Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annie

Annie

26-11-2018 om 10:55

Sinterklaasspel, is dat wat?

Wij doen niet echt aan Sinterklaas maar doen meestal wat pakjes onder de kerstboom. Toch mis ik Sint wel...
Nu hoorde ik eens iets over het Sinterklaasspel. Toen niet doorgevraagd. Daarom hier:
- hoe lang duurt het spel?
- hoeveel pakjes moeten er dan worden gekocht?
- is het leuk met (aardige) pubers?

Tango

Tango

26-11-2018 om 21:50

Wij doen hier

Ik heb een sinterklaasspel van de Jumbo. Ooit een keer aangeschaft. Dit jaar gaan we het maar eens gebruiken. Ik heb een deel van de kaartjes geselecteerd. Leek me voldoende, want het zijn er heel veel.
Iedereen koopt hier 4 kadootjes, behalve ikzelf koop er 8. In totaal dus 20 kadootjes met ons vieren. Ik koop ook een paar grappige/originele dingen zoals scheetkussen, handwarmers, badeendje. We spelen met 2 volwassenen en 2 pubers. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt, dus ervaringen heb ik nog niet. Wel met groepen collega's overigens. Daar was het altijd leuk. Maar dan moest je ook kadoos uit je huis meenemen waaronder soms hilarische dingen: lelijke schilderijen, kitscherige nepplanten etc.

bicyclette

bicyclette

26-11-2018 om 22:12

'het spel' bestaat niet

Hét spel bestaat niet. Er zijn allerlei spellen die je kan doen, vaak varianten op een dobbelspel.

Wij hebben het al een paar keer zo gedaan:

* iedereen brengt 3 kado's in: een dingetje van 2 of 3 euro, een echt leuk kado voor 15 euro en een 'zolderkado'. Dat is je grootste miskoop ook, dat vreselijke ding dat je ooit van je schoonmoeder kreeg of wat dan ook maar.

Om beurten gooi je met een dobbelsteen. Ieder getal staat voor een opdracht. Bijvoorbeeld: pak een kado van de stapel (maar pak het nog niet uit), geef een van je kado's weg, pak een kado van iemand anders af, een beurt overslaan, ruil al je kado's om met iemand anders, pak een kado uit, geef je grootste kado aan je buurman rechts, ...

Wij doen meestal meerdere ronden, en je kunt de opdrachten per ronde variëren. Je kunt er eventueel ook nog opdrachtenkaartjes in verwerken. Als je bijvoorbeeld 6 gooit, pak je een opdrachtenkaart (zet een foto van de kado's op Facebook, schenk voor iedereen wat te drinken in, zing een liedje, ...)

Je kunt in de laatste fase van het spel ook nog mensen een kado laten 'veiligstellen' of andere opdrachten geven waardoor iedereen tenminste 1 of 2 kado's heeft.

Jesse_1

Jesse_1

26-11-2018 om 22:20

Bij ons niet

(We deden dan een dobbelvariant, waarbij iedereen aan het eind cadeaus had).

Eigenlijk was het een drama, dus dit jaar doen we het weer 'ouderwets'.

Mussie

Mussie

27-11-2018 om 18:31

Leuk!

Wij zijn er mee begonnen toen de surprises eigenlijk teveel werk bleken te zijn voor iedereen. We wilden wel graag Sint vieren maar dan op een iets minder bewerkelijke manier. We spelen met zn zessen en iedereen koopt 5 kadootjes van gemiddeld 5 euro per stuk. Vaak zit er dus bij ieder een duurder kado bij en is de rest goedkoper. Ik koop zelf trouwens altijd meer kadootjes en een paar van de andere aanwezigen ook dus we hebben altijd een hele stapel. We doen meerdere rondes met pauzes. En daarna eten we iets winters; erwtensoep of boerenkool. Het is elk jaar een groot succes, de pubers vinden het geweldig.

Pakjesspel

Wij speelden vorig jaar voor het eerst Het Pakjesspel en ik vond het leuk om te doen. Met pubers en grootouders en een paar cadeautjes van 4-5 euro per persoon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.