Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

moederdagreclame

Op zich heb ik geen bezwaar tegen Moederdag, ik ben dól op cadeautjes! Maar die reclame...hoezo houdt iedere moeder van make-up, roze, parfum, chocola, zoete taarten, en algehele pastelerigheid? Deze moeder niet dus. Het enige reclameartikel waarvan ik denk, kom maar op: zijn bloemen.
Roepende in de woestijn?


Noet

Noet

08-05-2016 om 15:55

Tegeltje

Ik kreeg een tegel met spreuk en spelfout. En moest in de tent blijven want er werd ontbijt gemaakt: komkommer in hartjes, kaas in hartje, en chocola die al gesmolten was voor ik kon eten.

En de fans van dochter kwamen ook even langs. De fans waren de campingbuurmeisjes van 4 en 2.

margaretha

margaretha

08-05-2016 om 17:12

en ik

ben verrast dat ik een sowieso iets kreeg, normaal doen we er niet aan. Maar met 1 dochter die is gaan samenwonen, 1 die ook al volwassen is, een schoondochter die van shoppen houdt en lentebraderie in de stad kwam er een lijst van cadeautjes uit een pak. Boekenbon, set voor 7 keukenkruiden om zelf op te kweken, 2 zakken voor zelf theekruiden kweken, bad en doucheschuim, 2 zeepjes, rafaello, citronellakaars, mooi houten kratje. Het is leuk, zijn ook allemaal dingen die ik waardeer maar ik heb niets met Moederdag en ik vind het teveel (bon was al 25 euro, zeepjes zijn van YR en de flessen schuim van rituals). In het kader van het draadje "houd je van verassingen" past dit voor mij. Het is wel leuk maar ik weet niet goed hoe te reageren

Inanna

Inanna

09-05-2016 om 12:54

fijne dag gehad

Zoals ik al verwacht had kreeg ik niks, is niet erg, al vind ik het wel een beetje jammer dat dochter (groep 7) niks heeft gemaakt op school, dat vond ze zelf ook, maar ach, het is niet anders.
Ik had wel voor mezelf een chocoladetelegram besteld met een bonnetje van de Lidl en heb samen met zoon de tekst voor het kaartje dat erbij zat gemaakt. Heel fout en klef met een heleboel uitroeptekens waar ook nog een 1 tussen zat en voor ieder woord een ander lettertype, zo fout mogelijk. We hebben erg gelachen bij het ontwerpen.
Ik was op moederdag eerder wakker dan man en zoon (dochter bleek al beneden youtube filmpjes te zitten kijken), dus ontbijt op bed ging hem niet worden.
Toen heb ik zelf maar voor mijn ontbijt gezorgd, samen met mijn man die inmiddels ook uit bed was. Hij had zaterdag allemaal lekkere dingen gehaald en we hebben heerlijk in de tuin in het zonnetje ontbeten, dat was eigenlijk veel prettiger dan in een bed in een net iets te warme slaapkamer. Zoon sliep nog, dochter kwam er wel gezellig bij zitten en na het ontbijt ben ik de BBQ schoon gaan maken en de caviakooi gaan doen (mijn man zei nog dat hij dat wel wilde doen, maar ik vond het prima om het zelf te doen).
's Middags met man en kinderen gaan zwemmen, hartstikke gezellig, ik heb genoten van mijn gezin.
Topdag!

goed, en nu op naar vaderdag

Goed, moederdag is geweest. Op naar vaderdag, met reclames voor drank, mannenluchtjes, voetbalgerelateerde meuk en bbq-accesoires ...

Groeten,

Temet

letterlijk in het zonnetje

We zijn in elk geval met z'n allen letterlijk in het zonnetje gezet... Dat mooie weer was een cadeautje op zich! Ik heb gekregen wat ik elk jaar krijg: motor afgetankt startklaar voor een middag rijden. Dat heb ik dus ook gedaan, samen met mijn zoetelief en één van de kinders.
Op naar vaderdag. Krijgt hij hetzelfde van mij

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2016 om 15:00

Slechte ikke

De dag begon met dat mijn dochter mij gewoon voorbij liep. Ik voelde me daar beteuterd over. Ik hoef geen grote cadeaus, maar een 'fijne moederdag' is gratis en kost weinig moeite. Tja... tot ik in de keuken kwam (dochter was de deur al uit) en ik daar een bos bloemen en een doosje chocola met likeur erin aantrof op het aanrecht. Later op de dag komt de andere dochter binnen met een prachtige bos pioenrozen, waar ze de stad voor heeft rondgefietst. Schaam schaam... ik wacht voortaan maar eerst af voor ik iets denk.

ekw

ekw

09-05-2016 om 17:39

niets

Moederdag is geruisloos aan mijn pubers (en man) voorbijgegaan. Ik voel mij net een nuttige huiself uit Harry Potter, die wordt ook niet gewaardeerd.

Angela67

Angela67

09-05-2016 om 18:04

sorry ekw

maar als je moederdag nodig zou hebben hiervoor dan is het wel hopeloos en vrij ineffectief ook nog eens (moederdag is maar 1 keer per jaar, ik zou veel vaker op m'n strepen staan als ik jou was. tenminste: als je er iets aan wilt doen, maar je klinkt wat zielig).
gr Angela

ekw

Dat had ik vorig jaar. Moederdag is niet belangrijk, commercieël gedoe.....tot er echt niets is, geen knuffel, niet eens één roosje met een strikje, geen lieve opmerking tegen de liefste moeder van de hele wereld.
Gewoon, niet leuk.

Dit jaar is er wel aan me gedacht, misschien is mijn teleurstelling gevoeld, euhhh, dat weet ik wel zeker.
Eigenlijk vond ik het ook weer kinderachtig van mezelf dat ik toch wat teleurgesteld was, maar toch, het was wel zo.

Target

Target

10-05-2016 om 00:00

wel verwend en Margaretha

door mijn twee dochters en ik heb het me heerlijk laten welgevallen. Ik ben gek op kadootjes en (kleine) verrassingen en ik ben het gewoon waard om eens een extra dagje in de belangstelling te staan

Margaretha, als je niet weet hoe je moet reageren: wacht dat je van dank je wel en het moment aanpakken ze eens extra te knuffelen?

Jaina

Jaina

10-05-2016 om 00:32

Deels

Ondanks dat ik weinig om moederdag geef hou ik uiteraard bij wie er wel en wie er niet aan denkt. Sommige kinderen staan weer een stapje hoger in de lijst van favo kind na gisteren En bij de andere kinderen heb ik weer een chantage middel erbij en kan ik ze schuldig laten voelen. (Ja, maar jij hebt niet eens aan moederdag gedacht dit jaar, vergeet niet dat het paradijs onder de voeten van je moeder ligt). Dat is ook weer wat waard.

Jaina

Ik vermoed dat mijn chantagepraktijken van vorig jaar dit jaar geleid hebben tot een cadeautje.
""Ben ik van dat gezeur af de rest van het jaar". Whahahaaa

Kaaskopje

Kaaskopje

10-05-2016 om 09:41

Het tij is hier wel wát gekeerd lijkt wel

Vond mijn man het tot een paar jaar terug echt onzin om iets te geven, nu is het zover dat hij zich wel schuldig voelt als hij echt niets heeft. Zoals dit jaar. Hij dacht dat het aankomende zondag was. Vorig jaar had ik een bosje bloemen, waarvan ik al van mijn stoel viel. Dus als je wilt dat er aandacht aan geschonken wordt, zijn goede gesprekken of je verlagen tot enige vorm van chantage, op het gemoed werken, wat dan ook, wel geoorloofd ).

Dus ekw, als je wilt dat pubers en man zich bewust worden van jouw teleurstelling ga je in de aanval voor vaderdag. Je roept je pubers erbij en dwingt ze om na te denken over wat ze voor vader gaan doen met vaderdag, wánt .... nou ja verzin daar iets in je eigen woorden. Met een beetje geluk bedenken ze zich dan vanzelf dat ze 'schrik' niets voor jou gedaan hebben. Volgend jaar laat je vlak voor moederdag gewoon eens vallen dat het bijna moederdag is. 'Je kunt wel merken dat het weer moederdag wordt. Reclame, folders, overal!'

Thursday Next

Thursday Next

10-05-2016 om 09:46

niet

Tot vorig jaar waren er nog knutsels van school, maar nu dat er niet meer is hoeft het niet van mij. We hebben moederdag (en vaderdag) dus afgeschaft, en het maakt mij echt niet uit.
Hetgeen ik graag wilde hebben (en hard nodig had: nieuwe remblokjes voor de fiets) had ik zelf zaterdag al gekocht en gemonteerd.

Triva

Triva

10-05-2016 om 09:57

als je wil

dat je kind alleen knutsels geeft en dat het daarna niet meer hoeft kun je ook vragen of ze een cake willen bakken ofzo. Dit jaar heeft mijn oudste het ontbijt gedaan (nee niet op bed) en het avondeten. Hij hoefde het niet te betalen, alleen te maken. Prima deal.

Mooi Nimbo

'Zoon kan (even) niet bij zijn moederliefde'. Mooi uitgedrukt. Die ga ik onthouden.

Nare aanleiding evengoed, maar mooi verwoord.

Beertje

Beertje

10-05-2016 om 10:28

Hmmm

Tja vroeger was het gewoon een knutselwerkje op school, bloemen of eens helpen in huis. Tegenwoordig moeten het idd complete verjaardags presenten zijn. Maar mij hoor je niet klagen over de cadeautjes hoor. Dit jaar een opvouwbaar tasje voor in je handtas want ja je moet ze vanaf nu overal erbij kopen, en een staatslot. Dus wie weet is het met het lot toch ineens het "grootste" Moederdag cadeau ooit... Verder vind ik persoonlijk huishoudelijke apparaten afschuwelijk als cadeau!!!

Li

Li

10-05-2016 om 10:59

huishoudelijke apparaten

Ja, ik stel me dan zoiets voor als: "Hier is je cadeau, en nu hup aan het werk!" Hoewel ik zo'n sjiek koffie-apparaat dat zelf de bonen maalt best zou willen hebben, maar dat valt voor mij meer in de categorie luxe dan huishouden.

Vroeger

Als kinderen waren wij een tijdje verplicht thuis vanwege een besmettelijke kinderziekte. Om er even vanaf te zijn stuurde mijn moeder ons toen met geld naar de Blokker voor moederdagcadeautjes. Ik weet nog dat ik toen een mooie glazen maatbeker heb gegeven. Ik zoek er nog weleens naar want dat was een handig ding. Die plasticen die ik later zelf had vergeelden en ging ruiken en smaken.
Verder stelde mijn moeder ook geen prijs op (dure) cadeaus. Het stierf dan ook een zachte dood na de basisschool.

Half a twin

Half a twin

10-05-2016 om 13:44

huishoudelijke apparaten zijn geen kadootjes

Mixer, stofzuiger, frituurpan, ik vind het geen leuk kado om te krijgen. Net als een eierwekker of litermaat. Dat zijn dingen die nodig zijn in een huishouden. Een naaimachine voor iemand die kleding naaien als hobby heeft dan weer wel. Net als mijn föhn, die is echt van mij.
Een kado moet echt persoonlijk zijn, niet iets voor algemeen huishoudelijk gebruik.
Ik ben blijer met een tube douchegel van 2,50 dan met een setje hand/thee en vaatdoek uit de luxe winkel hier in het centrum.

Moni

Moni

10-05-2016 om 23:02

Hier was iets huishoudelijks toch leuk

Zoon van 13 had gehoord dat ik baalde dat mijn 'hakbakje' van de staafmixer kapot was. Met Moederdag kreeg ik van hem een nieuw bakje dat hij besteld had bij de onderdelenwinkel. Heel attent vond ik dat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.