Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

31-05-2018 om 21:13

Keuken kopen

Wij gaan eindelijk verbouwen! En na heel veel vertraging gaat het ineens allemaal heel hard. Dus ineens heel veel beslissingen. Dus ik vermoed dat ik veel vragen ga hebben. Ten eerste de keuken. We weten zo ongeveer wat we willen en indeling is ook klaar maar nu? Met welke keukenbedrijven hebben jullie goede ervaring? Redelijke prijs goede kwaliteit? Welke aparatuur bevalt? Geen tijd voor te veel offertes maar willen ook niet zomaar bij de eerste de beste zaak binnenlopen dus hoop zo een voorselectie te doen!

Mijk

P.S. De stress is even heel hoog en ineens denk ik toch! Hoera een nieuwe keuken!

Sas

Sas

31-05-2018 om 21:31

Eigenlijk is er niet zoveel keus in keukens

Heel veel keukenbedrijven zijn deel van Mandemakers. Zoek online uit welke bedrijven daar bij horen. Dat zijn gemiddeld genomen de agressieve verkopers waar je niet moet zijn. Die halen je eerst binnen, doen alsof ze heel veel korting geven maar dan moet je wel gelijk beslissen. En als je de volgende dag denkt: dat wil ik niet, dan betaal je hoge vergoedingen.
Ergens rond november/december 2017 is een soort test gedaan welke keukenbedrijven wel klantvriendelijk zijn. Misschien kun je dat onderzoek terug vinden. Ik weet nog dat Ikea, Superkeukens, een Deense Ikea (weet de naam niet meer) en nog een keten hier het beste uitkwamen.

Zelf heb ik gekozen voor een IKEA keuken maar met een ander blad. Die van de Ikea vond ik niet mooi.
Ik heb zelf een installateur gevonden. Dat was eind 2017. Tegenwoordig zijn ze nauwelijks beschikbaar omdat ze al volgeboekt zijn.

Met de apparatuur van de Ikea ben ik tevreden (het is Siemens apparatuur). Alleen de afzuigkap heb ik ergens anders vandaan omdat de modellen van Ikea niet bij mijn keuken pasten.

Sas

Sas

31-05-2018 om 21:36

Ontwerp keuken

Zelf heb ik een ontwerpster gevonden die mijn kamer/keuken inrichting bedacht heeft. Dat ontwerp ging vooral over de keuken. Ik vond het ontwerp verrassend en goed bij mij passen.
Daarna ben ik met het ontwerp naar drie keukenbedrijven gegaan.

Als een keukenbedrijf zelf bedenkt wat er mogelijk is, wordt het nogal standaard. De fantasie is niet zo groot dan.

Ook al wil je geen Ikea keuken, ik zou zeker daar een keuken laten tekenen . Daar betaal je voor (iets van 50 euro) maar dan nemen ze ook twee uur de tijd voor je om e.e.a. uit te werken. Je krijgt tekening en kostenopgave mee, ook digitaal. En je wordt niet nagebeld door vervelende verkopers. Heel vrijblijvend allemaal.
Mocht je de keuken daar kopen, dan krijg je het advies alsnog cadeau.

Yaron

Yaron

31-05-2018 om 21:46

Eenmanszaak

Wij zijn bij drie bedrijven geweest, waarvan twee eenmanszaken en Brugman keukens. We zijn uiteindelijk geslaagd bij een eenmanszaak, daar hadden we het beste gevoel bij en de prijs was daar uiteindelijk, na korting, het laagst. De service tot na het plaatsen was prima en de kwaliteit na veertien jaar ook. Apparatuur hebben we van Atag en Bosch, weinig problemen mee gehad, alleen de vaatwasser is intussen vervangen.

Duitsland

Ik heb de keuken in Duitsland gekocht, een kleine zaak die helaas niet meer bestaat. Merk wel: Danküchen. Prima. Geweldige mensen die snel en goed plaatsen. Alleen elektra en gas (nog wel) moest door een Nederlands bedrijf worden gedaan en die deden moeilijk over een gasaansluiting, terwijl ik zo'n zelfde gasaansluiting in mijn andere huis had. Geen idee, waarom er 3 mensen naar moesten kijken en de 4e pas de eenvoudige oplossing had.
Ik heb wel veel tijd besteed aan het uitzoeken en een paar offertes laten maken, voordat ik een keuze had gemaakt.

Tsjor

40er

40er

31-05-2018 om 21:59

Db keukens. Ze hebben diverse zaken. Goede service.
Of vraag eens bij buren/familie die goede ervaringen hebben bij een plaatselijke zaak.
Geen Paul Roescher keuken kopen, ontzettend slecht.

Tuintje

Tuintje

31-05-2018 om 22:20

Showroomkeuken

Kijk ook eens naar showroomkeukens, wie weet is er iets dat past en anders krijg je er toch inspiratie van.
Zelf voor 5000,- een grote kwaliteitskeuken gevonden incl. dure apparatuur. Bij Bruynzeel. Niet de woningbouwkwaliteit, ze verkopen ook keukens in het hogere segment. Incl. eiland, vaatwasser, oven, kookplaat, afzuigkap, koel/vries, kraan, gootsteen, verlichting.....

Tuintje

Tuintje

31-05-2018 om 22:24

Apparatuur

Alle apparatuur is van AEG. Tot nu toe vind ik het erg goed. Was gewend aan Bosch maar.dit is echt beter.

Bennikki

Bennikki

31-05-2018 om 22:29

Wij ook!

Wij zijn naar Ikea gegaan, werkelijk fantastisch geholpen (op afspraak); prijs 5800 met alle apparatuur maar zonder aanrechtblad, net als Sas. Het ontwerpgesprek kost nu €75.
Ons aanrechtblad is zooo mooi, graniet. We hebben niet een hele grote keuken dus dat blad is eigenlijk wat je ziet. Maar ze moeten alles nog installeren, dus over dat proces geen tips.

specht

specht

31-05-2018 om 22:46

Bemmel en Kroon

Wij hebben onze keuken bij Bemmel en Kroon gekocht.
Die hoort niet bij de mandemakers groep.
Voordeel van dit bedrijf vonden wij dat het gelijk duidelijk was wat het kostte,
geen hoge prijzen en dan afdingen.

Kaori

Kaori

01-06-2018 om 00:04

Ikea

ook een Ikea keuken, ook heel tevreden over de ontwerpservice. En wat echt heel fijn was, ze kwamen alle 100 onderdelen op 3 hoog afleveren. (ik heb geen lift)

En mega snel geleverd, ik heb mijn keuken op vrijdagavond besteld en hij kon de woensdag erna al afgeleverd worden. Dat is nog eens wat anders dan bij de keukenboer.
En alle dingen die je bij nader inzien toch niet gebruikt kun je weer terug brengen.

Ik heb 'm in 2016 geplaatst en word nog elke dag blij als ik mijn keuken in loop.

Roda

Roda

01-06-2018 om 07:24

Vaatwasser

Geen tips qua goede keukenboer. Wij hadden een heel slechte.
Maar wel een supertip voor de vaatwasser. Laat die op hoogte plaatsen als het even kan door bv een la er onder te maken. Dat maakt het uitruimen van de vaatwasser bijna een feestje

specht

specht

01-06-2018 om 09:54

10 centimeter

Wij hebben het werkblad van de aanrecht 10 centimeter dieper en 10 centimeter hoger gemaakt dat vind ik nog steeds heel fijn.
Dat laatste is natuurlijk alleen als je lang bent.

Anke

Anke

01-06-2018 om 14:24

Specht

Ik ben niet lang (nog geen 1,70) maar ik heb ook een extra hoog keukenblad. Zalig voor mijn rug!

mijk

mijk

01-06-2018 om 14:35

Ik ben een kleintje

ik heb ooit een verhoogd keukenblad gehad in een vorig huis en daar heb ik mijn schouder mee in de soep gedraaid omdat ik altijd net te hoog stond te roeren. De avond het wel prettig en ik heb een bizar lang kind maar die blijft maar even. Uiteindelijk kan iedereen hier prima koken maar doe ik het het overgrote deel van de tijd dus het gaat niet omhoog (1.65!).

Dank voor alle tips. Ik vermoed dat ik toch ook bij IKEA ga kijken al heeft de man daar een bloedhekel aan. Ik zie het op zich wel zitten. Ondertussen ook wat rondgevraagd en wat tevredenheidsonderzoeken bekeken en nu 2 gevonden waar ik wel mee zou willen praten...

Kleine bouwondernemers kunnen doorgaans maar moeilijk

concurreren met de grote ketens. Daar willen we ongetwijfeld allemaal iets aan veranderen. Tot we zelf een nieuwe keuken willen. Dan verworden we bliksemsnel van genereuze genoten tot graaiende gretigaards. Achteraf kunnen we dat allemaal prima rechtvaardigen.

Vaak is er een creatieve oplossing mogelijk. Toen ik destijds mijn eerste keuken plande, bleek die bij een kleine ondernemer bijna 20% duurder dan die van een keten. Maar ik had ook nog wat trappen nodig.
Bij die gecombineerde bestelling werd de keuken zo'n 10% goedkoper dan bij de naaste (keten)concurrent.
Gedaan. Nooit spijt van gehad. Degelijke keuken. Fantastische trappen in gestoomde beuk.

Overigens: dat was mijn eerste en mijn enige gekochte keuken. Het zelf bouwen van een keuken is eigenlijk een fluitje van een cent. Een trap daarentegen...

mijk

mijk

02-06-2018 om 08:19

Dat is wel ongeveer

Het dilemma Yvan! Ik ga er in ieder geval ook kijken! Zelfbouwen gaat hem niet worden. Te veel werk aan de rest van de verbouwing!

Triva

Triva

02-06-2018 om 12:15

Ook ikea

Staat al weer negen jaar en nog steeds geen spijt van. Wel dat we het door iemand hebben laten doen ipv door de mensen van ikea zelf. Ik vond het ook leuk om het zelf te ontwerpen en te bedenken maar dat kan ik dan ook wel goed. Ook geen spijt van. Het enige waar we spijt van hadden is dat we onze miele losse vaatwasser hebben verkocht en het ikea ding (whirlpool) er in laten zetten. Altijd gezegd dat die er uit ging bij de eerste problemen en nu al weer een paar jaar gelukkig met ikea. Ik ben 178 en mijn zwager had in zijn vorige huis ook een hoog aanrecht maar die was echt te hoog voor mij. Je kunt gewoon opzoeken hoe hoog het ergonomisch moet zijn.

Sas

Sas

02-06-2018 om 13:14

Triva

Waarom spijt dat jullie de installatie zelf hebben laten doen?
Ik heb dat ook gedaan en dat beviel prima.

bieb63

bieb63

02-06-2018 om 13:39

Oven

Hebben wij op ooghoogte. Dat is echt ideaal!
Wij hebben aan 1 zijde in het midden de vaatwasser (inbouw) en daarboven de oven (ooghoogte dus en inbouw). Links daarnaast een kast die net zo hoog is als de vaatwasser plus oven en rechts de koelkast (inbouw) die ook net zo hoog is als de vaatwasser plus oven. Kast en koelkast en vaatwasser hebben dezelfde deuren. Alleen de oven natuurlijk z'n eigen deur met glas. 1 geheel dus en op de bovenzijde een blad waar je nog prima bij kan en spullen op staan.

Bennikki

Bennikki

02-06-2018 om 23:10

Nog even over Ikea

Gisteren gingen we langs om een aanpassing te doen (1 kastje minder). We hadden de hele keuken een maand geleden al besteld. We zagen in de winkel dat er nu een korting was van 10 % op alle keukens, maar hebben het er verder niet over gehad, het was tenslotte al een maand geleden.. Zonder iets te hoeven zeggen kregen we alsnog de 10 %. Heel netjes.

Triva

Triva

02-06-2018 om 23:52

Sas

Degene die het gedaan had was niet geheel ervaren met ikeakeukens en er waren wat dingen waar we niet blij mee waren. Was man van collega van mijn man en dan is het lastig zakelijk te blijven

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.