Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe raak ik die vetrollen kwijt!

Ik ben rdelijk slank maar nadat ik drie kinderen op de wereld heb gezet zijn mijn buik en mijn taille echt niet meer wat het geweest is. Als ik op dieet ga gaat er echt wel wat af behalve die stomme taille en buik!!!Heeft iemand een gouden idee? Zijn er speciale oefeningen misschien die ECHT helpen? Ik hoor het graag want ik ben het zo zat!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Madge

Madge

17-06-2009 om 22:48

Ja ik wil er ook vanaf!

Ik lees gretig mee, ben ook 13 kilo afgevallen en zit nu alleen nog met zo'n blubberrol op m'n buik. Hoe krijg ik die strakker?

Madge

MaximeM

MaximeM

18-06-2009 om 09:04

Hoelahoepen?

Hoi,

Ik heb altijd gehoord dat hoelahoepen en buikspier oefeningen doen, gecombineerd met niet teveel eten zou helpen. Zeker weet ik het niet, ik hou dit soort acties nooit langer dan 2 dagen vol....

Maxime

Slim belly?

Hoi Enzie, ik ben sinds twee weken in een sportschool voor hetzelfde probleem bezig met de zg. Slimbelly. Dat is een brede band die je om je middel doet, waar luchtkamers in zitten en die worden om beurten gevuld met lucht. Deze band draag je dan tijdens het sporten en de theorie erachter zegt dat je doordat je buik warm wordt en deze beter doorbloed wordt, je binnen 1 maand wel 1 tot 2 gaatjes van je riem winst kunt hebben; ofwel 8 - 12 cm kunt verliezen. Ik doe nu mee aan een onderzoek dat landelijk is uitgezet door Slimbelly, en sport 1 maand lang drie maal per week 40 minuten met die band om. Ik ben tevoren opgemeten; 5 cm boven en 5 cm onder mijn navel en dat doen ze a.s. zaterdag nog een keer en dan na 4 weken opnieuw.
Ik durf het nog niet aan te bevelen, want weet nog niet of het echt werkt, maar mijn broek zit wel al minder strak. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik nu 3 x per week intensief aan het sporten ben en ook behoorlijk op mijn eetpatroon let. Maar ik vond het de moeite waard om het te proberen en omdat het een onderzoek is heb ik een stok achter de deur om elke keer te gaan. Google maar eens op slim belly dan vind je veel sportscholen die dit op dit moment aanbieden.
Groetjes, Alexis.

amk

amk

18-06-2009 om 09:30

Zwemmen

2 tot 3x per week, (liefst nog meer als je snel resultaat wilt zien) ongeveer 30 minuten en dan 40 tot 50 banen van 25m. Dat is geen bep-zwemmen maar pittig door crawlen.
Bij het crawlen gebruik je niet alleen je rechte maar ook je schuine buikspieren en ontwikkel je gelijk je rugspieren waardoor je in balans blijft.

wendelien

wendelien

18-06-2009 om 11:24

intensief en trouw spinnen! Ook goed voor je humeur.

wendelien

wendelien

18-06-2009 om 11:24

intensief en trouw spinnen! Ook goed voor je humeur.

Wendelien (o.t.)

Klopt zeker: ik hoef maar naar mijn kat te kijken om te zien hoe haar en mijn humeur opknappen van intensief en regelmatig spinnen. Onze vetrolletjes nemen we dan maar voor lief
n@nny (sorry, kon het niet laten)

Julia64

Julia64

18-06-2009 om 14:40

Hmmm

Ik zit met hetzelfde probleem; wel slank, maar toch een zwemband. Maar ik ben bang dat er weinig aan te doen is. Vziw is buikvet erg lastig kwijt te raken, en plaatselijke vetverbranding is al helemaal onmogelijk, dus wat dat betreft geloof ik ook niet zo in die SlimBelly (of hoe heet dat ding). Ja, het zal best dat je afvalt als je 3x in de week intensief sport en ook nog op je eetpatroon let. Maar dat gebeurt zonder die SlimBelly ook wel...

groet
Julia

Margriet*

Margriet*

18-06-2009 om 15:00

Hardlopen

en trouw buikspieroefeningen doen. Helpt echt!

Polly Shearman

Polly Shearman

18-06-2009 om 15:20

En wat te doen tegen zwabberarmen?

Ik ben heerlijk aan het afvallen, mijn 3 keer per week hardlopen begint eindelijk resultaat te boeken, maar ik heb van die vreselijke zwabberarmen... kan mijn mijn lijf weer hele gezellige shirtjes en topjes aan, maar die zwabberarmen zijn gewoon vreselijk?
iemand een tip om daar plaatselijk af te vallen???

amk

amk

18-06-2009 om 16:07

Nee liever geen schoolslag

die crawl zorgt er juist voor dat je een torsie beweging maakt in je lichaam en die maak je met je schuine en recht buikspieren.

Ik kon eerst nog geen 10 meter crawlen maar al doende leer je snel. Het is ook minder blessure gevoelig als schoolslag. Met name de beenslag bij schoolslag zorgt snel voor blessures.

Wat bij mij hielp was eerst de beenslag van de crawl te oefenen door met een plankje te gaan trappelen. En daarna aan de toeziende badmeester wat advies over mijn zwemslag te vragen.

amk

amk

18-06-2009 om 16:08

Polly

je hoeft daar niet af te vallen, maar het moet straktrekken. Je armspieren train je bijna niet met hardlopen. Je kunt of specifieke armspier oefeningen doen met gewichtjes of 1x lopen inwisselen voor zwemmen een zogenaamde cross-training. Is ook goed voor het hardlopen.

makay

makay

18-06-2009 om 18:11

Rugcrawl

Ik kan ook niet borstcrawlen, kan dan nooit adem halen als ik mijn hoofd omdraai voor lucht, krijg dan altijd een golf water naar binnen. (wel met een snorkel dan kan ik het wel haha)

Ik zwem sinds een paar jaar 3 keer in de week (schoolslag) en heb eigenlijk nooit echt resultaat gezien, oke het werd er niet erger op.
Maar sinds een paar weken doe ik de rugcrawl en ik zie nu toch wel echt resultaat, mijn buik is echt een stuk platter, zelfs mijn man viel het op.
Ook mijn bovenarmen zijn ineens veel gespierder.

Makay

Rafelkap

Rafelkap

18-06-2009 om 18:27

Vraagje

Maar als je stopt met al dat gesport en geoefen, komen die rollen en kwabben dan niet terug? Je houdt het toch niet uit om tot je negentigste je lijf zo strak te trainen?

mopperkont

mopperkont

18-06-2009 om 21:35

Er zijn oma's rafelkap

met een lijf dat nog best aardig is, inderdaad actieve types...

amk

amk

18-06-2009 om 22:38

En die zwemmen

dan weer 's morgens om 7 uur. Het bad ligt er vol mee. En ik me maar steeds weer afvragen waarom ze niet lekker om half 10 gaan zwemmen. Dan is het een stuk rustiger.

Het onderhouden van je spieren kan met minder inspanning dan het aansterken. Je valt ook helemaal niet af van dat sporten, alleen doordat je spieren sterker worden staat de boel wat strakker.

Rugcrawl werkt idd ook goed. Het is dezelfde torsiebeweging die je steeds maakt. Torsie bewegingen zijn de tegenelkaar indraaiende bewegingen rond je lengte as overigens voor diegenen die zich dat afvragen.
Als of je prikkeldraad over je hele lijf doet ipv op een onderarm.

Polly Shearman

Polly Shearman

19-06-2009 om 12:39

Dus

ik moet minimaal 3 keer 1 uur per week gaan borstcrawlen en dan word ik net zo slank als amk, mits ik daarbij ook 3 keer per week blijf hardlopen natuurlijk. Echt 3 keer per week gaat me niet lukken, ik ga eerst maar eens testen of ik het kan en of ik het leuk vind, heb net op de site van ons zwembad gekeken, en een abonement voor de zomer is 30 euro. en een 12 baden kaart al 33 euro?? hmmm dan toch maar een abbonement
Hier om de hoek is een strand en een natuurbad, daar mag ik natuurlijk zo vaak en gratis gaan zwemmen als ik wil...banen van 100 meter hihih maar dan moet het eerst wat langer warm zijn.
maar als het allemaal zou gaan, ben ik na de zomer om mijn buik strakker en ook mijn zwabberarmen zijn dan minder??? hmmm lijkt me zalig!

loverhandle

loverhandle

19-06-2009 om 20:48

Ach

Net vanmiddag van een aardige man gehoord dat lovehandles erg sexy zijn. Dus ik maak me er niet meer druk om.

Polly Shearman

Polly Shearman

19-06-2009 om 22:05

Maar een love handel

Is wel even wat anders dan een grote zak met vel die voor je buik hangt. Ik kan het met twee handen gewoon vast houden als een pakketje. Ik vraag me vaak af. Als ik er nou eens een touwtje omheen zou binden en steeds een beetje strakker zou doen. Zou hij er dan op en duur vanzelf afvallen. Als een wrat?

MRI

MRI

19-06-2009 om 23:54

Zak met vel

is volgens mij echt niet weg te krijgen met sporten. Helpt alleen de plastisch chirurg aan.

MR

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.