Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

15-12-2009 om 22:46

Schaatsles, wat doe ik aan?

Ik ga in januari op schaatsles, maar heb geen flauw idee wat ik dan aan moet doen. Ik loop normaal in spijkerbroek of rok dus ik heb ook niets. En qua sportkleding heb ik alleen hardloopbroeken en die zijn ook niet echt geschikt.
Er moet dus iets aangeschaft worden, maar wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Trainingsbroek lenen?

Ik zou een trainingsbroek lenen en in de eerste les bekijken wat je zoal draagt tijdens het schaatsen. Of je draagt gewoon je spijkerbroek; zo atletisch hoef je ook weer niet te bewegen. Officieel bestaan er schaatsbroeken; te koop bij de schaatswinkel naast de ijsbaan .

Leuk, leuk! Zat ik maar op schaatsles!!!

Dorry

Leuk!

geen idee wat je aan moet, ik zou niet een korte broek aan doen, maar heel veel plezier alvast!

Is het een idee om even op de site van de ijsbaan te kijken en wie weet zie je daar wat ze aan hebben tijdens de lessen.

groetjes van Purk

reina

reina

16-12-2009 om 07:02

Spijkerbroek

Mijn man heeft ook op schaatsles gezeten, in het begin droeg hij gewoon een spijkerbroek en een lekker-zittende winddichte trui, pas later heeft hij, via een mede-schaatser een schaatsbroek gekocht.

Suzanne

Suzanne

16-12-2009 om 07:17

Trainings-/joggingbroek

Zoon heeft op schaatsles gezeten maar ik heb daar nooit een spijkerbroek gezien. Lijkt mij persoonlijk ook wat te stijf bewegen. Gewoon een joggingbroek of trainingsbroek, kun je bij o.a. Bristol los kopen voor een prikkie. Lekkere trui (sweatshirt of zo) en handschoenen. Niet zozeer voor de kou (valt erg mee meestal in een schaatshal) maar voor als je valt.
Veel plezier!

amk

amk

16-12-2009 om 08:57

Winterloopbroek

Je kunt ook zo'n winterhardloopbroek nemen. Ziet er wel heel gelikt uit.

Volgens mij....

...lijkt een lange hardloopbroek erg veel op een schaatsbroek...

Ingrid (die ook eerst in spijker of trainingsbroek zou gaan)

wendelien

wendelien

16-12-2009 om 10:56

't voornaamste is

dat je kleding makkelijk zit en je warm genoeg houdt. Al schaatsend krijg je het vanzelf warm. Op zo'n binnenbaan is het niet bitter koud en is er natuurlijk ook geen wind, maar als je veel stilstaat, koel je wel af. Je moet overigens altijd handschoenen aan (hoeven niet dik te zijn). Zelf vind ik mijn lange fietsbroek (zonder zeem, haha) heel prettig om in te schaatsen evenals een wollen trui met iets eronder dat transpiratievocht snel afvoert.

In ieder geval

In ieder geval een muts (geen bandje) en handschoenen ter voorkoming van erger letsel als je valt. Dat was het enige wat onze schaatsleraar ons verplicht stelde. Verder gemakkelijk zittende kleding. Mocht je het erg leuk vinden en je wilt er verder mee dan is op den duur een schaatspak handig. Als je, net als ik, alleen je slag wil verbeteren en heb je verder alleen recreatieve schaatsplannen, dan zou ik zeker niets aanschaffen. Ik heb altijd in spijkerbroek en ski-jas geschaatst. Kleed je in ieder geval niet te dik aan want je krijgt het snel warm van schaatsen.

Inderdaad

Handschoenen, want die zijn verplicht. Ik heb in het begin ook altijd met spijkerbroek en 2 truien geschaatst. Maar nu we al vele vele lessen verder zijn, hebben we allemaal een schaatsbroek, shirt en windjack. Dit is pas echt handig als je diep gaat zitten en je kleding in de weg begint te zitten. Ik zou het zeker de eerste paar lessen even zo aankijken. En als je toch speciaal een broek gaat kopen, koop dan een schaatsbroek.

Als je schaatsen maar goed en goed geslepen zijn!

Succes!

Petr@

Petr@

17-12-2009 om 23:17

Fijn

al die reacties!
Gisteren ben ik alvast m'n pasje gaan halen en heb toen meteen gekeken wat iedereen aan had. En dat varieerde van snelle schaatsbroeken en trainingsbroeken tot een (enkele) spijkerbroek.
Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een langlaufbroek o.i.d. op Marktplaats. Muts en handschoenen zijn verplicht. Schaatsen huur ik totdat ik weet wat ik hebben wil.
Bedankt voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.