Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lunch verzorgen

Dit weekend hebben we een familiedag. Wij verzorgen een lunch. Handigste voor ons is om de broodjes smorgens alvast klaar te maken. In plastic folie te pakken en opzetten wat er op het broodje zit.
Wie heeft tips wat er op te doen? Moet makkelijk klaar te maken zijn en een aantal uren lekker blijven. Natuurlijk ham en kaas maar vind het ook wel leuk en lekker als er broodjes bij zijn die een wat luxere uitstraling hebben zonder dat het erg bewerkelijk wordt...

Jasmijn

Jasmijn

04-09-2018 om 20:01

google eens op picknick lunch

Google eens op picknick lunch, ik kan hier wel van alles typen, maar ik zie daar de leukste ideetjes voorbijkomen incl. inspirerende foto's. (van simpel tot super ingewikkeld, dus je kunt er vast voldoende uithalen)

Bijv. zoiets (van internet):
1) pide besmeren met zwarte tapenade. Beleggen met gebraden kip, schijfjes tomaat en rucola. Snij in driehoeken.
2) stokbrood met noten en rozijnen besmeren met vijgenjam en beleggen met sneetjes brie en rucola.
3) Ciabatta besmeren met philadelphiakaas. Beleg met gerookte zalmsnippers en dek af met tuinkers.
4) Ciabatta met zongedroogde tomaatjes beleggen met prosciutto en rucola.
5) Stokbroodje besmeren met tapenade van aubergines en beleggen met ham en rucola

En zelf zijn wij dol op Muhamarra (bakje o.a. te koop bij AH, op een broodje smeren met een blaadje sla als garnering )

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-09-2018 om 20:11

Mijn favorieten

Pistoletje met kerriemayonaise, mango en gerookte kip. Pistoletje met gebakken ei, gebakken bacon en sla, beetje mayonaise.

Jackie

Jackie

04-09-2018 om 20:13

wat ideetjes

Roomkaas+bieslook of baby spinazie+gerookte zalm
Sla/tomaat+gerookte kaas
Sla+hummus of baba ganoush
Kaas+reepjes avocado, beetje zout en peper
(Room)kaas+pesto, ev. met pijnboompitten
Gerookte kip+(ev. gegrilde) rode paprika+mayo+peterselie
Gerookte kip+rucola+mosterdmayonaise
Tonijnsalade(uit bakje)+maiskorrels+sla

S morgens?

Als je alles a s morgens klaar wil maken zou ik schalen met beleg, vlees en kaas opmaken en met folie in de koelkast wegzetten. Ook salades zoals eieresalade, humus, huzarensalade al in mooie schalen doen en met folie in de koelkast. Tafel dekken of buffetmaken met alle borden bestek en kopjes/glazen. Bij aankomst kun je direct alles neerzetten en klaar. Belegde broodjes uren laten staan is echt niet lekker.

Zomer

Zomer

05-09-2018 om 09:32

Wat heerlijk zeg OT

Ik ga er een aantal opslaan voor mijn eigen lunch!!!!!

Ciska22

Ciska22

08-09-2018 om 10:34 Topicstarter

Bedankt!

Hier zitten zeker goede tips tussen! Juist de broodjes (100 stuks...) gehaald en ga nu kijken hoe ik ze wil beleggen. Bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.