Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur M

Fleur M

18-08-2013 om 13:46

Is het voor quiche of bladerdeeg

Heb ik weer, van de week een pakje bladerdeeg gekocht en een pakje quichebladen.Pakjes zijn praktisch identiek en domme ikke heb om ruimte te besparen de verpakking weggegooid.Nu heb ik dus twee plastic bevroren pakjes, zie geen verschil ,maar weet nu niet welke de quiche is en welke de bladerdeeg,nu wil ik dus kaasbroodjes maken van bladerdeeg,het is geen wereldramp als ze totaal mislukken omdat ik de quichebladen heb gebruikt,maar zou ik het ergens aan kunnen zien welke wat is?

bibi63

bibi63

18-08-2013 om 14:01

Ik zou

er van allebei 1 ontdooien. Ik denk dat je het dan wel kunt zien/voelen. Ik denk dat de bladerdeegplakjes luchtiger zijn als je ze een beetje uit elkaar trekt en die van de quiche compactern. Zorg wel dat je weet welk blaadje je uit welk pakje hebt gehaald
Gr. Bib

Dalarna

Dalarna

18-08-2013 om 17:16

Maakt niet uit

Voor kaasbroodjes maakt dat echt niet uit, het is vast allebei lekker.

Eens met bibi

Als je heeeel goed kijkt kun je aan de zijkant van die plakjes bladerdeeg soms de laagjes zien zitten. Ik zou inderdaad een plakje, of een stukje van een plakje, ontdooien en dan merk je het verschil wel. volgens mij is bladerdeeg in ontdooide toestand wat slapper trouwens.

Doe jezelf een lol en koop een pakje van die diepvriesstickers bij de Hema. En gebruik ze ook, daar gaat het bij mij wel eens mis, wat soms tot merkwaardige verrassingen leidt als het eten al in de pan zit

groeten,

Temet

Fleur M

Fleur M

19-08-2013 om 16:04

Hoe het afliep

Ik heb de twee pakjes eruit gehaald en er 1 van laten ontdooien....,geen verschil.Dus heb ik op de gok 1 pak verder laten ontdooien en tijdens het maken van de broodjes,dacht ik al,wat is dit slap.Ze zijn uit de oven gekomen en waren niet lekker,het was dus ws toch het quichedeeg wat ik heb gebruikt en het leek in de verste verte niet op mijn lekkere kaasbroodjes,randjes waren keihard en geen lekkere brossige korst maar een compacte,smaakloze en bijna niet doorheen te komen korst.Omdat ik er maar 5 per keer in de oven krijg,heb ik de laatste vijf toch gemaakt en ben als een wilde eerst de bodem en later bovenop gaatjes gaan prikken.......,helaas was dat ook niet het succes,dus voortaan met verpakking en al de vriezer in

met watervaste stift er een b en een q opzetten
En als troost gauw de andere maken en lekker van t goede deeg genieten want balen is het wel he, als je je ergens op verheugd.

B / q

Alleen b of q op het zakje van het deeg lijkt me niet handig, heb je het pakje op zijn kop, pak je nog het verkeerde.
Dus wat wel kan is bdeeg of quiche oid op het zakje noteren. Succes ermee

Puck

Puck

22-08-2013 om 11:07

Mamamiekie

Met een B en een Q ben je van dat probleem ook af...

Haha

Hoofdletters is idd een veel simpeler oplossing!

mamamiekie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.