Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emmawee

Emmawee

11-09-2020 om 17:40

Stinkt Emma? (matras)

Het is hier in huis hoog tijd voor een nieuw matras. We zijn het al jaren van plan, maar de de keuze is reuze en de prijzen ook.

Maar goed, eerder heb ik hier op OO enthousiaste verhalen gelezen over Emma matrassen en de website is ook redelijk overtuigend. Maar ik las ook reviews over een vieze chemische geur en het gebruik van schadelijke stoffen bij de productie.

Maar nu kwam de Emma02 weer als beste uit de test van de Consumentenbond en geven ze nu ook nog eens 25% korting.

Wil ik gewoon eens horen van de Emma-fans: stinkt het matras en duurt dat lang?

En zijn er mensen die mij kunnen overtuigen van een andere (betere, mogelijk minder schadelijke) matrasaankoop?

Ik ben geen fan van het IKEA-matras dat we nu al heel lang hebben (ik voel de pocketveren) en ik weet echt zeker dat wij niet gaan proefliggen / uitproberen in een beddenspeciaalzaak. Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Dus... Voor ik op de bestelknop druk... Graag jullie meningen en ervaringen.

Marie

Marie

11-09-2020 om 17:54

Emmawee

Ik heb laatst nieuwe matrassen gekocht en vanalles uitgeplozen.
Ben toen niet op Emma uitgekomen maar weet nu totaal niet meer waarom (als ik keuze eenmaal maak verdwijnt alle info weer uit mijn hoofd)
Zelf ben ik toen uitgekomen op matrassen van health foam, erg tevreden vooralsnog.. (lig er een half jaartje op nu)

Lies

Lies

12-09-2020 om 12:57

stinkend matras

ik heb geen ervaring met emma-matras, wij hebben 1/2 jaar geleden twee nieuwe M-line matrassen gekocht. Deze stonken enorm toen ze net uit de verpakking kwamen! we hebben ze echt >2 dagen moeten laten luchten, en konden er niet op slapen vanwege de lucht die er uit kwam. Maar na het luchten was het weg, en daarna nergens meer last van.
Denk dat bijna elk matras dit wel in enige mate heeft maar het is goed om het hier online na te vragen.

Bennikki

Bennikki

12-09-2020 om 13:06

Hier wel Emma’ s

We hebben er allemaal 1 hier in huis, iedereen zeer tevreden en niks raars geroken. Ik heb wel een half jaar last gehad van een nieuwe en stinkende bank dus ik noem mezelf wel gevoelig op het gebied van meubelgeuren ; )

Marie

Marie

12-09-2020 om 13:07

Mijn matrassen niet

stonken echt niet, terwijl ik wel gevoelig ben voor geuren dus aan mij lag het niet.

Geen Emma

Maar sinds een.klein jaar in het bezit van Health Foam matrassen. Koudschuim met 9 cm traagschuim. Het ligt geweldig. Wat een verschil met onze oude Ikea matrassen.

Emmawee

Emmawee

18-09-2020 om 17:59

Bedankt!

Ik heb maar besteld. Ben heel benieuwd. Het is veel geld, maar na 18 jaar (oeps...) mag het wel een keer.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-09-2020 om 19:37

Off gassing

https://www.mattressclarity.com/blog/new-mattress-smell-mattress-off-gassing/

Zou ook nog de geur van vlamvertragende middelen kunnen zijn.

Emmawee

Emmawee

19-09-2020 om 17:49

Dat kan heel goed. Als het weg trekt heb ik er niet zoveel bezwaar tegen, maar als het blijft hangen, zoals bij de 'reviewers', ook na lang luchten etc. dan wordt het een probleem, hoe brandveilig ook.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-09-2020 om 18:05

Stoel

Ik heb het wel eens vrij grof meegemaakt met een stoel, maar dat trok er uiteindelijk weer uit. Matrassen nooit wat van gemerkt eigenlijk.

Emmawee

Emmawee

23-09-2020 om 09:18

Kussens

Het matras komt vandaag, maar gisteren waren de kussens al geleverd. Dat sliep al echt heel lekker. Er kwam inderdaad een fabrieksluchtje vanaf, maar niets waar ik last van heb gehad. Ik heb nu helemaal zin om vanavond naar bed te gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.