Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik "mag" de lasagna verzorgen...help!

Leuk hoor, een italiaanse kerstbuffet met de familie...Ik heb de lasagna toebedeeld gekregen. Geen probleem. Maar hoe doe ik dat, technisch gezien Samenzijn begint om 13.00 uur, tegen 17.00 uur aan tafel, gok ik zo. Wat doe ik, saus klaarmaken en ter plekke de lasagna klaarmaken en in de oven ? Lasagna thuis al klaar maken (gaan die vellen dan niet ontzetten hard worden zo een paar uur buiten de oven ?) of kook ik de vellen even voor en maak dan de lasagna thuis klaar, waarna die ter plekke bij de familie nog een half uurtje in de oven kan...

Het is maar een klein werelddilemma hoor

Oh, ja en ik wil eigenlijk 2 varianten maken. Iemand nog ideetje met bijv spinazie ? (die met die rode saus, daar kom ik wel uit !)

JJFay

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-12-2008 om 18:03

Gewoon helemaal maken

en ook afbakken, de dag ervoor. Afdekken, snel aflaten koelen, en dan de koelkast in.
Vervolgens in de oven opwarmen.

Dan is de lasagna nog veel lekkerder als wanneer je 'm gelijk eet. Het is net snert.

Ik maak 'm altijd een dag van te voren.

Angela

Gellijk

Ik zou de Lasagna ook gellijk klaar maken en de volgende dag opwarmen.
Nog een variatie tip:
Laagjes spinazie met boursin er tussen.
Diepvries blad spinazie in een pannetje ontdooien en als het ontdooid is een kuipje kook boursin er door.
Succes en eet smakelijk

gr Aapie

Nasha the first

Nasha the first

19-12-2008 om 21:05

Die bladeren

raken helemaal doordrenkt van de saus, worden dus niet hard En inderdaad, veel lekkerder, dus alvast klaarmaken en daar opwarmen!

Tirza G.

Tirza G.

19-12-2008 om 21:40

Appie

Happie heeft tegenwoordig verse lasagna-bladeren. Een aanrader!

Tirza

Prulletje

Prulletje

19-12-2008 om 22:39

En nog een tip

Als de lasagne koud is: Alvast snijden. Dan krijg je veel mooiere stukken dan wanneer je hem warm snijdt.

Prulletje

JJFay

JJFay

20-12-2008 om 08:51 Topicstarter

Lang leve Ouders Online..dank!

Wat is dit toch een superforum, you ask a question, je krijgt meteeeeen reacties...super ! Maak hem de dag ervoor klaar. Het gaat goedkomen !

JJFay

Recept

Rul wat gehakt en voeg hier aan toe: gesneden prei, winterwortel in kleine blokjes, een gesnipperd uitje en gehakte knoflook (naar smaak, ik hou van veel). Laat dit garen. Maak ondertussen in een andere pan een roux met bouillion en voeg hieraan een zakje geraspte kaas en italiaanse kruiden aan toe. Roer er tenslotte wat room door (niet te zuinig) en voeg dit kaasmengsel toe aan je gehakt/groentemengsel. Verder opmaken net als met de rode saus. Wil je een krokant korstje, dan kun je eindigen met een laagje kaas.

Groetjes,

Mira

Mover

Mover

20-12-2008 om 18:21

Spinazie lasagne recept

Ooit dit recept met spinazie, feta, pijnboompitjes en tomaten/uien/knoflook saus gevonden op internet.
Waanzinnig lekker. Gewoon klaarmaken, en opwarmen de volgende dag. Eet smakelijk en fijne feestdagen!

http://home.student.uva.nl/eva.zwaving/lasagna.html

Mamvantwee

Mamvantwee

20-12-2008 om 18:48

Spinazie en zalm

Ik heb dit recept al eerder genoemd: afwisselend laagjes spinazie/ui/knoflook-mengsel (wel goed uitlekken, met een lepel vocht eruit duwen), blad lasagna, plakje gerookte zalm en witte saus erover, blad lasagna, dan weer spinazie, etc. Géén kaas erover, dat smaakt hier niet bij, wel eindigen met witte saus en een beetje nootmuskaat eroverheen. Heerlijk, en ook niet zo waterig, dus compact.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.