Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mopperkont

mopperkont

05-01-2009 om 16:45

Mijn bestelling via internet is aan iemand anders gegeven.

Ik heb een paar maanden geleden wat taartbakspulletjes via internet besteld en die zijn niet aangekomen. Ze zouden het aan de buren gegeven hebben en die zouden ervoor getekend hebben, maar de buren weten van niets en de naam die zou zijn opgegeven door de ontvanger is niet bekend. Na 2 weken kreeg ik argwaan en ik heb ze dus ge-emaild dat ik m'n spullen niet heb gehad. En toen vertelden ze me dat ze afgeleverd waren en aan iemand met de naam "Ferroe" gegeven zouden zijn. Ik ben dus wat gaan rondvragen, maar omdat ik het erg druk had en ziek ben geweest was het zomaar een maand later, en nu zeggen ze dat ik nergens meer recht op heb omdat het te lang geduurd heeft. Het kostte ongeveer 30 Euro, zucht. Kan ik nu nog wat terugvragen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hangt er vanaf

Eerst en vooral doe je er goed aan eens de algemene voorwaarden van de betreffende winkel goed te lezen.
Dat ze nu zeggen dat het te lang geduurd heeft is correct mocht je niet eerder gereageerd hebben! Maar je schrijft dat je hen emailde na twee weken ( toen je nog niet wist of de levering al gebeurt was of niet), dat is dus je eerste communicatie met hen en diegene die telt voor het opstellen van een dispuut aangaande levering.
Als ze beweren dat er afgetekend is dan moeten ze aan jou ook de handtekening kunnen voorleggen, dat gebeurt electronisch en is gedurende hele lange tijd na levering nog opvraagbaar, dus heel makkelijk controleerbaar.
Ik heb zelf een webwinkel en zelf laat ik mijn pakjes enkel leveren aan de klant zelf. Dit om dergelijke dingen te vermijden. Alleen is het probleem dat koerierdiensten (TNT etc) wel eens hun eigen zin doen; toch leveren op een ander adres, geen handeteking vragen etc. Alleen laten ze wel steeds een briefje achter als ze elders leveren, dus dat ze je moeten gehad hebben (indien de story klopt).

Toevallig bij de leukste...?

Heb jij je spullen toevallig bij de leukstetaarten besteld?

In de algemene voorwaarden staat dat je pakket niet bij iemand anders afgegeven mag worden, maar dat er dan een nieuwe bezorgafspraak gemaakt dient te worden. Het bezorgbedrijf zit dan dus fout en is aansprakelijk.

Groetjes,
V.M.

mopperkont

mopperkont

06-01-2009 om 15:02

Briefje

Er zat wel een briefje in de bus, maar dat was een afgescheurd stukje papier zonder afzender dat er wat bij de buren zou zijn afgeleverd, maar die weten nergens van. En ik weet ook niet zeker of dat van hen afkomstig was. Ja, het was idd bij die shop. Ik had er al eerder wat besteld en toen werd het heel snel en netjes geleverd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.