Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Naam voor katertje?

In vervolg op een draadje hier stukje boven; we hebben dus besloten om het katertje te houden. Daarnaast hebben we een poes: onze Saar. Eigenlijk Sarah, maar in de praktijk Saartje, Saar!, Sariepoes, Sariesnoes... enfin. Ze wordt heel wat toegesproken/gezongen etc.

Maar nu! We hadden allemaal leuke poezennamen, maar nu het een kereltje blijkt te zijn moeten we opnieuw beginnen. En we komen er niet erg uit.
Ik vind zelf Kareltje erg leuk, of Gijs of zo'n stoere jongensnaam. Manlief blijft bij Puk (was Puck bij vrouwtje). Jongste verdwaalt in alle namensites voor katten (Frederik! Flip! Nero!) en oudste komt met Noah of Moos. En eigenlijk is er niet 1 waar we echt allemaal 'oh ja, leuk!' van zeggen zoals destijds met Saar.
Tsja, waar gaat het over
Maar... ik vermaak me met enige regelmaat met de geweldige creativiteit die het forum hier heeft als er dierennamen verzonnen moeten worden, dusseh... gooi 't er maar uit!

En ja, het is Saartje maar Swieber vonden de meiden niks haha!

Ik heb zelf liefst iets kort maar krachtigs en niet te 'gezocht', maar ik laat me graag verrassen. Katertje is nogal een 'rommelig' geheel, tikje scheel, zwart maar ook wat wit, roze voetkussentjes maar ook beetje zwart, vacht nog heel pluizig (broertje heeft mooie zwarte vacht), en behoorlijk speels. Grappig beestje dus.

Ik ben benieuwd!
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

17-08-2009 om 14:45

Inkoppertje

misschien Bram (van Abraham en Sarah

Naam

hier ook een saartje, wij hebben de naam voor een volgende kat al, alleen de kat nog niet! Ik vind Siep wel grappig.
succes

Rafelkap

Rafelkap

17-08-2009 om 18:43

Meedenken

Keesje, Wimmie, Thijsje, Mannetje

Teun

vind ik érg leuk of guus!

Effe anders

Effe anders

17-08-2009 om 19:56

Koos (in ons kattengezin broer van Bep)
Willem

Of Malle Pietje (ipv Swiebertje)

Ook wij

hadden een Sarah en tegelijk nog een mannetje die Olivier heet (klinkt zo lekker decadent en is eigenlijk ook van Olivier B.Bommel). In de praktijk was het idd Saartje of Saar en Olivier wordt altijd afgekort tot Ollie. Hij luistert zelfs naar de naam Dikkie Dik (ja het is een rode kater) so what's in a name??

groet,

Jakje

bibi63

bibi63

18-08-2009 om 14:39

Om in de joodse naamgeving te blijven

Sam, of Sammy.
Groetjes,
Bibi

mirreke

mirreke

18-08-2009 om 15:12

Onze 2 katers

heten Rinus en Teun. Helaas is Rinus alweer bijna twee jaar verdwaald, weggelopen, ontvoerd, dood... weg dus.
Nu hebben we nog een katertje erbij, hij heet Pettson. (Pets, Petsy, Dikkie Dik... allemaal koosnaampjes voor hem).

Rafelkap

Rafelkap

18-08-2009 om 17:21

Meneer nilsson

Met Pettson moet ik opeens denken aan een oud poezenvriendje van mijn kater: meneer Nilsson. Ik vind/vond dat zo'n leuke naam!

Mare

Mare

18-08-2009 om 22:15 Topicstarter

Veel leuks zeg!

Grappig; meerdere Saartjes!

Ik vind er een hele hoop leuks tussen zitten. Meneer Nilson is ook geestig; vrienden van ons hebben 'Jansen' en 'Kikker'. Vind ik ook zo leuk.
Maar we hebben besloten dat we gaan kiezen; alle namen op een lijstje en dan stemmen welke we leuk vinden. Degenen met de meeste stemmen komen op een 'shortlist' en daar wordt de uiteindelijke keuze uit gemaakt.
Dusss... er kunnen nog namen bij

Alvast bedankt, er zitten een hoop suggesties bij waar ik zelf nooit op gekomen zou zijn....

Mare

Onze katten

zwarte kat Ozzy, grijze kat Smiergel (betekent schuurpapier in het tsjechiës hij heeft een ruwe vacht dus vandaarzijn naam),Knurft, we hadden een Wammes je weet wel van Lui(wammes).

Tanja

Tanja

19-08-2009 om 13:39

En onze

heten, Nino, misty, en snuf en snuitje,

groetjes Tanja

Rafelkap

Rafelkap

19-08-2009 om 16:10

Meer

Aha. Karlsson is dan misschien ook leuk. Meneer Karlsson is het eigenlijk, dat kleine dikke mannetje met een propellor op zijn rug.
Even meedenken: Plop, Draakje, Bommel, Pluk.

Minerva

Minerva

20-08-2009 om 16:03

Onze katers en poezen

Wij hadden eerst Mickey Slingertje (ook een zwart witje) en Snoopy.

Daaran tesseltje en juttertje (jut was het mannetje maar is helaas onder een auto gekomen)

Tessel heeft 5 kindertjes gekregen Pipi, Fabian, Kuifje, Josephine en Napoleon. Nappie en fientje hebben wij gehouden. Dan hebben wij nog Keet en Aagje. Twee tantes die ook zwart wit zijn. De rest is allemaal cypers.

Wij hebben nu 1 kat en 4 poezen maar stel dat ik er een kater bij zou krijgen dan heb ik nog heel wat namen op mijn lijstje staan:

Foppe, Dwaaloog( je zei dat hij een beetje scheel is), Noet, Dickens, Sinatra, Kai, Troy, Toby, Gijsje, Oliver, Twister, Zwartjan, Wickey, Jerommeke, Kapitein Haddock, Casper, Nelson, Thijsje, Jantje, Fritsje, Bobby, Rover, Snape of balthasar!

Minerva

Niny

Niny

20-08-2009 om 20:13

De onze heet...

Gijsje. Ook leuk: Ober, Bommes. Ben benieuwd wat het wordt!

Niny

Kattennamen

vind ik zelf het leukst als ze weinig met echte namen te maken hebben. Maar gezien jouw 'Saar' weet ik niet of jij dat ook wat vind. Een gooi dan maar:
Google
Caramba
Quibus (Kwiebus)
Muis
Majoor

Of je kijkt naar het karakter:
Speedy of Gonzalez-snelle kater
Tinky Winky of Geer-verwijfde kater
Eros of Casanova-achter de meiden aan kater
Kedèng of Boems-onhandige kater

Nou ja, zoiets. Laat je nog horen wat het is geworden, Mare?

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

21-08-2009 om 11:40

My 2 cents

onze katten hadden deze namen:

Rythem
pepper
whoopy
kruimel
Toby

en de katten van mijn tante heetten:
kwiebus en biskwie

Mare

Mare

21-08-2009 om 15:09 Topicstarter

.. en het is geworden....

.. even de spanning nog opvoeren!
Wat hebben jullie een geweldig leuke namen aangedragen! Mede daardoor is Naamloos Katertje t/m gisteravond ook naamloos gebleven. Iedere avond tijdens het eten (enige moment waarop we compleet zijn) kwam ik weer met nieuewe suggesties. Het kladbloc telde al heel wat blaadjes met suggesties, haha!

Helaas werden we het maar niet eens over die ene leuke naam. Ik kreeg zelf naast Kareltje een groot zwak voor Gijsje. Dat is lief en toch stoer, en kan ook een flinke GIJS! worden als het een dikke jeweetwel kater wordt. Ook Noet vond ik leuk. En (haha) als 't een ladykiller wordt Casanova... En wat een geestige combi's hebben jullie af en toe.

Helaas. Jongste bleef hangen bij 'puk' (want ja, nu heel snoezig en klein), man varieerde maar vond uiteindelijk 'Willem' wel heel geestig. En oudste dochter kwam met Noah. Ik had dus een hele lange lijst...
Uiteindelijk hebben we allemaal een naam gekozen die door minstens 1 van de anderen ook wel gekozen zou kunnen worden. Alle 4 hebben we een papiertje gemaakt met die naam erop en die gevouwen. Althans jongste; die is erg dol op dit soort zaken.

Die hebben we op de grond om haar heen gestrooid, en het eerste 'lootje' dat ze aan zou raken zou 'm worden vanuit het idee 'laat haar zelf maar kiezen'.
Dus willekeurig gestrooid, Katertje ertussen en hup maar! Dat is natuurlijk geweldig leuk als je een jong speels katertje bent dus ze (oh nee, hij!) nam een snoekduik op 1 van de lootjes, en ging vervolgens met de rest aan de haal. Haar (oh! ik moet zo wennen aan 'zijn') naam is....: Moos! Jaja, Saar en Moos. Maar ook wel kort en krachtig. Het past bij hem. Al vindt jongste puk nog steeds erg leuk en roept hoopvol; voor de volgende kat. Haha!

Superbedankt voor jullie meedenken.
Ik wist het wel (grijns). Als je hier iets post komt er altijd iets goeds uit.
Ik hoop dat Moos jullie goedkeuring weg kan dragen...
groetjes
Mare

Rafelkap

Rafelkap

21-08-2009 om 18:26

Leuk!

Moos vind ik heel leuk! En zeker voor een kater! Als je er nog 1 neemt dan heet die Sampie, van Sampie en Mosie
Ik net weer een andere verzonnen ikv kinderboeken: Sjakie. Kan dus niet meer

Mare

Mare

21-08-2009 om 22:50 Topicstarter

Sjakie...

was ook wel heel heel leuk geweest zeg!
Maar goed dat we inmiddels besloten hebben, anders was ik weer gaan twijfelen, haha.

Chocoladefabriek past wel goed hier, vooral in een huis met 3 vrouwen met alle pre- en postmenstruele eetkicks van dien....

Mare

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2009 om 11:00

Klinkt goed

Moos klinkt lekker stoer voor een kater

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2009 om 11:02

Rafelkap

Ik heb een poes gehad met de naan Wampie. Van het gelijknamige boek van A. den Doolaard.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2009 om 11:02

Naam natuurlijk

en niet naan, het was geen broodje poes

bibi63

bibi63

22-08-2009 om 13:36

Joepie voel ik me toch nog een beetje vereerd

Moos! Ik had Sam (of Sammy) aangedragen ivm de joodse naamgeving van Saar. Onze katten (2 broertjes) heten Sam en ........ Moos!
Groetjes,
Bibi

Rafelkap

Rafelkap

23-08-2009 om 08:56

Kaaskopje -o.t.-

Ik had een kater met de naam Plume. Van heer Plume van Queneau. Wampie klinkt ook erg lief.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2009 om 13:14

Plume

Ik zie bij de naam Plume gelijk een Pers. Wat een leuke namen kom ik toch altijd weer tegen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.