Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe erg mis je de kapper?


De grijze uitgroei wordt wel behoorlijk nu... ik kreeg zelfs de vraag of ik mijn haar niet beter grijs kan laten. Nou vind ik mezelf daar nog veel te jong voor en ik vind dat pas mooi als het egaal grijs is, dus dat ga ik niet doen. Gelukkig heb ik krullen, daardoor valt het een stuk minder op. Haren knippen doe ik niet zo vaak, dus dat hou ik nog wel even vol.

Nowee,

Kun  je niet overleggen met de pedicure? Medische handelingen mogen wel? Als je er zelf niet bij komt en t wordt problematisch? Mijn moeder is vanochtend ook gegaan

Ik mis de kapper niet. Ik knip als sinds mijn studententijd mijn eigen haar (eerst uit geldnood, later uit gemakzucht). Ook mijn man en kinderen komen bij mij om te knippen. Mijn 19 jarige komt er voor naar huis (woont op kamers).

Ook korte coupes. Ze mogen van mij naar de kapper. Als ik knip geef ik geen garantie en wil geen gezeur als he niet goed zit. werkt perfect hier.

Ik mis de kapper niet echt. Mijn jongste dochter (19) is handig met een tondeuse en kappersschaar en ze knipt mij (haar vader) als het model er uit is en mijn dochters gaan een keer per jaar naar de kapper met hun lange haar. Dus hier is weinig kappersstress

Knutselkei schreef op 11-02-2021 om 14:58:

Nowee,

Kun je niet overleggen met de pedicure? Medische handelingen mogen wel? Als je er zelf niet bij komt en t wordt problematisch? Mijn moeder is vanochtend ook gegaan

Officieel val ik niet onder medisch, maar ik kan ook geen weken meer wachten. Ik zal haar morgen eens appen. Thnx voor de tip

Ik mis de kapper heel erg. Ik heb super dik haar. Ik wilde de kapper bellen op de dag dat de lockdown in zou gaan. Dus mijn haar zit echt voor geen meter. 

Mijn zoon zal ook heel blij zijn als hij weer naar de kapper kan. Hij heeft ook super dik haar. Als het geregend heeft of als hij zijn helm op gehad heeft lijkt het wel of hij een poedel op zijn hoofd heeft.

Hoe erg ik de kapper mis?

Heel, heel erg...Ik zal zo blij zijn als ik weer terecht kan!!

Beetje open deur vraag....... Mensen met makkelijk haar voor wie het niet zoveel uitmaakt of knipbeurt een tijdje moet wachten, of mensen die het niet zo boeit hoe hun haar zit of mensen die met een beetje zelf knippen af kunnen of mensen waarvoor een tondeuse volstaat, vinden het niet zo erg. Voor de anderen die voor paal lopen (of dat iig zelf vinden) en er niets meer mee kunnen, is het erg balen.

Meer smaken zijn er niet.

bieb1963 schreef op 12-02-2021 om 15:02:

Meer smaken zijn er niet.

Toch wel Bieb; de mensen zonder haar!

Een koude kale knikker is niet iets dat de kapper kan verhelpen 😀

Hahaha! Zonder haar ís makkelijk haar, hoewel mensen zonder haar daar mogelijk heel anders over denken.

Maar de kapper gaat toch niet alleen om haar, heb ik begrepen. Sommige mensen voelen zich echt fijner, gelukkiger en misschien ook beter geïnformeerd na een bezoek aan de kapper. 

En wat maakt het uit, als het een open deur is? Een beetje luchten kan geen kwaad.

Zolang je er nog niet uitziet als Gerri Eickhof mag je niet klagen Mijn haar is ook langer dan ik zou willen, maar ik doe het er nog wel even mee. Afgelopen weken heb ik wel vaak de vraag van collega’s gehad hoe ik mijn uitgroei bijwerk want ‘je ziet er niets van’. Ha! Die heb ik ook niet want ik verf niet, en kennelijk valt ca 15% grijs wat gelijkmatig verdeeld is, minder op dan een grijze landingsbaan.

Nog veel meer smaken Bieb!

Mensen die hun haar graag bijhouden, ookal vindt een ander dat niet nodig.

Mensen die elke week broodnodig sociaal contact hebben via de kapper.

Mensen die het heerlijk vinden dat er aan hun hoofd wordt gezeten.

Mensen die gewoon eens wat anders willen, ook in coronatijd.

Mensen die ziek zijn en niet zo makkelijk zelf hun haar kunnen wassen.

Er is meer tussen voor paal lopen of het allemaal wel prima vinden zonder kapper. 

RodeKrullenbol schreef op 12-02-2021 om 15:05:

bieb1963 schreef op 12-02-2021 om 15:02:

Meer smaken zijn er niet.

Toch wel Bieb; de mensen zonder haar!

Dat klopt Rode Krullebol!    Die was ik nog vergeten

EmmaT schreef op 12-02-2021 om 16:47:

Nog veel meer smaken Bieb!

Mensen die hun haar graag bijhouden, ookal vindt een ander dat niet nodig.

Mensen die elke week broodnodig sociaal contact hebben via de kapper.

Mensen die het heerlijk vinden dat er aan hun hoofd wordt gezeten.

Mensen die gewoon eens wat anders willen, ook in coronatijd.

Mensen die ziek zijn en niet zo makkelijk zelf hun haar kunnen wassen.

Er is meer tussen voor paal lopen of het allemaal wel prima vinden zonder kapper.

Dat is ook wel weer waar EmmaT    . Maar dan  is het toch meer (m .b .t.  wat anders of  sociaal contact) dat óók de kapper weg valt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.