Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Helen

Helen

11-09-2009 om 15:33

Serie met ralph fiennes?

Een tv-vraagje... Dik 20 jaar geleden is er een Engelse serie op tv geweest met Ralph Fiennes (die bv ook in The Reader en The English Patient speelde). De serie speelde begin rond 1920 of zo in Engeland. Hij speelde een graaf of zo, woonde in een mooi landhuis en was getrouwd met een vrouw met donkere, zachte krullen. Zij was psychisch niet helemaal in orde en nogal labiel. Zijn karakter was goed en liefdevol naar die vrouw.

Doet dit iemand een belletje rinkelen?? Om welke serie ging het?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

11-09-2009 om 16:20

Kijk eens hier tussen

http://www.imdb.com/name/nm0000146/

Jet Burg

Jet Burg

11-09-2009 om 17:57

Op wikipedia gekeken

Maar daar staan alleen de films waarin hij speelt/speelde. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ralph_Fiennes
Je weet zeker dat het met hem is of weet je anders de namen van de personages?

Suzanne

Suzanne

12-09-2009 om 13:59

Prime suspect?

Bedoel je misschien Prime Suspect? Dit vind ik bij Wikipedia:
Selected television credits
Prime Suspect (1991)
En dit over Prime Suspect:
Prime Suspect is a British police procedural television drama series made by Granada Television for the ITV network in the 1990s and 2000s.

Katja

Katja

13-09-2009 om 22:12

Kijk op wikipedia..

het zou Wuthering Heights kunnen zijn of misschien The Cormorant, maar ja Fiennes is ook nog niet zo heel lang bezig (begonnen begin jrn 90). Misschien bedoel je een andere acteur?
Katja

Hilde

Hilde

14-09-2009 om 13:43

Jane eyre?

Er was in 1983 een tv-serie van Jane Eyre, maar met Timothy Dalton in de hoofdrol.

Helen

Helen

17-09-2009 om 13:35

Zou ik me dan zo vergist hebben...?

Tussen zijn bibliografie (heet anders maar even het woord kwijt) kon ik inderaad niets vinden.. Ik had me ook al bedacht dat ik misschien een andere acteur bedoel maar die ik me als Ralph herinner. T. Dalton is het niet iig... En ook geen politieserie.

Het was zo'n kostuumdrama. Een van de scenes die ik me nog herinner is dat ze een soort banquet bij ehnop het landhuis hadden waar een paar belangrijke mensen bij waren. De vrouw heeft zich toen enorm misdragen en hij, "Ralph", temperde alles en voerde haar liefdevol weg. daarna zag je hem buiten met zo'n gepijnigd gezicht. Hij hield zoveel van die vrouw en hij kon niets voor haar doen... Af en toe ging het ook goed dus ws had ze een bi-polaire stoornis of zo...

smirreke

smirreke

17-09-2009 om 16:26

Misschien..

bedoel je soms the Avengers?? die film is als serie uitgebracht,Ralph Fienes speelt er ook in..

Helen

Helen

18-09-2009 om 09:01

Nope..

Dank voor je tip, ik ben meteen gaan kijken... maar... nee... Dat is het niet..

Starry Night

Starry Night

18-09-2009 om 15:09

Dit misschien?

http://en.wikipedia.org/wiki/index.html?curid=5746114

Speelt begin twintigste eeuw, met Ralph Fiennes in de hoofdrol, serie is van begin negentiger jaren.

Zeg, je vindt hem wel erg leuk geloof ik, hè? Ralph Zoals je die scène omschrijft: ik smelt ervan, hahaha.

Helen

Helen

18-09-2009 om 16:15

Ook al niet...

mijn hart sprong even op maar... helaas... dat is hem ook niet...

Het moet echt voor 1990 zijn geweest want ik woonde nog thuis... Het zal wel.. Nou dit is ongelooflijk.. Ineens schiet me het gezicht van die man binnen!!! Het is niet Ralph Fiennes (die ik overigens inderdaad erg leuk vind).

Ik zie zijn gezicht nu voor me, hij heeft wat donkerder haar, achterover gekamt, scherpe neus... Ik kan niet op zijn naam komen of op andere dingen die hij deed... Het is wel een acteur die je vaker zag maar niet een hele erge grote... Schiet me ook te binnen dat ie ook in Bittermoon speelde van Polanski.. De brave echtgenoot was ie daar.. ik ga even zoeken...!!

Helen

Helen

18-09-2009 om 16:17

Nee, dat is hugh grant...

ik zie hem nog wel voor me maar wie is het toch...

Helen

Helen

18-09-2009 om 16:41

De man die ik bedoel..

..heeft aktijd wel van dat achterovergekamde haar gehad, het is geen hunk of zo, wel een knappe man, ik zie hem voor me ook in een uniform (maar ja wat dat zegt)

Ik hoop op tips!!

Starry Night

Starry Night

18-09-2009 om 16:47

Hahahahahahaha!

Helen, je maakt er een potje van!!
Dus nu zijn we op zoek naar een Engelse kostuumserie, zich afspelend begin twintigste eeuw, over een knappe graaf, gespeeld door een acteur met donker, achterover gekamd haar en een scherpe neus.

Helen

Helen

18-09-2009 om 17:00

Inderdaad!

Daar zijn we naar op zoek!

Maar volgens mij een bruikbare aanvulling is dat die serie rond 84-85-86 uitgezonden is. Zeg tussen de 3 en 8 delen...
Kom op, dat weten jullie toch wel..!?

Jeremy irons?

In Brideshead Revisited speelt Jeremy Irons, heeft scherpe neus, achterover gekamd haar etc.

Je maakt het ons wel moeilijk zeg!

Chris

kaatje1972

kaatje1972

18-09-2009 om 17:59

Starry Night

Starry Night

18-09-2009 om 18:30

Weet je wel wat je ons aandoet?

Ik heb vanmiddag het hele oeuvre van Daniel Day Lewis doorgeploegd én dat van Anthony Andrews Die zijn het niet, trouwens...
Ik zoek verder, het heeft iets verslavend, iets van een queeste. Ik vrees dat ik het zelfs jammer ga vinden als we het uiteindelijk ontdekken. Ik voorzie een zwart gat

Bennikki

Bennikki

18-09-2009 om 19:09

Dit is toch erg..

Ik vind het een leuke opdracht maar kom er ook niet uit.. Poldark misschien, met Robin Ellis?
http://web.archive.org/web/20050211035020/http://www.poldark.com/poldark/polellis.htm
Ik dacht zelf dat Tomothy Dalton daar de hoofdrol in speelde. Wat kan je brein de dingen toch door elkaar smijten!

Bennikki

Katrien

Katrien

18-09-2009 om 20:59

Peter coyote

speelde de brave echtgenoot in Bitter Moon.

Is het hem?

Katrien

Starry Night

Starry Night

19-09-2009 om 10:18

Nee

Peter Coyote was toch juist de verleider? Hugh Grant speelde de schlemiel, zoals zo vaak

Katrien

Katrien

19-09-2009 om 13:20

Maar

Peter Coyote speelde toch de man die een rolstoel was terechtgekomen en sindsdien overgeleverd aan de grillen van zijn echtgenote? En Hugh Grant is de man aan wie hij zijn verhaal vertelt?

Het is nu wel al een hele tijd geleden dat ik de film zag.

Katrien

Starry Night

Starry Night

19-09-2009 om 13:54

Klopt

Maar hij is in die rolstoel terechtgekomen nadat hijzelf die vrouw erg onaardig behandeld had. Een koekje van eigen deeg, zeg maar.

Katrien

Katrien

19-09-2009 om 15:40

Ah zo dus

Ik zat met dat beeld van die zielige rolstoelpatient in m'n hoofd, maar hoe hij daarin terechtkwam, wist ik niet meer. 't Is ook al héél lang geleden dat ik de film gezien heb.

Katrien

Sam neill?

Dat is het eerste wat in mij opkwam. Sam Neill als Reilly, Ace of Spies. Wel in die jaren uitgezonden, maar het verhaal klinkt niet hetzelfde. Hmmm.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2009 om 22:06

Leuk? leuk?!!!

Ik ben de hele dag al aan het zoeken... Ik ben nu in het stadium 'ik kan het niet uitstaan dat ik het niet kan vinden'.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2009 om 23:10

Ik heb iets in mijn hoofd, maar kan er niets bij vinden

Ik heb een serie in mijn hoofd waar het woord peacock naar mijn idee in zat. Maar hoe ik ook zoek, ik kom daar niets van tegen.
Ik heb ook bij Ben Cross gekeken of je die bedoelde, maar ik zie daarbij niet zo snel een rol van graaf of iets dergelijks.

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2009 om 23:16

Peacock

Is volgens mij Captain Peacock van Are you Being Served (wordt u al geholpen.......)

Tirza

Starry Night

Starry Night

20-09-2009 om 10:13

Ik heb gisteren...

... een hele waslijst met Britse series zitten doornemen, ctrl-eFfend op 'historical'. Leverde niks op, maar misschien kun je zelf even kijken, Helen?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_British_television_series

Helen

Helen

20-09-2009 om 12:34

Geweldig!

Geweldig jullie hulp!! Ik heb nu helemaal geen tijd om alles na te kijken en uit te spitten maar ik hoop op kinderen vanavond op tijd in bed en dan kruip ik achter de pc!!!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2009 om 16:23

Tirza

Ja ik kom ook alleen 'Are you being served' tegen, maar ik weet bijna zeker dat er vroeger een serie was met een vogel in de titel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.