Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

05-11-2010 om 17:46

Pizza's in een heteluchtoven: hoe doen jullie dat?

Men riep altijd: neem een heteluchtoven dan kun je drie diepvriespizza's onder elkaar bakken maar blijkbaar doen wij het fout want tot nu toe is dat nog niet goed gelukt. Er kwam er altijd minstens 1 zwartgeblakerd van onderen uit.

Ik heb vier rekjes, twee platen en 1 rooster en ik ben al blij als er twee diepvriespizza's tegelijk in kunnen

Zetten jullie de temp lager, de tijd langer, platen, roosters, wat boven wat onder, welk rekje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huh?

Wat raar, ik heb al jaren een hetelucht-oven en kan dus idd 3 pizza's tegelijk bakken. Ik merk wel dat het een béétje verschil is tussen boven midden en onder. Dus wat ik doe (als ik er aan denk hoor...) is ong. halverwege de pizza's verwisselen. En ook andersom, dus wat eerst achterin de oven was voorin enz. Misschien heb je een knopje om de hetelucht aan of uit te zetten? (géén idee, ik opper maar iets...) Veel succes! Suus

Petr@

Petr@

05-11-2010 om 18:09

Vier tegelijk zelfs!

Maar ik heb dan ook een brede oven. Hij heeft vijf richels en als ik vier pizza's bakken wil dan schuif ik een rooster op de 2e richel en het andere rooster op de 4e richel. Gaat altijd goed!

Maxime.M

Maxime.M

06-11-2010 om 00:23

Halverwege wisselen

hier staat het zelfs in de gebruiksaanwijzing, dat je halverwege de baktijd de pizza's van plek moet wisselen. Ik doe er ook 4 in. De onderste gaat naar boven en andersom en de middelste 2 wissel ik om. Dan zijn ze allemaal even goed. Je zou eventueel zelfs 3 wisselmomentjes voor de zekerheid kunnen inbouwen, zoveel werk is dat natuurlijk ook niet.

margje van dijk

margje van dijk

06-11-2010 om 10:13

Gaat hier ook goed

Ik doe er drie boven elkaar (ik heb wel een normale breedte maar slechts een halfhoge oven). Twee op een plaat, een op een rooster. Ze zijn altijd alledrie lekker en gaar en niet zwart.

Dus het zal wel aan je oven liggen, dan?

Margje

Margriet*

Margriet*

06-11-2010 om 11:56

Mwah tops

als je goed leest staan ook in die reacties wel bruikbare tips van wisselen van plek tijdens het bakken.
Wij hebben een heteluchtoven die ondertussen al 11 jaar oud is en ook bij cakejes wisselen af en toe de plek. Of als we een bakplaat vol hebben met pizza of appeltaart draai ik het ook halverwege het bakken wel om.

Maxime.M

Maxime.M

06-11-2010 om 12:10

Haha ja (voor tops)

Inderdaad zijn niet alle commentaren inderdaad constructief. Bijv. die van Petr@ (niet kwaad bedoeld natuurlijk hoor Petra) maar echt veel heeft Pelle niet aan jouw reaktie natuurlijk

Mover

Mover

06-11-2010 om 12:10

Het inschuiven van de bakplaten in de oven

Als ik mijn bakplaat helemaal tegen de achterwand aanschuif, dan merk ik ook dat de pizza's niet gelijk opgewarmd werden. Dan blaast de hete lucht niet rondom de bakplaat (snap je 'm nog)? Dus nu zorg ik altijd dat-ie een cm van de achterwand zit. (Twee bakplaten, boven/onder en een rooster in het midden, trouwens.)
Misschien even kijken hoe jij de bakplaten erin zet?

margje van dijk

margje van dijk

06-11-2010 om 14:36

Tops en maxime (o.t.)

Ik zou het bijzonder constructief vinden te lezen dat sommige mensen nergens last van hebben. Dan weet je in elk geval dat niet iederéén dit probleem heeft, en dat het dus ook aan je oven kan liggen.

Verder inrigeert die cobi-steen me nu natuurlijk weer mateloos. Hoe verzin je het. Een pizzasteen!

Margje

Te heet?

Staat je heteluchtoven misschien te heet? Als in het recept/bereidingswijze staat dat je moet bakken op 200 °C, dan moet je bij een heteluchtoven zeker 10% lager aanhouden, dus max 180 °C. Anders gaat alles veel te hard!

Petr@

Petr@

06-11-2010 om 16:52

Maxime

Je hebt gelijk Maxime!
Na het versturen van het bericht realiseerde ik dat ik niets over temperaturen en baktijd had geschreven, maar ik was te lui om nog een berichtje te versturen.
(Weet ik dan weer voor een volgende keer ))

Tirza G.

Tirza G.

06-11-2010 om 22:20

Cobi

Hoe hoog is jouw energierekening? Gossiemoppie 40 minuten op vol vermogen - dat is gewoon best lang.

Tirza

Vera*

Vera*

07-11-2010 om 11:50

Cobi ot

De nieuwe Action is GROOT. Ze hebben er zes kassa's en winkelwagentjes. Er zat eerst de Emté supermarkt. Man zit aan de overkant van de rondweg en kijkt er zo naar binnen. Hij is dus veel groter dan waar die eerst zat, maar voor jou verder weg. Ik ga meestal naar de Action ten Zuiden van waar ik woon maar nu kan ik man sturen voor een boodschap.

Vera

Pizzasteen

Cobi, ik ben Sinterklaas, maar door een wonderlijk toeval ook de moeder van een van de OOL-deelnemers. Ik wil graag mijn dochter zo'n pizzasteen geven, maar welke zal ik nemen? Jij kent haar goed, maar ik kan haar naam niet noemen want dan is het geen verrassing meer

Cobi

Reuze bedankt Cobi, ik ga iets uitzoeken van deze site. Alleen nog even te weten komen hoe breed haar oven is. En ik verheug me al op de cryptische correspondentie van volgend jaar, het zal niet moeilijk zijn om een tv programma te vinden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.