Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

19-10-2014 om 21:53

recepten gezocht voor overrijpe bananen

Met bananen weet ik eigenlijk niet goed wat ik er mee kan maken als ze zacht en bruin zijn geworden.
Maken jullie er iets lekkers van?
Bananenyoghurt vonden ze vroeger heel erg lekker maar willen ze nu niet meer.

Jessica O

Jessica O

20-10-2014 om 06:50

tips

Invriezen voor smoothies, bananenbrood/cake bakken.

Jessica O

Jessica O

20-10-2014 om 06:51

oh ja

Bananen pannenkoekjes zijn ook lekker

wat wij hier doen

Mogelijkheid 1: prakken op brood. Als het brood niet erg stevig is, is het wel aan te raden het eerst te roosteren.
2: bananenmilkshake. Banaan, bol vanilleijs, flinke scheut melk, en dan de staafmixer erop. Ik vries overrijpe bananen vaak in - ze worden daar lelijk en prutterig van maar de smaak is alleen maar sterker - en die ingevroren bananen gaan dus in de shake. Als je die banaan net niet helemaal laat ontdooien wordt de shake extra dik en koud.

Groeten,

Temet

Bananenbrood!

Ik houd niet echt van bananen en al helemaal niet van dingen met bananensmaak (ijs bijvoorbeeld), maar bananenbrood is toch lekker!

http://allrecipes.nl/recept/2788/bananen-bananenbrood.aspx?o_is=Hub_TopRecipe_2

skik

toch ijs!

Wij hebben altijd een voorraad in de vriezer. Ik houd niet zo van bananen, maar bananenijs mmmmjummie! En onze kids kan je er ook voor wakker maken.

Eerst in plakjes en dan zo losjes mogelijk invriezen (de partjes komen niet heel makkelijk los als ze tegen elkaar aangeduwd zitten. Met de mixer/ blender (wij doen het met de staafmixer) tot moes maken. Wij mixen het soms met wat bosbessen of ander fruit erdoor, beetje yoghurt kan,(biogarde doen wij) erdoor. Hoeft niet eens gezoet. Of je doet er wat hagelslag doorheen, is ook heeeel lekker.

Groetjes

Celine

Celine

20-10-2014 om 20:48

Banaan met kaneel uit de magnetron

Gewoon in plakjes met kaneel erover en even in de magnetron. Moeten ze niet Super overrijp zijn, maar gewoon bruine schil en niet ge bruin van binnen is lekker. En gezond (fruit). Ook lekker met slagroom eroverheen (evt. uit spuitbus).

+ Brunette +

+ Brunette +

26-10-2014 om 13:17

Prakken en vermengen met sinaasappelsap

Een oud Canarisch ontbijt heeft dit als basis. Daar met gofio (geroosterd meel) maar müsli kan natuurlijk ook.

Vera*

Vera*

26-10-2014 om 14:21

Dank is groot

Dat je bananen kunt invriezen wist ik niet.
Andere recepten klinken lekker en ga ik zeker proberen als er beurse bananen liggen.

jds

jds

28-10-2014 om 10:12

ff google-en

Niet dat ik reclame wil maken, maar op de site van Focusonfoodies staan diverse recepten met overrijpe bananen.
De persoon die deze site heeft opgezet mag geen gluten, suiker en lactose, maar de recepten zijn naar eigen smaak aan te passen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.