Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

girls only mom

girls only mom

11-02-2009 om 11:19

Meer uren werken? hoe met kinderen hun sport etc.?

Hoi,
Ik heb nu een contract voor 12 uur per week bij een heel klein bedrijfje. Het is een tijdelijk contract dat binnenkort afloopt en niet verlengd zal worden wegens bedrijfsbeëindiging van mijn werkgever.
Nu heb ik van het bedrijf dat de lopende zaken van mijn werkgever gaat overnemen een aanbod voor een baan gehad en er ook al 2 gesprekken over gehad. Ze willen echter absoluut niet dat ik voor minder als 24 uur per week /3 volle dagen kom werken. Ik loop hierdoor tegen praktische problemen aan: Hoe regel ik dat met de sport/hobby van mijn kinderen? En kan ik mijn brugklassers 3 middagen per week alleen laten? Ik denk van wel, al loop ik ook hier over sommige dingen te piekeren, al denk ik dat die zich wel oplossen omdat het uitzonderingssituaties zullen zijn. Dan is er vast wel iets te regelen met werkgever. Maar als ik daar ga werken kan ik mijn dochters niet meer naar hun sport/hobby rijden. Mijn oudste sport op hoogniveau, ik breng/haal haar 3x per week doordeweeks naar een lokatie 20 km verderop om te trainen. Als ik dat niet doe kan ze de sportcarriere die ze droomt vergeten. Ook de tweede is op hoog niveau met haar ding bezig. Ook hier rij ik haar naar toe, 's winters tenminste. Dat is 2x per week, we kunnen hier voor carpoolen en als het 's avonds licht is kunnen ze fietsen.
Dochters kunnen niet zelf naar hun sport, we wonen buitenaf en er is geen OV 's avonds. Dus als ik die baan neem moeten ze hun sport opzeggen/op een veel lager niveau gaan beoefenen. De tijden zijn gewoon niet te combineren met wat de werktijden in die baan zouden zijn. Hoewel ik het leuk werk vind, heb ik het er heel moeilijk mee om de sport van dochters.

Wat zouden jullie doen? Die baan nemen of toch maar verder zoeken naar iets anders? Het geld kan ik makkelijk missen.

Loes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opzeggen

Ik zou op zoek gaan naar iets anders. Je vind het duidelijk heel belangrijk dat je dochters de kans krijgen om die sport te beoefenen, je hebt het geld niet nodig, het is niet een keuze die je gemaakt zou hebben bij een nieuwe baan.

sterkte, lastige beslissing!!!

En papa dan?

zoals ik het hoor is het nu volledig jouw verantwoordelijkheid. Als dat de keuze is die jullie als gezin gemaakt hebt en je het zo wil houden prima! Dan moet je vooral die baan niet nemen.

Maar mensen en situaties veranderen, als je toch wel erg graag die baan zou willen dan lijkt dit me een goed moment om het nog eens over de rollen/bijdragen van een ieder in het gezin te hebben. Papa kan ook wel eens rijden toch? Of anders kun je iets afspreken dat de ene ouder brengt, en jij haalt. Of je huurt er iemand voor in. Of je spreidt die 24 uur over 5 dagen. Er zijn legio opties lijkt me, als je het ECHT wilt.

3 kortere dagen

en dan 1 keer per maand 4 (kortere ) dagen zodat je toch je uren maakt?
Als er niks te regelen valt zou ik het niet doen.

Saartje

Saartje

11-02-2009 om 15:27

Niet doen

Hoi Loes

Ik zou een flexibelere werkgever zoeken. Ik werk zelf 20 uur nl 5, 8 en 7 uur. De dag dat ik 8 uur werk is mijn man thuis. Ik zou het zelf (en ook mijn pubers niet) niet fijn om 3 hele middagen niet thuis te zijn. De dag dat ik 5 uur werk breng ik mijn zoon naar selectietraining. Als je nu niet kunt rondkrijgen met je man zou ik gewoon nog even verder kijken zeker als je het geld niet nodig hebt.

Ik werk bij een gemeente en kan geheel naar eigen inzicht mijn werktijden vaststellen.

succes

saar

groene specht

groene specht

11-02-2009 om 15:36

Verdeeld over de week?

Zou je je werk kunnen verdelen over 5 dagen, waardoor je alleen tijdens schooluren weg van huis bent? En tijdens schoolweken iets meer werken om in schoolvakanties thuis te kunnen zijn? Als je maandag t/m vrijdag van half 9 tot half 3 werkt, heb je al 30 uur, waarvan 6 uur overwerk ter compensatie. Er zijn werkgevers waarbij dat kan.

Maylise

Maylise

11-02-2009 om 17:58

Lastig

Je kinderen hun hobby op laten geven is inderdaad niet leuk. Aan de andere kant is het natuurlijk al heel luxe dat je dit zolang hebt kunnen doen.
Ik weet natuurlijk niet in welke sector je werkt, hoe makkelijk je aan een andere baan kunt komen en dan ook nog een baan die aan je eisen voldoet dus met flexibele werktijden. Dat kun je zelf wel afwegen natuurlijk.
In economisch slechtere tijden is er natuurlijk minder flexibiliteit voor de werknemer dus wie weet lukt dat bij een andere baan ook niet. Echter het zal allemaal wel sector afhankelijk zijn.
Mijn advies is om goed te bestuderen of je makkelijk aan een baan kan komen die wel aan je eisen voldoet. Als de kans daarop niet groot is dan zou ik wel deze baan nemen en toch kijken of er niet een oplossing is voor de sport van de kinderen. Misschien een moeder/vader van een teamgenoot die dezelfde uren sport die je dochter mee kan nemen voor een vergoeding? Hier in de buurt zijn er veel thuisblijfmoeders die met dat soort klusjes, poetsadressen en oppaswerk een informeel inkomen verzamelen.
Of deels op de fiets en het laatste stuk met iemand meerijden? Of een andere club op andere tijdstippen maar wel zelfde niveau?
Ik zou het voor de kinderen ook erg sneu vinden maar als het echt een baan is die ik zou zien zitten en mijncarriere verder helpt ben ik denk ik wel zo dat ik de baan toch aan zou nemen.

Maylise

Kiki

Kiki

11-02-2009 om 20:36

Girls only mom

kan je geen oppas met rijbewijs zoeken, dat die je kinderen heen en weer rijdt. Als je dat registreert krijg je daar nog toeslag voor ook.

Verder moet je voor jezelf bedenken: hoe hoog is het niveau precies en hoe leuk vinden ze het. Wat is de succeskans voor je kinderen
Anders zou ik het, als je geen oppas zou kunnen vinden, niet doen.
Ze vergeven het je nooit meer. Een vriend van mij had schaatstalent, maar zijn ouders wilde daar niet aan. Nu nog 20 jaar later, neemt hij het zijn ouders nog kwalijk
Zeker in dit seizoen

Inge M

Inge M

11-02-2009 om 21:00

Belangrijke baan?

Hoe belangrijk vind jij de baan? Als het antwoord is: ' niet heel belangrijk' en je kunt (voorlopige) zonder de inkomsten, dan zou ik het niet doen.
Dikke kans trouwens dat bedrijf alsnog overstag gaat als jij het wel in vier dagen wilt doen.

Ook met sportvereniging overleggen

ik werk ook en bij ons zijn de laatste tijd qua rooster door omstandigheden ook nogal wat wisselingen geweest....
hier gaf het ook de nodige problemen met de kinderen waarvan jongste ook behoorlijk sport. weliswaar maar 1 keer per week verder weg (30 km.) maar de andere uren zijn voor een 10-jarige zeker in de winter niet be-fietsbaar (donker industrieterrein, en 's avonds laat en dan over donker fietspad half door bos....).
in zulke situaties overleg ik altijd met de vereniging. die denken (gelukkig) altijd actief mee. ze willen vast jouw kind óók niet missen. hier kwamen ze met oplossingen als met trainster meerijden, met 1 ouder meisje samen op de fiets (zou ook b.v. over afstand kunnen met trein/bus), verschuiving van uren voor 1 dag in de week en dan met iemand meerijden/fietsen etc. etc.
dus drop daar je 'probleem' zeg dat er w.s. wel een 'samenwerkingsverband' in zou zitten voor de keren dat je man er wél is (b.v. met andere ouders)en voor de 2dagen dat je vrij bent en vraag op korte termijn of ze met een oplossing/aanvullingen ideeën willen komen.
en als laatste zou je nog een betaalde oppas kunnen proberen te vinden mét vervoer. heb je het openbaar vervoer al gescheckt? zou ze daar mee naar de training toe kunnen? en dan b.v. het laatste stukje (zo nodig) opgehaald kunnen worden?
denk creatief. denk ook aan mensen in je omgeving...vertel het overal rond, vaak hebben andere mensen ook opmerkelijk creatieve oplossingen waar je zelf niet eens aan gedacht hebt. (de buurvouw ofzo)
zeker met pubers zou ik zo'n baan niet laten schieten als ik 'm graag deed. nog 'even' en ze hebben je echt niet meer nodig en dan zit jij misschien wel thuis en vindt je niks meer...
zo zou ik denken.
groeten albana

Succes

met zoeken naar iets anders. fijn dat je zelf tevreden bent over je beslissing, dat is altijd een goed gevoel!!!

Heel goed

ben zelf op zoek en heb pas een baan niet genomen omdat ze meer uren wilden dan ik waardoor ik heel lastig kwam met kinderen ophalen etc. Was ook heel blij dat ik gewoon toen zelf heb gezegd dat ik het niet ging doen.
Laten we hopen dat we allebei gauw iets vinden wat wel past!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.