Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Esther

Esther

10-09-2009 om 13:27

Sieraden schoonmaken

Die leuke zilverkleurige byouxkettinkjes worden na een tijd bij mij allemaal zwart of bruin ipv zilverkleurig. Behoorlijk ranzig gezicht. Kun je deze op de een of andere manier weer schoonmaken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

10-09-2009 om 13:36

Ga naar de gootsteen,vul de gootsteen met warm water,leg op de bodem een velletje aluminiumfolie met de doffe kant naar boven,voeg 1 schep zout toe en leg het zilveren sieraad op het folie, even laten liggen en klaar.

Mamvantwee

Mamvantwee

10-09-2009 om 13:42

Het is geen zilver neem ik aan

Ik denk dat de kettinkjes die Esther bedoelt, niet van zilver zijn. Werkt het dan ook, die truc met zilverpapier?

(Het is gewoon scheikunde, zoals op school vroeger, lijkt het wel...iets met ionen die van de ene naar de andere kant gingen)

Esther

Esther

11-09-2009 om 09:26

Ik ga het proberen

het is niet echt zilver, maar wel het proberen waard. Toch zonde van al de kettinkjes...

Jacoline29

Jacoline29

11-09-2009 om 09:54

Mammavtwee

Als het aluminium is,zilverpapier hoort daar ook bij,dan moet het werken volgens manlief(leraar natuurkunde afgestudeerd)

Mamvantwee

Mamvantwee

11-09-2009 om 10:28

Goed om te weten

Ik denk bij goedkope, zwart geworden kettingen altijd 'jammer, tijd voor een nieuwe'. Nooit bedacht dat niet-zilver ook schoon kan worden gemaakt.

Eigenlijk ook wel jammer dat ik dit nu weet, want iets nieuws kopen is natuurlijk ook wel leuk...

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

11-09-2009 om 11:50

O...

Dus dan toch maar nieuwe snuisterijen kopen! Joepie! Ik bedoel...zonde...!

groet, Mamvantwee

Met tandpasta!

Ik koop ook altijd van die goedkopere sieraden en die worden ook altijd zwart. Ooit heb ik ergens gelezen dat je ze weer blinkend krijgt met tandpasta en HET WERKT!

Gewoon beetje tandpasta, oude tandenborstel, effe boenen en blingbling...

Succes!

Kiki

Kiki

14-09-2009 om 21:05

As van een sigaret

Ja echt.

Ik heb een keer een zomerbaantje gehad bij een laboratorium en toen sloegen mijn ringen zwart uit.

Sigaret gerookt en de as op een servetje afgetikt en dan je ringen opvegen.
Werkt als een tierelier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.