Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

elisa

elisa

07-04-2012 om 16:05

Statisch geladen

t begint aardig irritant te worden. Als ik uit de auto stap of mijn dochter doet dat, dan krijgen wij een schok als we de deur aanraken. Wie heeft er tips om dat te voorkomen? Graag tips die echt werken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Ik wil die tips ook wel weten. Durf bijna de auto niet meer aan te raken...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Sancy

Sancy

07-04-2012 om 16:51

Nou misschien

hebben jullie je winterschoeisel vervangen door voorjaarsschoeisel? Daar heb ik het nog wel eens door namelijk, omdat er andere zolen onder zitten die zich opladen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2012 om 17:55

Google

Als ik op 'auto' 'statisch' zoek, krijg ik tips te zien. Een ervan is om het metaal van je auto beet te pakken tijdens het uitstappen. Dan schijn je er geen last van te hebben.
Vroeger zag ik wel eens auto's met een snoertje (ik weet niet wat voor materiaal) naar de straat toe. Was dat ook niet voor het ontladen?

Kaaskopje

Juist als ik het metalen stukje van de portier vastpak krijg ik een schok.
Vriend heeft een auto met plastic stukje portier en ook hier krijg ik een schok..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2012 om 21:44

Ja maar

staan je voeten dan al op het asfalt? Je moet het metaal vastpakken en dan pas je voeten op de grond zetten.

Koperdraadje

Ik ben supergeladen, ik kreeg laatst zelfs het display van de themostaat op tilt; bij aanraken een "schok" en hij ging uit en resette toen. Op kantoor bij alle kasten, kraan, koffieautomaat, zelfs collega's, ik vonk bij alles en iedereen. Een collega tipte me voor het opstaan van mn stoel ff de aarde van het stopcontact aan te raken of een koperdraadje aan mezelf te bevestigen, die tot aan de grond komt. Dat laatste is natuurlijk een geintje, maar ik vind het rete-irritant en blijf ervan schrikken.

Lynna

Lynna

07-04-2012 om 22:28

Mouw

Op mijn werk kan ik geen kast aanraken zonder een schok te krijgen. Maar het helpt wel om de kast eerst met mijn mouw aan te raken, daarna kan ik we met mijn handen aan komen.

Door mijn vest

Ik stap uit de auto .. Voeten op de grond de stoep in mijn geval (wij hebben geen asfalt voor de deur) en ik duw de deur (lees het plastic gedeelte van de deur) met de mouw van mijn vest dicht en door de vest heen krijg ik een schok.
Of als ik mijn kinderen een kus geef of ze maar aanraak. Dit ook in de keuken woonkamer etc overal dus.
Zal ik maar geaard rondlopen??

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2012 om 00:45

Andere plek aanraken

Ik krijg steeds een schok aan een whiteboard op mijn werk. Ik probeer dat nu te voorkomen door het bord in het midden aan te raken voordat ik het metaal aan moet raken. het lijkt te helpen.
Als de omstandigheden 'gunstig' zijn ben ik geen pretje voor wie ik toevallig aanraak

Schoenen?

Ik kan me herinneren dat ik het vroeger ook had. Ik merkte dat het met bepaalde schoenen te maken had en met synthetisch stoelbekleding. Sinds ik beide niet meer heb is het over!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

08-04-2012 om 18:34

Vorige huis

Ik had dat in mijn vorige huis heel vaak. 's Avonds als het donker was, leek ik wel een kermisattractie. Bij alles wat ik aanraakte sprong er een vonk over - zelfs bij mijn man met wie ik toen al heel wat jaren samen was.
Sinds ik verhuisd ben, is het over. Geen idee waar het aan lag en wat er hier zo anders is in het nieuwe huis (of anders aan mij).

Bodylotion

niet alleen je handen insmeren met handcreme, maar je hele lichaam elke dag insmeren met bodylotion. dit helpt mij wel. al moet ik zeggen dat er nog wel eens een schok tussen door sluipt. maar het is aanzienlijk minder bij mij nu ik me weer netjes elke dag insmeer

Puck

Puck

10-04-2012 om 12:37

Mea

Andere vloerbedekking in je nieuwe huis?
Verder: ook hier hetzelfde probleem, ik heb er ook veel "last" van. Wat ik bij het uitstappen van de auto doe is het portier dichtdoen met mijn elleboog. Het metaal van de deur vastpakken voor je je voeten op de grond zet werkt ook. En op mijn werk (synthetische vloerbedekking, bureaustoel op wielen en stalen kasten is een combi die succes garandeert) houd ik ook eerst mijn elleboog tegen de kast voor ik de deur aanpak.
En die sliertjes die je onder de auto ziet hangen: die werken voor geen meter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.