Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

chantie

chantie

06-03-2009 om 14:42

Marinade voor spare ribs

hallo

heb spare ribs gekregen maar die moeten nog gemarineerd worden, nu vroeg ik me af of je ook kantenklare marinade hebt of moet je die echt helemaal zelf maken ??
en hoe lang moeten ze in de oven ???

groeten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

06-03-2009 om 14:47

Tip

Je kunt elke marinade gebruiken die je lekker vindt, ik heb ze vorige week met honing/ketjap/knoflook/kruiden ingesmeerd. Dit moet minstens een uur intrekken, liever nog langer, of tijdens het bakken nog een keer insmeren.
Ze moeten ca.50 min. gebakken worden in de oven op 180 graden

Groetjes, minet

Suusman

ALs wij spareribs eten maakt mijn man dat altijd en hij kookt ze eerst. Als ze gaar zijn gaan ze in een bak met marinade met ketjap, tomatenpuree en kruiden. Precies weet ik het ook niet, want ik ben er dus niet bij!! Daarna gaan ze in de oven voor het bruine korstje, ze zijn altijd heerlijk sappig. Mjammie!! Suus

Mijn vent

maakt ze altijd klaar.
Ketjap mengen met zonnebloemolie (gelijke hoeveelheden) en over het vlees gieten. Ook op 1 kant insmeren met ketchup. Dan de oven in (vergeet altijd op hoeveel graden) en 10 min. voor ze klaar zijn even honing erop smeren voor het zoete bijsmaakje en terug de oven in.

Grillen

Ik maakte het vroeger ook altijd met ketjap en olie, lekker een tijdje in laten trekken, dat van die ketchup en honing lijkt me geweldig idee!
Daarna gewoon lekker onder de grill, ik geloof ongeveer 20 minuutjes per kant maar dat moet je maar even in de gaten houden!

henny hock

henny hock

08-03-2009 om 13:40

De állerlekkerste

marinade is volgens ons die van silvo, weet even niet precies de naam, maar volgens mij die voor saté. Het is een poeder en die moet je dan aanmaken met een half kopje ketjap manis. Vlees goed ermee insmeren uurtje van tevoren en vooral lang genoeg in de oven, zeker 20 minuten per kant zodat de spareribs echt 'droog'gebakken zijn. Mmmmmm, het water loopt me in de mond alleen al bij de gedachte....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.