Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Linda

Linda

24-05-2011 om 10:10

Nogmaals gezinsauto mpv

We hebben 4 kinderen en zijn op zoek naar een goede gezinsauto.
(liefst 7 persoons.)

Helaas valt voor ons na het lezen van de testrapporten de Hayundai trajet af.
die overigens wel prettig is qua aanschaf en qua ruimte!

Vervolgens is daar dan nog de toyota picnic.
Die qua aanschaf en verbruik ook aardig lijkt ,maar dan mis ik de bergruimte!Er kan niet eens een buggy achterin denk ik !

Nu dus op zoek naar ervaringen met auto's.
waar ik op afhaak zijn auto's die ondersturen of overhellen in de bocht.
Hij moet een goede wegligging hebben.
in aanschaf niet al te duurmax om en nabij 5000E )

maar liefst ook niet een al te grote Zuiper zeg maar...

volgens mij stel ik nogal wat eisen wen wordt het dan lastig.
maar ik kom er niet uit zelf.
dus beetje hulp is welkom!!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vito

Na een aantal jaar Vito willen we als er weer een gemotoriseerd voertuig in ons leven komt niets anders meer.

Puck

Puck

24-05-2011 om 12:41

Kia sorrento

Kun je ook aangeven waarom de Trajet afviel?

Je budget is tamelijk beperkt voor een auto van dat formaat dus het zal een vrij oud beestje moeten worden denk ik. Ford galaxy misschien of Fiat Multipla? Chrysler Voyager? Renault Espace, Opel Zafira?

Wanneer ik google op 7 persoons auto's dan krijg ik ontzettend veel hits

Linda

Linda

24-05-2011 om 18:47

Trajet

Puck,

als ik t test rapport lees van de Hayundai trajet,
lees ik daar dat de auto behoorlijk overhelt in de bochten en ook indirekte besturing heeft ....dus...een zekere bestuurder nodig heeft.

Nou ehm...ik wil graag een auto met goed wegligging en dus niet een die vreselijk overhelt in de bochten.

Daarbij las ik dat bij de botstest eruit gekomen is dat de gordels gevaarlijk hoge druk leveren op de borstkas.

dat vind ik toch wel minder om te lezen ....

linda

linda

26-05-2011 om 11:35

Benzine verbruik en ervaringen gevraagd van 3 auto merken

ik vraag me af hoe het benzine verbruik is met die MPV's.
Uiteraard meerdan een personenauto.
Maar is er veel verschil onderling?of ontloopt het elkaar nietveel???

Inmiddels twijfelen we nog even door over het merk.

hebben al gedacht aan Seat Alhambra,Renault Espace,
Toyota picnic,

alhambra en picnic is wel flink inlveren op bagage ruimte ,
maar goed...
ben benieuwd naar de ervaringen alhier

NaShA

NaShA

26-05-2011 om 22:43

Alleen ervaring met espace

en die is niet zuinig...dat is gewoon een feit.(1 op 8 a 9) Maar een zee van ruimte! En dat vind ik echt heerlijk met vakantie enzo!

Linda

Linda

26-05-2011 om 22:53

Thanx nasha! nog ervaringen alhambra en toyota picnic?

wie oh wie? kan me vertellen wat die verbruiken?

NaShA

NaShA

26-05-2011 om 23:43

Wat ik wel denk

dat al die grote bakken een hoop slurpen...ze zijn vaak zwaar en hebben veel vermogen, dus het gaat gewoon hard. Veel kun je zelf nog beinvloeden door gewoon netjes te rijden, maar een grote zuinige auto, die hoop moet je laten varen denk ik...

Margriet*

Margriet*

27-05-2011 om 10:02

Keuzes

Volgens mij wordt het moeilijk gezien de grootte, de prijs en ook nog zuinig.
Ik keek op marktplaats. Bijv. een Renault Espace 7 personen. Of je hebt een km stand boven de 200.000 of een meer dan 10 jaar oude auto. Deze bijv. op marktplaats.nl advertentienummer: 443809371
Let wel een Renault Espace is een dure auto in onderhoud, als je iets hebt ben je zo honderde euro's kwijt omdat er veel electronica zit. Tweedehands onderdelen zijn moeilijk te vinden.
Ik denk dat je je budget zult moeten verhogen.
Wij hebben ook een Espace maar die was het dubbele qua prijs en dat was nog een hele voordelige koop.

Linda

Linda

27-05-2011 om 10:22

Tja...........................

dat is wat ik al dacht dat ze allemaal eigenlijk behoorlijk slurpen en het elkaar niet heel veel zal ontlopen.

wij zijn idd aan het kijken naar de wat oudere auto's...vind het niet zo'n probleem een oudere auto...als de km stand maar nog redelijk is.

budget verhogen zit er helaas niet in,
onze huidige auto is ook geen jonkie....

maar ik ben wel benieuwd of er iets verschil zit in het slurpen per auto...
1 op 8 of 1 op tien bijv. scheelt allicht toch wat.

maar voor alsnog bedankt voor reageren! hopende op meer reacties!!

wat espace betreft heb ik al meerdere negatieve verhalen gehoord, jammer want de ruimte spreekt ons wel enorm aan!

NaShA

NaShA

27-05-2011 om 21:26

Tja....

toch rijden er behoorlijk wat rond...Wij hebben het nieuwe model zeg maar, en hij rijdt echt zalig! Elke auto met electronica kan problemen krijgen, nadeel van electronica. Maar als je zekerheid wilt, dan kun je ws beter voor de Picnic gaan, japanners staan toch wat beter bekend...

Marlies

Marlies

29-05-2011 om 11:31

Renault grande scenic

Hier ook vier kinderen en een Scenic. Scenic is heel zuinig. Met zes personen heb je toch niet veel plek meer over in een auto, ook niet in een Espace en dit scheelt wel veel geld. Voor vakantie hebben we een dakkoffer en een vouwwagen.

Marlies.

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 14:19

Scenic

ga je echt niet inpassen met 4 kinderen! Heeft maar drie stoelen op de achterbank....Linda zal niet anders dan zo'n grote bak kunnen kopen vrees ik...

maman

maman

29-05-2011 om 18:03

Grande senic

Marlies heeft een grande senic en dat is een extra lange senic met plaats voor 2 extra stoelen achterin. Van de Espace is bekend dat hij veel onderhoud heeft. Ik heb wel eens mensen gehoord die hem ingeruild hebben omdat hij meer bij de garage stond dan op hun eigen oprit. Familie van mij heeft een tijd gereden in een stationwagen met een extra stoel in de kofferruimte. Voordeel is: goedkoper in aanschaf en een stationwagen verbruikt minder dan een mpv.
Wij rijden al 9 jaar met volle tevredenheid in een Opel Zafira uit 2001. Tot nu weinig hoge onderhoudskosten. (diesel, +200.000 km). Opel Zafira's kun tegenwoordig ook in alle prijsklasse's vinden.

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 19:17

Nu 2 jaar

en hij staat echt niet meer bij de garage dan op de "oprit". Je kan weleens pech hebben met een auto. Maar vaak heeft het ook wel te maken met hoe je om gaat met een auto. Of hoeveel kilometers je er mee rijdt. Je moet voor de lol eens naar Frankrijk op vakantie gaan. Zo;n groot land en je komt om de 5 meter een Espace tegen, nieuwe, oude, tussenmodellen, je kan het zo gek niet bedenken...Als een auto echt zo slecht is, zouden er dan zoveel rijden? en nog zoveel verkocht worden?

Ik weet dat Franse auto's de naam hebben, maar dit is nu onze 2e Franse auto en beiden leveren niet heel veel problemen, of hebben niet veel problemen geleverd.

Picnic

Wij rijden een Toyota Picnic met nu 4 kinderen. Achterin la standaard een buggy en boodschappen of een campingbedje past er ook nog wel bij hoor
Nu ligt de buggy achter de voorstoelen op de grond, de kids op die twee stoelen hebben toch nog korte beentjes.
Achterin staat nu onze kinderwagen. Phil&Teds sport. Past prima! De Maxi Cosi Mura die we eerst hadden paste er ook gewoon (op één manier wel te verstaan). Tussen alle zittingen en stoelen heb je nog wel wat ruimte voor spullen hoor, het zijn allemaal losse stoelen en geen banken, dat scheelt.
We hebben toen we hem kochten wel een gastank laten inbouwen, scheelt toch in het geslurp!
Voordeel van Toyota, de ANWB krijgt hun geld jaarlijks kado van ons, we hebben ze nooit nodig

(null)

Mitsubishi grandis

De Mitsubishi Grandis is standaard met 7 stoelen, waarbij de achterste stoelen ook échte stoelen zijn, niet van die uitklapplankjes! Echt een prima auto en niet zo duur.
Margoth

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.