Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

23-02-2010 om 10:03

Slingers. prangende kwestie

Mijn zoon is afgelopen zondag 13 jaar geworden. Het was een leuk feestje. Dank u. Nu het tijd wordt om de slingers weg te halen, is de oude discussie tussen mijn man en mij weer opgelaaid. Ik vouw de slingers altijd op, en bewaar ze voor de volgende verjaardag. Mijn man vindt dat raar, en als ik eventjes niet oplet, frommelt hij de slinger in elkaar en gooit 'm weg. Hij zegt dat dat de normale gang van zaken is in Nederland, en dat ik gek ben. Ik vind dat mijn manier de normale manier is, en dat hij gestoord is. Wie heeft er gelijk? Overigens hoeft dit niet in de rubriek relatieproblemen. We redden het wel.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-02-2010 om 10:09

Opvouwen

mijn ouders en schoonouders vouwen ze net als ik keurig op. Op het werk gebruiken we al vele jaren dezelfde slingers.

Even gevraagd aan de collega's in de kamer (4 stuks) zeer verbaasde reacties. Hoe kun je ze weggooien!!! Je gaat toch niet steeds elke verjaardag nieuwe slingers kopen. We zijn geen miljonair.

Dus ik geef je helemaal gelijk.

Opvouwen!

Het is echt nog nooooooit in me opgekomen om slingers na één keer gebruiken weg te gooien. Inderdaad netjes opvouwen, vastzetten met einde van de slinger of paperclips en in de doos met versiersels (slingers, ballonnen, kaarsjes voor de taart) voor het volgende feestje. Ik zou het nou echt verspilling vinden om telkens nieuwe te kopen!

Opbergen

alleen als de touwtjes in de knoop zitten of het ding is stoffig dan kieper ik hem wel weg.

Linda99

Linda99

23-02-2010 om 10:54

Kwaliteit

In mijn jeugd lagen de slingers altijd op dezelfde plek en na een verjaardag gingen ze netjes gevouwen weer terug.

Zelf hebben we dat jarenlang ook geprobeerd. Probleem is alleen dat de kwaliteit van de slingers van tegenwoordig erg slecht is. Weggooien deden we alleen als ze stuk waren en dat kwam dus steeds vaker voor.

Dus nu zijn we net als Pelle op vlaggenlijnen overgestapt. Heb je leuke varianten in tegenwoordig. En na gebruik beetje opvouwen en hup de kast in

Bellefleur

Bellefleur

23-02-2010 om 10:57

O. gelukkig,

Tot nu toe wijst de poll uit dat mijn man gek is, ik niet.

tonny

tonny

23-02-2010 om 11:02

Opvouwen

met enig geduld, en netjes in de la leggen tot een volgende verjaardag. Alleen slingers die bij het aftuigen kapot blijken, gaan de container in.

Oh ja, ik kocht destijds vooral slingers met overlevingskansen: vlaggetjesslingers, en de tekstslinger. Daarnaast een paar 'mooie' maar inderdaad, die leven meestal maar enkele verjaardagen.

tonny

Roosje Katoen

Roosje Katoen

23-02-2010 om 11:07

Opvouwen natuurlijk!

Zowel thuis als op het werk vouwen we de slingers gewoon op. Op het werk hangen ze met plakband aan elkaar, als ze thuis kapot zijn gooi ik ze wel weg en koop ik nieuwe. Laatst haalde ik nieuwe slingers uit de verpakking en die gingen al kapot toen ik ze uit elkaar trok

Vera*

Vera*

23-02-2010 om 11:36

Terug in de doos

Mijn man is heel nuttig en gaat dus ook over de slingers. Hij heeft ze in het weekend nog opgehangen voor dochter en vanavond worden ze weer weggehaald. De goede gaan de doos weer in één slinger gaat nu weg. Voor elke (kinder)verjaardag worden de slingers hergebruikt. We hebben ook vlaggetjes. Zoon is in de zomer jarig en meestal kunnen we dan buiten zitten, dan zijn plastic vlaggetjes erg handig (ook als het toch regent en wij binnen zitten).

Ja hoor, opvouwen!

tot ze tstuk gingen. Toen heb ik vlaggetjeslijnen gekocht.

koentje

koentje

23-02-2010 om 12:20

Die man van jou

heeft een verspilzieke geest!!

Brianna F

Brianna F

23-02-2010 om 12:45

Nooit van gehoord

netjes opvouwen, touwtje eromheen draaien en in de feestdoos tot de volgende verjaardag.

Puck

Puck

23-02-2010 om 12:53

Opvouwen

Misschien moet je man toch eens vaker bij andere nederlanders komen? Kennelijk is hij toch niet zo goed op de hoogte van het gebruik om de slingers netjes op te vouwen en op te ruimen voor de volgende keer.

Opvouwen natuurlijk, maar hoe hang je ze op?

Ik heb altijd ruzie met die papieren slingers. Heb ik net de ene kant vastgemaakt, ben ik met de andere kant bezig, valt de eerste kant weer van de muur af. Ik gebruik plakband, ducttape, waar mogelijk deur-of raamkozijnen, maar elke keer weer sta ik vloekend slingers op te hangen. Hebben jullie tips en trucs? Om nou spijkers in de muur te slaan voor die paar keer per jaar...

Agnet

Agnet

23-02-2010 om 14:09

Woutje

Dat getob ieder jaar met de slingers daar werden we helemaal gek van. Wij hebben geen spijkers in de muur geslagen maar van die hele kleine halfopen oogjes op strategische plaatsen in de muur gedraaid. Sindsdien is slingers ophangen echt een fluitje van een cent.

Tihama

Tihama

23-02-2010 om 14:25

Oogjes

Yep. Wij ook. Met een paar slimme oogjes ben je er al. De ergernis die dat bespaart, is het ons echt waard.

Tihama

Railsysteem

Tuurlijk slingers opvouwen! Wij hebben al jaren dezelfde en van de kinderen moet ik ook precies dezelfde terug kopen als er eens eentje kapot gaat.
Ophangen gaat prima met kleine 'papierknijpertjes'(zullen ook wel een echte naam hebben?) aan het railsysteem wat we door de hele kamer hebben hangen voor de schilderijen.

Herkenning

Bij de laatste verjaardag van dochter haalde mijn man de plastic slingers bij de voordeur ook weg, en kon ze nergens vinden. Tot ik de prullebak opende om iets weg te gooien.

Ik, als tuthola, heb ze er weer uitgevist, afgespoeld en weer opgevouwen voor volgend jaar Dus mijn man doet dat ook als ik niet oplet, hahahahaha!

Ja zeg, ik blijf niet ieder jaar slingers kopen. Dat is gewoon zonde, die kunnen best een paar keer mee hoor. Ik vouw ze altijd netjes op en dan ligt alles netjes bij elkaar in de kelder. Voila!

En vooral die plastic slingers van de HEMA, die zijn lekker fleurig en gaan lang mee. Duh... ik gun ze een 2e, 3e, 4e...enz. ronde!

Guinevere

Guinevere

23-02-2010 om 15:07

Repareren

Goh, wij repareren die dingen zelfs jarenlang, net zolang tot het te erg wordt... Die papieren gevallen zijn heel makkelijk te maken als ze kapot zijn. Na een jaar of 5 zijn ze pas volledig versleten. En verbleekt ook.

Net weer weggegooid

Ik ben de enige, zie ik. Maar het is me dan ook nog nooit gelukt ze heel te houden, die touwtjes schieten los van de eigenlijke slinger, de slinger schiet als een raket naar het midden van het touw, en repareren lukt niet. Nu ben ik erg onhandig, maar het lukte man ook niet. Dus heb net weer de hele boel (met kromme tenen, want vind het idd zonde) weggegooid.
Die oogjes vind ik trouwens een wereldtip!

En hoe

krijg je ze trouwens weer ingevouwen? Lukt mij ook al niet, het wordt hoe dan ook een dikke prop. Heb het echt vele malen geprobeerd, maar het gaat gewoon niet.

Wij

gaan al jaren voor de plastic vlaggetjes. Ideaal, zowel voor binnen als buiten. Niet stuk te krijgen, eenvoudig op te ruimen, en keer op keer herbruikbaar.
Ik vrees dat jongste zoon de rood-wit-blauwe deze zomer gaat gebruiken voor het wk voetbal.
En idd stratetisch geplaatse oogjes.

Rafelkap

Rafelkap

23-02-2010 om 17:24

Ballonnen en stof

Wij konden een paar maanden geleden de slingers niet vinden en hebben toen ballonnen opgehangen als slingers. Het stond heel erg leuk!
Maar we hebben stoffen slingers (laatst gelukkig weer gevonden). Ik wou ze alleen laatst strijken maar toen vielen de gaten erin.

Helen

Helen

23-02-2010 om 17:29

Hahaha...

...ik moest erg lachen over je opmerking wb rubriek 'relatieproblemen' en "we redden het wel"))))

hier vouwen we ze netjes op voor hergebruik!

Haha guinevere, eindelijk nog zo'n gek!

Wij vouwen ze inderdaad niet alleen weer op, maar we blijven ze ook netjes repareren tot ze echt totaal versleten zijn Het is eigenlijk niet eens "opvouwen" maar meer gewoon netjes opschuiven zodat het vanzelf weer in de juiste plooi valt. Touwtje d'r om en klaar voor de volgende verjaardag.

Jaar of 5...?

Zijn wij dan zó duurzaam??! Bij ons gaan de oudste slingers al zeker 15 jaar mee. Bij mijn ouders deden ze zeker 20 jaar dienst.

Maxime.M

Maxime.M

23-02-2010 om 19:28

Ook opvouwen en punaises

Hoi,

Wij hangen de slingers op met punaises in de balken van het plafond. Man doet dat, want hij kan er net bij als hij op een stoel gaat staan (ik net niet) en hij haalt (om die reden) ook alles weer los en ik vouw het dan weer op. (alleen, uit zichzelf opruimen (of weggooien) heb ik hem nog nooit op kunnen betrappen) hij zou ze misschien gewoon laten hangen tot volgend jaar?

Maxime

Asa Torell

Asa Torell

23-02-2010 om 20:17

Handig draadje

Ik ben ook opvouwer/bewaarder, maar word er door dit draadje wel aan herinnerd dat een paar nieuwe slingers geen gek idee zouden zijn voor de verjaardag van zoon komende maand! Ze zijn wel erg versleten inmiddels, en dat herinner ik me altijd pas weer bij het uitpakken.

Guinevere

Guinevere

23-02-2010 om 20:52

Genista

Genista, voortaan zal ik mijn 5 jaar oude afgedankte slingers voor jou bewaren! Kunnen ze nog een ronde mee.

krin

krin

23-02-2010 om 21:51

De normale gang van zaken

in Nederland is dat je niet alleen je slingers zo goed opvouwt en bewaart dat ze na je dood nog doorgeschoven kunnen worden naar je kinderen, maar ook dat je de cadeautjes zo netjes uitpakt (liefst met een klein mesje het plakband opensnijden, níét scheuren) dat je het pakpapier bij een volgende gelegenheid weer kunt gebruiken. Dat is de ware Hollandse zuinigheid (met vlijt).
Hier dus ook een paar slingers die ouder zijn dan kind. En een mand voor pakpapier dat nog goed is.

Guinevere

Guinevere

23-02-2010 om 21:54

Pakpapier

Ja zeg, dat doe ik ook, met dat pakpapier! Tenminste, als het mooi spul is natuurlijk. Altijd handig, een voorraadje 2e hands inpakpapier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.