Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke)

(Janneke)

10-04-2009 om 22:41

Hoe een bbq schoon te maken

Wij hebben onlangs een buitenkeuken gekocht. Prachtig ding!

Vanavond dus geBBQd, en wat was het lekker. Het schoonmaken vind ik altijd minder. En eerlijk is eerlijk, zo een buitenkeuken is net ietsje meer werk.

Nu ben ik nogal van het gemak, dus als iets simpel kan, ga ik zeker niet moeilijk doen....de roestvrijstale rekjes wil ik weer helemaal spik en span hebben.

Weten jullie iets wat het schoonmaken vereenvoudigd?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen tip

Helaas geen tip om het schoonmaakwerk sneller of handiger te doen,maar dit is dus de reden dat ik geen buitenkeuken wil,terwijl ik ze prachtig vind!

Minet

Minet

11-04-2009 om 08:10

Tip

Neem een vuilniszak, doe daar de rvs rekjes in, doe er warm water met afwasmiddel bij, knoop de zak dicht en laat een nachtje weken. De volgende dag is alles losgeweekt en is schoonmaken een eitje.

Pannensponsjes

Gouden tip van m'n schoonmoeder: pannesponsjes. Van die metalen, zonder zeep - dus geen brillo! Werkt heel goed met roosters zonder dwarsstukjes, op roosters met ruitpatroontjes gaat het wat moeilijker.

Caroro

Jessica O

Jessica O

11-04-2009 om 11:28

Met

losweek spray van dreft.
Super spul, vooral voor dingen wat is ingebrand (ik doe er ook altijd het ovenrooster mee).

Jessica

Merla

Merla

11-04-2009 om 16:50

Jessica

Bedoel je dat spul van Dreft uit zo'n groene spuitfles? Dat kan ik nergens meer vinden! :S Deed er altijd mijn friteuze mee. En idd super spul! Maar waar koop jij dat? Want dan ga ik ook gelijk weer een aantal flessen op voorraad halen voordat het ook daar niet meer is te krijgen )

Merla

Merla

11-04-2009 om 16:55

Janneke

Een speciale ovenreiniger moet denk ik ook goed helpen. Ik zit te denken aan HG kachelruitjes oid (weet de exacte naam niet precies meer en kan even moeilijk naar de keuken lopen nu) maar daarmee krijg ik dus ook mijn oven perfect schoon zonder al te veel moeite. Dus dat zal denk ik voor jouw buitenkeuken/BBQ ook opgaan denk ik.
Succes, of is 't ie alweer schoon ondertussen?
oh heb het toch nog gevonden via google: http://www.drogisterij.net/Hg_oven_grill_reiniger/P/4338292

(Janneke)

(Janneke)

11-04-2009 om 18:48

Merla

Je kunt die dreft bij de AH halen.....maar vond hem niet zo geweldig hoor. Hij deed tenmiste niets bij mijn BBQ.

En dat HG spul heb ik ook nog in mijn handen gehad. Maar in de gebruiksaanwijzing staat dat ik geen ovenreinigers mag gebruiken.........nu stond daar wel in alleen lauw water met een sopje van afwasmiddel...(is dat geen giller)

Roosters voor de tijd invetten

wij vetten de roosters altijd flink in met (olijf)olie schoonmaken is meestal een makkie, nadien

Alufolie

Handig is ook om een prop van aluminiumfolie te maken en daar de roosters mee af te boenen.

(Janneke)

(Janneke)

12-04-2009 om 19:16

Uhmmmmm.

dan moet ik eerst nog gras gaan inzaaien)

Wij hebben alles bestraat...dus dit is geen optie. De volgende keer als we weer BBQen doe ik alles in een zak met sopje ....en ga ik er de volgende dag met alufolie overheen.

Ik laat het nog wel weten!

Petra-

Petra-

13-04-2009 om 21:27

Staalborstel

die wordt hier altijd gebruikt na het BBQ-en, rooster ven afborstelen en klaar.

Ammoniak in een vuilniszak

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ik kreeg van mijn moeder de tip om ammoniak in een vuilniszak te doen, de viezigheid erbij (dus het bbq rooster) . Het geheel goed schudden en een nacht laten staan. De volgende dag zou het weer spik en span zijn. Mijn moeder is hier erg enthousiast over

Petty

Oeps

lees nu dat de tip ongeveer gelijk is aan die van minet (moet ook eigenlijk eerst lezen, dan pas reageren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.