Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

29-03-2014 om 14:50

Logeerbed kinderkamer

Wat voor logeerbed hebben jullie voor als er vriendjes komen logeren? Wij hadden afgelopen nacht een loge en mijn zoon sliep totaal niet lekker (soort stoelmatras).
Ik zoek een logeerbed dat niet veel ruimte inneemt, of misschien gewoon een matras? (en dan pocketvering of wat anders??)

Jasmijn

Jasmijn

29-03-2014 om 14:58

extra matras wat over was

Wij hadden een matras over en dat had ik onder het matras van zoon op zijn bed gelegd (hij lag dus gewoon iets hoger, maar dat kon wel bij dat bed) Heel handig voor logees, je hebt het zo gepakt en het neemt daarna verder eigenlijk geen ruimte in.
Ik zou even rondvragen of iemand nog een matras heeft liggen wat hij/zij zonde vindt om weg te doen, dan kan je dat matras misschien krijgen, en anders zou ik een hele goedkope kopen bij de kwantum of leenbakker ofzo

amk

amk

29-03-2014 om 15:21

slaapmat of beddenruil

of ze nemen zelf hun slaapspullen mee: matje, slaapzak etc. Of er vind een bedden ruil plaats: dochter + loge in mijn bed en ik in haar bed. Of als ze uit elkaar moeten blijven bij het slapen (als haar zusje komt logeren) dochter in mijn bed, zusje in haar bed en ik op de bank of bij dochter in bed.

Marie

Marie

29-03-2014 om 16:23

uitschuifbed Ikea of extra matras

Hier heeft oudste al jaren een uitschuifbed van Ikea:http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50080315/
Bevalt heel goed, alleen lastig om het tweede matras op te bergen (ligt bij zusje onder het bed).
Tegenwoordig heeft de Ikea ook deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30219766/
En daar past het extra matras gewoon in de ruimte eronder.
Maar jullie hadden een loge en daarom lag je zoon niet in zijn eigen bed? Hier liggen de kinderen gewoon in hun eigen bed en de loge's op een matras naast het bed of op het uitschuifbed.

Rafelkap

Rafelkap

29-03-2014 om 18:38

opklapbed of matras

ja, mijn zoon heeft al een goed bed en daar mocht onze gast in.
Ik ga iig geen ander bed kopen, we moeten alleen een slaapplek voor af en toe een nachtje. Ofwel een opklapbed, maar een matras op de grond is eigenlijk ook wel prima.
Iemand ervaring met een opklapbed?
En een matras op de grond, is een pocketvering dan beter?

Opklapbed

Das toch hartstikke groot om weg te zetten?

Hier matras op de grond, of luchtbed. Kind in eigen bed, loge op het logeerbed.

campingspullen

Hier wordt het luchtbedden en slaapzakken en de bank. En anders vragen we wat mee te nemen aan campingspullen of we leggen een deken dubbel als matras. Er zijn veel kussens dus dat wordt dan gewoon delen.
3 In een tweepersoonsbed is ook nog wel eens gelukt.

Melle

Melle

29-03-2014 om 20:00

Gewoon

Hier gaan logees gewoon op een van onze kampeermatjes. Slaapzakken hebben we ook, ook extra beddengoed en kussens. Ze mogen ook zelf spullen meenemen. Ik ga er in elk geval geen extra matras of logeerbed voor in huis halen. Zo vaak komt het tot nu toe niet voor dat er iemand blijft slapen.

Annet

Annet

29-03-2014 om 20:24

één extra matras

Wij hebben een extra matras in huis. Dat is een matras van ons bed dat niet meer zo goed beviel. Maar prima voor logees. Dat zijn meestal kinderen en veel lichter qua gewicht.
Dat matras staat op zijn kant achter een ander eenpersoonsbed, in dezelfde kleur (hoeslaken) als de muur. Als er een logee komt, gaat het matras op de grond. Werkt prima. Voor één nachtje heb je echt geen lattenbodem nodig.

Marjoleine64

Marjoleine64

29-03-2014 om 20:31

Echte logeerkamer

wij hebben de luxe van een echte logeerkamer met 2 echte bedden (waarvan één opklapbed). Daar slapen mijn ouders als ze blijven slapen, of schoonzus+man als die met het hele gezin (uit Zwitserland) een nachtje bij ons zijn. Voor de kinderen hebben we dan nog één extra matras die normaal achter het logeerbed staat, en heel makkelijk naar één van de kinderkamers kan. Als er meer logees op de kinderkamers moeten dan worden er luchtbedden, tuinstoelkussens en slaapmatjes bijgehaald.

Jaina

Jaina

29-03-2014 om 20:33

Extra matras

Extra matras is altijd handig.
We hebben ook een areobed. Dat werkt ook best goed en die kan je redelijk klein opbergen (hoewel je het natuurlijk nooit meer in de doos krijgt waar het ding in zat). Wel comfortabel en hij is inderdaad binnen 5 minuten opgeblazen.
Mijn dochter heeft twee eenpersoonsfutons op haar kamer die als een soort stoeltjes opgevouwen zijn en die je 's nachts dan kan neerleggen. Volgens dochter zijn ze heel comfortabel.
Zoiets zeg maar:

http://www.cdiscount.com/maison/decoration-accessoires/chauffeuse-depliable-rouge-polycoton/f-117631606-chunibrge.html

In allerlei soorten en maten te verkrijgen.

Jaina

Jaina

29-03-2014 om 20:35

Mijn zoon heeft zo'n bed met een matras eronder. Die zou ik niet speciaal gaan kopen maar het is best handig. Je schuift het zo in en uit. Je kan het zelfs opgemaakt laten dus als dezelfde logee meerdere nachten blijft heb je toch overdag een nette kamer.

Rafelkap

Rafelkap

30-03-2014 om 16:28

er nog niet uit maar

we hebben net zo'n zitelement als de link van Jaina, maar die ligt dus erg oncomfortabel (geen lattenbodem). Er zullen wel kwaliteitsverschillen in zijn, maar ik wil nu liever wat anders. Die we hebben blijft 'stoel'.
We denken nog even verder. Bedankt voor alle reacties, hoe jullie dat doen met logeetjes.

Logeerbed

Een kind dat komt logeren slaapt prima op een wat provisorisch bed, logeren is een feest. Als je op kamp gaat lig je ook op een halfzacht luchtbedje, de lol wordt er echt niet minder van. Je zoon heeft op dat matras gelegen en die klaagt wel als het niet net zo lekker ligt als zijn gewone bed. Dat is logisch, hij is geen logé. Jij bent zijn moeder en als je wat te piepen hebt doe je dat bij je eigen moeder. Wat doet je zoon als hij zelf gaat logeren, wat verwacht hij dan om op te slapen? Als je wat anders gaat aanschaffen moet je dat natuurlijk zelf weten, maar ik zou mijn eigen kind niet als graadmeter nemen voor de test van het logeerbedje.

Rafelkap

Rafelkap

30-03-2014 om 18:48

wil

Ik heb er zelf ook op gelegen, als ik bij zijn broer sliep en nee het ligt niet goed. Maar een goedkoop matras lijkt me ook wel prima genoeg, het hoeft geen hotelbed

Moos

Moos

30-03-2014 om 18:51

Aerobed

Hier ook een automatisch opblaasbaar dik twee persoons luchtbed. Ideaal. Comfort is prima, kostte weinig bij een Duitse supermarkt, kost relatief weinig kastruimte. Oudste wil er altijd een extra nachtje op slapen als logee weer weg is, zo lekker slaapt het . En wij hebben er ook weleens drie kindjes op gelegd, in de breedte hahaha.

goh

Rafelkap, wij hebben net zoiets als wat jij hebt. Zo'n matras die je inklapt tot een soort dik zitkussen. Van Leen Bakker meen ik, a 30 euro. Zoon wilde dat natuurlijk meteen uitproberen, en van mij mocht-ie (nadat de ergste chemische walm was opgetrokken - man, wat stonk dat ding!). Hij vond het prima liggen. Maar zoon is 8,5 en mager, een wat ouder en zwaarder persoon zou allicht minder goed liggen. Die dingen zijn ook nogal smal, ik geloof maar 70 cm ofzo.

We hebben het voor echte loge's nog niet uitgeprobeerd trouwens, want het jongetje dat hier laatst wilde logeren mocht niet van zijn ouders

Groeten,
Temet

zelfgebouwde matraslade

Wij hebben zelfgebouwde matraslades onder de 90x200 bedden van de jongens voor logeerpartijtjes.
Ze bestaan uit: lattenbodem 80x190, kleine vergrendelbare wieltjes er onder (kan vast ook zonder, maar met wieltjes is makkelijker op het laminaat), matras 80x190 en aan alle zijden een plank er tegen zodat het netjes onder hun bed past. Plank er tegen is cosmetisch, dus niet nodig. Gasten nemen hun eigen kussen/dekbed/slaapzak mee dus een hoeslaken er rond en je bent klaar. Ook lekker snel weer opgeruimd de volgende ochtend.
De lattenbodems heb ik uit een oud stapelbed, de twee matrassen zijn van die goedkope van ikea of leenbakker.

Rafelkap

Rafelkap

31-03-2014 om 07:06

Temet, aerobed

Goh Temet, maar mijn zoon is net 9 en klein en dun, ik begin nu te twijfelen of hij niet toch aan het miepen was. Hij had maar 2 uur geslapen zei hij (dat geloof ik niet helemaal). Die van ons was niet van leenbakker en stonk gelukkig niet, maar ook die prijs.

En ook al een loge die niet van zijn ouders mocht, hadden wij ook ook, zoon's beste vriend nog wel. Dat was wel sneu voor de jongens, de moeder vond uberhaupt logeren nog moeilijk. Nu was het een ander vriendje en het was heel erg gezellig.

Zo'n aerobed is misschien wel wat, is meteen ook handig met vakanties meteen en neemt weinig plek in.

Jaina

Jaina

31-03-2014 om 10:41

Ik heb ook nooit klachten gehoord over die dingen. Wij hebben ook goedkopere dan die in die link staan. Maar misschien zijn ze toch wat steviger dan die jij hebt. Aerobed is een goede oplossing. Dat ligt echt heel goed. Het is wel een groot ding als het opgeblazen is maar opgevouwen valt het reuze mee. Het nadeel tegenover die futon dingen is dat het iets meer werk is wat betreft opzetten en dergelijke. Maar ik heb er zelf ook op geslapen en het ligt echt goed. Het is harder en steviger dan die futon dingen. Nou moet ik wel zeggen dat als ik moe ben ik overal slaap maar aerobed is wel echt een volwaardig bed.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-03-2014 om 11:49

vraag

Wij hebben regelmatig logees en daarvoor hebben wij een gewoon luchtbed. Dat ding ligt voor geen meter, zeker als je een paar nachten erop moet slapen. En tijdens het draaien in de slaap kraakt het ding.
Zo'n aerobed, slaapt dat beter? Ik had eigenlijk bedacht om een extra matras aan te schaffen, maar dat is dan ook weer zo'n sta in de weg.

Tango

Tango

31-03-2014 om 12:29

Wij ook

Wij hebben die stoel/matrassen ook. 2 stuks in beide kinderkamers. Ook van Leenbakker maar stonken volgens mij niet hoor.
Ik hoor er geen klachten over van loge's, behalve dan dat ze wat smal zijn. Alternatief is hier een luchtbed, maar dat wil ik dan tijdig horen want dat moet opgezocht worden en opgepompt en dat doen we niet meer om 23.00 u. 's nachts zoals dochter laatst een keer voorstelde voor een loge.
Hier slapen overigens onze kinderen gewoon in hun eigen bed als ze een loge hebben en loge dan op de matras/luchtbed. 1 keer andersom gedaan omdat loge niet op het matras/luchtbed wilde. Dat was inderdaad geen succes voor dochter.

Moos

Moos

31-03-2014 om 13:18

Aerobed II

Aerobed volgens mij echt veel beter dan luchtbed. Niet te vergelijken.
Enne, misschien zijn onze kinderen wel erg knus maar vaak slapen ze dus samen met logee op aerobed, vinden ze gezellig. Soms blijkt dat niet te werken en eindigen ze alsnog in het gewone bed, laatst een kind dat veel zweette snachts bv.

Stapelbed

Mijn kinderen hebben een hele tijd een stapelbed op hun kamer gehad. In de ene helft sliepen ze zelf, de andere was beschibaar voor oon loge. Het ene kind sliep zelf altijd onderin ( zoon) dochter juist bovenin. Beviel uitstekend!!

Dalarna

Dalarna

01-04-2014 om 18:42

zitkussen

Dat zitkussending legt toch wel een heel stuk lekkerder dan een opblaasbed met van die hobbels en bobbels. Een kind van 9 die daar niet op kan slapen kan waarschijnlijk nergens op slapen? Dat ding (bij ons van de lidl geloof ik) is nog naar mijn zwager gegaan voor als we daar gingen logeren en die had toch de voorkeur voor het dunne matras was ze daar hadden bij de jongens om nog maar niet te spreken over de luchtbedden.

Een luchtbed kopen zou ik alleen nog maar doen als het geheel plat is, dus zonder kuilen en hobbels.

Hanne.

Hanne.

01-04-2014 om 21:53

Matras

Hier ligt er een (toevallig gekregen) matras onder één van de kinderbedden. Bij meer logees komt er een luchtbed of een matje van zolder.

Ik heb nog nooit een kind horen klagen dat het niet lekker zou liggen (leeftijd 4-9). Meestal is het vooral ruzie wie er op de grond mag slapen en wie er in het bed 'moet'.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.