Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora

Flora

31-07-2011 om 00:29

Opruimvraagje

Ik vroeg me af waar jullie bepaalde spullen hebben staan, in het bijzonder Magnetron (aanrecht Bij mij),frituurpan (grond),Oventje (op ijskast), broodbakmachine (grond), ik kan in de keuken nergens planken plaatsen, de oven staat in principe levensgevaarlijk, veel te hoog voor mij,heb geen inbouwkeuken,maar een gewone huurwoningkeuken,waar hebben jullie dit soort dingen geplaatst? Ik erger me dood, ben een half stuk aanrecht kwijt aan magnetron,waterkoker en koffiezet,helpen jullie me ideetjes op te doen,ik heb wel een trapkast,maar die puilt ook helemaal uit,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

31-07-2011 om 08:29

Hier:

Magnetron: op een plank aan de muur tegenover het aanrecht. Frituurpan: bovenop de koelkast. Broodbakmachine: in de trapkast. Tip: trapkast uitmesten, wie weet wat er allemaal nog bijkan..)

koentje

koentje

31-07-2011 om 10:35

Als

die situatie werkelijk levensgevaarlijk is.... laat die dan niet zo voortduren he? Wat moeten wij zonder Flora op het forum?☺

Op de grond vind ik eigenlijk ook een slechte situatie. Maar waarom geen planken? Ik heb t.o. de aanrecht een grote plank aan de muur waarop magnetron en frituurpan staan. Daardoor is de keuken wel krap en ongeschikt om er met 2 pers. in te keutelen... maar wel goed op te ruimen en schoon te houden.

Marie

Marie

31-07-2011 om 10:47

Budget?

Hallo
Wat is het budget wat je evt. te besteden hebt? Waarom heb je en een magnetron en een oven? Wellicht is het een idee om een combimagnetron te kopen? Dat scheelt in elk geval weer een apparaat. Deze kan evt. ook in een kastje staan? Hoe vaak gebruik je de frituurpan? Die kan misschien ook weg of in het hok staan, daar kun je ook wellicht ook frituren, scheelt een hoop vieze luchtjes in huis. Wij hebben al jaren geen frituurpan meer bijvoorbeeld.
Verder inderdaad de trapkast goed uitruimen en daar een opbergsysteem in. Daar kan de broodbakmachine in als je die niet dagelijks gebruikt.
succes

liora

liora

31-07-2011 om 12:01

Hier

Hoi,

Ik heb ook een huurwoning. Ik heb tegenover het aanrecht zelf een plank opgehangen. Daarop staat broodrooster, magnetron en oventje, maar een magnetron-oven ineen is natuurlijk veel handiger. Koffiezetaapparaat heb ik niet. Frituurpan staat in een keukenkastje.

Liora

Schuur

de frituurpan staat bij ons in de schuur, net als de magnetron, we hebben namelijk wel een inbouw oven. Ik vind een frituur gewoon heel vies in huis, alles stinkt naar frituurvet, in de schuur heb je daar geen last van. en we hebben geen plek meer in de keuken voor de magnetron dus vandaar ook in de schuur. we gebruiken hem toch niet zo vaak, en ik hou erg van een opgeruimd keukenblad

dc

dc

01-08-2011 om 09:20

Geen

Wij hebben geen magnetron en geen frituurpan, dat scheelt een hoop ruimte

Gebruik je ze vaak?

Eline

Eline

01-08-2011 om 09:44

Ook geen

frituur hier (is meteen gezonder omdat je vanzelf minder gefrituurde dingen eet, want afhalen is meer gedoe en duurder!) en ook geen broodbakmachine.
Ik verbaas me er altijd over dat er zoveel mensen een (in mijn ogen ongezonden) frituur in huis hebben... (maar dat is ander topic).
Combimagnatron/oven bij ons op plank tegenover aanrecht. Koffiezetapparaat/broodrooster en waterkoker op aanrecht (maar wij hebben groot aanrecht).
Gebruik je frituur en broodbakmachine veel? Die zou ik proberen weg te doen of op andere plek te stallen (schuur, keukenkastjekastje (of bovenop keukenkastje?), trapkast of zolder als je ze echt weinig gebruikt). Succes met opruimen.

Ayanna

Ayanna

01-08-2011 om 12:21

Flora: o.t.

Nu ben ik een beetje kippig hoor, maar ik lees iedere keer weer als titel van jouw draadje: Opiumvraagje.... )

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-08-2011 om 18:08

Ook geen.

Ik wil dolgraag een BBM maar weet niet waar ik het moet laten. Dus heb ik het niet. Frituur, waterkoker, ijsmachine, magimix, broodtoaster heb ik ook niet.
Ik zou in jouw geval de trapkast uitruimen, een combimagnetron kopen en dingen waar je echt geen ruimte voor hebt op Marktplaats zetten.

Ayanna

Ayanna

01-08-2011 om 21:11

Izar o.t.

Dat dacht ik dus ook... Zag al helemaal beelden voor me van achtertuinen die omgetoverd zijn tot papavervelden...

Yura

Yura

01-08-2011 om 21:27

Niet aanschaffen of wegdoen

Ik heb ook nog wel wat wensen, zoals bijvoorbeeld een keukenmachine of een blender, maar dan vraagt man waar het moet staan en schaf ik het dus niet aan. Echt noodzakelijk is het niet, met mijn staafmixer maak ik ook heerlijke smoothies. Frituurpan hebben we ook weg gedaan, wat een smerig ding voor die enkele keer dat we hem gebruiken. Ik koop nu af en toe krielaardappeltjes uit het koelvak en bak ze in de zonnebloemolie in een normale pan, die daarna lekker in de vaatwasser kan. Water koken in een fluitketel duurt echt niet zoveel langer dan in een waterkoker en een combimagnetron is voor jou ook wel een uitkomst denk ik. BBM hebben wij ook wel eens aan gedacht, was weer iets dat man juist graag wilde, maar waarbij ik hem terugfloot met de vraag waar die in godsnaam moest staan. Maar ja als jij een liefhebber bent van dagelijks brood bakken is het wat anders natuurlijk, als je je echter hebt laten meeslepen in een modeverschijnsel en hem hooguit eens per jaar gebruikt zou ik hem weg doen, gebruik je hem eens per maand kun je overwegen hem in de schuur te doen.

Flora

Flora

02-08-2011 om 06:34

Jullie hebben me aan het werk gezet hoor,

want de tendens is toch, ruim die trapkast op en daar ben ik met volle moed mee begonnen, ik heb een combimagnetron en een oventje, ik vind toch dat wat uit het oventje komt lekkerder dan uit de combi,had graag de magnetron in een van de keukenkastjes gehad,maar ben bang dat dat niet gaat passen, een plank ertegenover werkt ook niet,want dat hangt hij boven de eettafel,en ik zit ook vreselijk met het feit dat de stopcontacten hier op zulke belazerde plekken zitten, net als de lampen trouwens,die moeten ook allemaal verlegd worden anders hangen ze in het luchtledige,maar da's een ander topic, ik zit er nu aan te denken om toch aan de andere kant van de keuken zo'n soort rails te maken, (twee van die ijzers,en daar kan je haken ik hangen waar planken op kunnen, een soort van plankenkast te maken,waar ik toch nog wat spullen kwijt kan, die valt namelijk achter een kast, dus niet in het zicht, iig genoeg te oden nog hier, dus..........aan de slag!

Fiorucci

Fiorucci

02-08-2011 om 16:13

Eline ot

Ik heb inderdaad een frituurpan, voor die ene keer in de twee mnd dat ik frituur. Afhalen is nogal duur, met zes man. Het is dus niet zo dat je meer gaat frituren omdat je 'm toch hebt.

Flora

Flora

04-08-2011 om 06:37

Terugkoppeling/opgelost

Laat ik nou een keukenkastje over hebben omdat die eigenlijk voor de vaatwasser bedoelt was, aan de andere kant van de keuken gezet, in de hoek, frituur en broodmachientje passen er in (Tis een onderkastje en die zijn een stuk groter),magnetronnetje er bovenop, en daarboven een mooie plank met mijn oventje, he le maal geweldig, en de trapkast is ook nog eens opgeruimd, was eigenlijk niet nodig geweest,maar er kwamen toch nog een vuilniszakkie of 2 uit,met alles wat weg kon,niet meer gebruikt werd etc, dus helemaal goed gekomen, groet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.