Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tarte Tatin

Tarte Tatin

22-08-2012 om 12:28

Lekkende bekers aaargh

Nu week twee van dit schooljaar is ingegaan en ik inmiddels zeven keer drie natte schooltassen terug heb gekregen ben ik het zat. Lekkende bekers!! Onze kinderen hebben mepalbekers met schroefdeksel. Welke bekers lekken niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

22-08-2012 om 12:51

Eerder draadje

Ik heb het al eens eerder geschreven, maar mijn kinderen konden dat soort bekers zelf gewoon niet goed dichtschroeven. Het lag eigenlijk niet eens aan de beker zelf. Ik kocht dan een klein flesje drinken in zo'n plastic flesje met draaidop en die vulden we dan iedere dag opnieuw. De kinderen namen de lege flesjes weer mee terug. En eens in de zoveel tijd kregen ze weer een nieuw flesje, als de oude aan vervanging toe was. Ik nam altijd wel de flesjes met normale draaidop.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

22-08-2012 om 13:12

Dat is het niet

De bekers lekken op de heenweg al, dan hebben de kinderen er nog niet aan gezeten. Huhm of zou mijn man ze niet dicht kunnen draaien .

Tineke

Tineke

22-08-2012 om 13:20

Testen

Voor de bekers in de tas gaan, moet je ze eerst goed op z'n kop houden en flink schudden. Als het die test overleeft, dan pas in de tassen.
Maar ook ik zweer bij gewone wegwerpflesjes, dat is nog nooit mis gegaan hier.

Beker van mepal met tuitsluiting

Heel herkenbaar die lekkende bekers. Dit schooljaar een beker bij de Blokker gekocht van mepal 6,99, ook wel met een schroefdop om te vullen en daarnaast een drinktuitje dat in de deksel zit. Tot op heden nog geen lekkage gehad, zelfs niet als hij mee in de gymtas ging.In leuke kleurtjes, of met Hello kitty of te Muppets

Tarte Tatin

Tarte Tatin

22-08-2012 om 15:53

Nieuwe rubbers

Huhm dat is nog een overweging. Vast goedkoper dan zes nieuwe bekers. En boos worden geeft geen zin, aangezien het man en ik zijn die ze dichtdraaien

May

May

22-08-2012 om 16:26

Dopje in de deksel

Hier had ik ook een lekkende beker, toen ik het deksel openmaakte, zag ik dat daar een soort dopje in zat en dat was losgegaan. Het klinkt een beetje cryptisch, maar toen ik dat weer op zijn plek had geduwd, was het lekken voorbij..

Vic

Vic

22-08-2012 om 16:52

Schoonmaken

Je moet de deksels af en toe uit elkaar halen (i.d.d. op dat dopje duwen) en dan goed schoonmaken. Ik heb hier Mepalbekers die oudste in de kleuterklas gebruikte(ze gaat nu naar 2 vwo) en die lekken nog steeds niet. Ik heb twee keer zo'n beker met een tuutje gehad, maar die lekten al vanaf dag 1. Je moet dus wel de gewone schroefdoppen hebben.

Tango

Tango

22-08-2012 om 19:33

Hier ook geen probleem

Tangodochter doet ook al jaren met dezelfde mepalbeker. Tangozoon heeft nu een goedkopere beker van de Blokker, met smurfen erop. Lekt ook niet, als je hem goed dichtdraait. Dat laatste is bij hem dan wel weer vaak het probleem, dat hij de beker zelf niet goed dichtdoet. Vooral als er dan nog wat drinken in zit, zit de tas onder. Hij moet van mij dus ook altijd alles opdrinken of als dat niet lukt, het restje weggooien.
Maar als de beker inderdaad al lekt voordat ze hem openmaken op school, is er iets mis met de beker. Zou hem dus inderdaad even thuis uittesten.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

22-08-2012 om 19:37

Vic, hellup

Na bovenstaande berichtjes gelezen te hebben, bedacht ik dat ik ook maar eens goed het deksel moet schoonmaken en heb dus op dat rubberen dingetje gedrukt. Dat is nu in het deksel verdwenen, maar verder geeft het deksel, noch het rubber enige sjoege. Hoe krijg ik dat rubberen dingetje nu weer op z'n plek? Of hoe krijg ik de boel verder uit elkaar, zodat ik ook echt kan schoonmaken? Zoals het deksel nu is, zal 'ie alleen maar meer lekken, vrees ik!!

Prakje

Prakje

22-08-2012 om 19:59

En daar ben ik weer...

Na jaren lekkende bekers van Mepal, Tupperware en nog duurdere merken zijn wij 7 jaar geleden overgestapt op de wegwerp Aquarius (of vergelijkbaar) flesjes. Ze gaan weken mee, lekken niet, en kunnen makkelijk open en dicht. Elke dag even omspoelen en klaar. Echt ik heb NOOIT meer een natte tas gezien (3 zoons... Dus wekelijks 21 kansen op een natte tas). Eens in de zoveel tijd koop ik een aantal nieuwe.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

22-08-2012 om 20:45

Update

Wat een ontdekking, dat rubberen dingetje! Bij ongeveer de helft van de deksels zat het dingetje inderdaad niet goed. Door de bolle kant van de deksel te wippen kreeg ik alles los. Alles zit nu in de vaatwasser en ik ben benieuwd naar morgenochtend.
Mooi als hiermee het lekken over is!

Vic

Vic

22-08-2012 om 21:41

Ik zie dat P al heeft geantwoord. Je moet idd even met iets het dekseltje uit elkaar wrikken. Aan de zijkant zit ook een klikdingetje dat scheef kan zitten. En schaam je niet, want ik kwam er ook pas na 2 jaar achter dat die deksels uit elkaar kunnen

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

22-08-2012 om 21:48

Haha vic

Ik zal maar niet vertellen in welke groepen mijn kinderen zitten
Bedankt iig P en Vic voor de uitleg!

Tango

Tango

22-08-2012 om 22:20

Flesjes

Op zich vind ik flesjes ook niet zo'n gek idee, maar wat ik dus vorige week gemerkt heb is dat het ene flesje het andere ook niet is. Ik kocht bij C1000 2 waterflesjes met zo'n sporttuitje erop. Handig dacht ik, voor de kinderen om mee te nemen naar de vakantiespelweek want daar drinken ze vooral veel water i.v.m. wespen e.d. Nou dat ging dus ook niet op want de dopjes gingen zo stroef dat je ze alleen met je tanden om hoog kon krijgen en zelfs dat lukte mij alleen en de kinderen dus niet. Dus even een inbraakje in deze draad: bij welke flesjes gaan de dopjes wel soepel omhoog? Een gewone schroefdop gaat bij mijn oudste prima, maar de jongste kan daar dus niet echt mee omgaan, wordt altijd een knoeiboel omdat hij nog steeds niet snapt dat hij niet de hele opening van de fles in zijn mond moet steken

Merel

Merel

22-08-2012 om 22:35

Aquarius

Tango, die van Aquarius gaan wel makkelijk (vind ik) en ik heb ook een paar sap flesjes van Ikea bewaard, die hebben een wat grotere opening, dat drinkt misschien fijner? Of je stopt een rietje in het flesje (desnoods een stukje afknippen als het te lang is) daarna het dopje erop. Als je kind het dopje eraf draait komt het rietje meteen weer omhoog piepen, hoef je je kind alleen maar te leren aan het rietje te zuigen, maar dan vinden de meeste kinderen alleen maar heel leuk.

lisbeth

lisbeth

23-08-2012 om 11:54

Dopper

ik heb voor mijn jongste een dopperfles gekocht, wel prijzig maar superhandig.. Ik doe er wel alleen water of ranja in. lekt niet en kan in de vaatwasser.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

23-08-2012 om 20:40

Tadaaa

Geen lekkende bekers! Dank voor de tips, ik had zes droge bekers en drie droge tassen .
Lisbeth, wat zijn dopperflessen?

lisbeth

lisbeth

24-08-2012 om 07:45

Dopper

Google er maar eens op. Het is een kruising tussen een waterfles en een kolfmachine. De bovenkant kun je in twee delen ervan afschroeven waardoor je ook een beker hebt. Het is van stevig plastic gemaakt. Mijn jongste drinkt graag water en daar is het ideaal voor

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-08-2012 om 12:37

Rubbers

Die rubbers vervangen helpt echt, en het plastic dingetje ook. Het rubber wordt na verloop van tijd wat hard en sluit dan niet goed meer af, nieuwe rubbers verhelpen dat meteen.
Op de site van mepal kosten de rubbers een euro per setje, een een euro verzendkosten. Dus ik heb net samen met een vriendin een stapel van die dingen besteld, en we hebben geen enkele lekkende beker meer.
Het rubber dopje gaat los als de druk in de beker te hoog wordt. Je kunt het los maken door met een stomp voorwerp op dat ding te drukken, dus van binnen naar buiten. Dan komt die bol van de ook los. Dan haal je het robbertje los en doe je de klein kant van de onderkant van de deksel door het gat heen naar de bovenkant. Daar zet je zet vast en het grote stuk van het dopje doe je weer netjes op z'n plek. En dan kan het andere stuk van de deksel er weer op.

Oha, als je nieuwe rubbers bestelt krijg je de instructie hoe je dat moet doen erbij.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

24-08-2012 om 21:49

Dank!

Ik denk dat het probleem is opgelost. Dankzij de rubbertjes. Fijn. Dank voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.