in-december/1001004011538311/

over de tachtigjarige oorlog en de val van Naarden

Thursday Next

Thursday Next

12-12-2014 om 13:53

boek

"Dit zijn mijn woorden" van Nancy Turner, dit is een dagboek van een pioniersvrouw in het zuiden van de VS. Prachtig geschreven!
Er zijn ook nog 2 vervolgen op maar die zijn nog niet vertaald.

Watergeus

Watergeus

12-12-2014 om 20:38

Rode sneeuw in december

Ik heb het gelezen en het schetst best een goed tijdsbeeld. Waar ik werkelijk énorm over val als voormalig inwoner van Naarden-Vesting en huidig inwoner van Brielle (groot toeval, ik weet het) is dat een aantal zaken die imo makkelijk te controleren waren toch echt, echt niet kloppen. Dat doet voor mij zo'n afbreuk aan het boek.
De datum van de overwinning van de Geuzen op de hertog van Alfa -kom op, dat weet toch iedereen?!, en het gebouw waar in Naarden de slachting onder de bevolking heeft plaatsgevonden.

Celine

Celine

14-12-2014 om 23:19

Bedankt!

Bedankt voor jullie tips.

Ik ben nog even aan het bedenken welk boek/boeken ik op mijn verlanglijstje zet, maar die van Rode Sneeuw in december spreekt me wel aan (ondanks de onjuiste feiten, maar zo goed ken ik Naarden - gelukkig - niet!).

Fijn hoor wat inspiratie. Die DVD series houd ik ook in mijn achterhoofd.

Netflix

Of een abonnement op Netflix als je van tv series houdt!

amk

amk

16-12-2014 om 07:35

adopteer een kip

dat soort dingen vind ik altijd erg prettig om te krijgen. Tenminste geen zooi in huis en je steunt er ook nog een goed doel mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.