Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

macrame touw

Hallo,

Ik heb een beetje de slag van het macramé te pakken. Ik vind het ontzettend leuk om te doen.

OP dit moment maak ik alleen nog maar windlichtjes en heb ik genoeg aan het touw van de Gamma (sisal rope op een rol) maar dit is niet geschikt voor een wandkleed.

Nu heb ik gegoogled op macramé touw maar kom verschillende hits tegen.
Alleen vind ik het nogal duur allemaal.

Is er een macramé juf in de zaal die me kan verklappen waar ik een beetje betaalbare touw kan kopen? En wellicht ook aan een patroon kan helpen?

Ik ben benieuwd

Krisje

Krisje

07-10-2017 om 14:50

Misschien een tip

Ik ben geen macraméjuf, maar je kan eens googlen op katoenkoord. Dat lijkt me geschikt voor een wandkleed.

Fransien

Fransien

07-10-2017 om 15:28

dikke katoenen breiwol

Werkt prima

macramé

Weer helemaal terug van weg geweest, maar om eerlijk te zijn vind ik die wandfrutsels nog steeds net zo lelijk als 40 jaar geleden. Het macrameeën zelf vind ik wel leuk om te doen, het resultaat is alleen zo bedroevend. Hier alleen dus twee plantenhangers gemaakt, gewoon van restjes breigaren.

k. oekje

k. oekje

10-10-2017 om 21:55 Topicstarter

Dank

Krisje, je gaf ern hoede tip en dat heeft zeker geholpen.

Ik heb een winkeltje gevonden op een dik half uur rijden hier vandaan gevonden. Daar ga ik binnenkort even kijken.

Fransien, met vergaren vind ik het niet mooi worden. Ik vind het dan wat slapjes ogen. Het wandkleed dat ik wil maken mag best van wat grover touw gemaakt worden.

Silone....whahaha, zo grappig.

Vroeger vond ik het echt heel lelijk maar ja, blijkbaar ben ik toch van mening veranderd. En over een aantal jaar denk ik vast.... man, hoe heb ik dat kunnen bedenken, haha.

We gaan het zien

Voor nu ben ik een stapje verder.

Bedankt allemaal!!!

Krisje

Krisje

11-10-2017 om 08:14

Foto

We krijgen toch wel een link naar een foto als het af is

k. oekje

k. oekje

13-10-2017 om 23:31 Topicstarter

Hahaha

Alleen als ik super trots ben


Macramé is bij ons thuis ook populair.
Er zijn voldoende aanbieders van dit touw.
Tegenwoordig heeft de Action het, de Wibra of Pipoos.
De kwaliteit moet je soms wel controleren voor aankoop.
Wij zijn erg tevreden met het touw wat wij kopen op  x
Het is betaalbaar en voldoet erg goed.

Gemeld! Reclame

Ik mag niet vertellen dat ik tevreden ben over een bepaald product?
Dacht behulpzaam te zijn, niet dus,

Bij Xenos hebben ze fijn macrame touw.

NataliaLint schreef op 26-09-2023 om 09:05:

Ik mag niet vertellen dat ik tevreden ben over een bepaald product?
Dacht behulpzaam te zijn, niet dus,

Jawel, dat mag wel, maar je zou de eerste niet zijn die hier lukraak in een paar topics wat reacties plaatst om vervolgens een (reclame)link te kunnen plaatsen.

Sorry als dat voor jou niet geldt, dan heb ik te snel mijn conclusie getrokken.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2023 om 21:14

Het is vooral bijzonder dat iemand een topic van 6 jaar geleden opduikelt om een specifieke winkel aan te raden.

On topic: is TO er nog? Want ik ben wel benieuwd naar die toegezegde foto .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.