Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

05-06-2011 om 12:59

Suffe vraag over strijken

Gisteren heeft mijn vriend zo'n 2,5 uur staan strijken. Nogal een klus, waarbij hij zelfs zijn tweepersoons dekbedovertrek heeft gestreken. Ik maakte een opmerking dat de mensen die hun dekbedovertrek strijken zwaar in de minderheid zijn. Hij geloofde dat niet, dus ik zei dat ik het wel even hier zou vragen.
Dus, strijken jullie je dekbedovertrek? En hoeslakens?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

On topic

Ik hou zelf niet van strijken...

Maar mijn dekbedovertrek en die van de kinderen strijk ik ook wel ben ik dan raar? Het ziet er zo een stuk strakker uit.

Ik heb 2 klippan banken van de ikea...die hoezen strijk ik ook na het wassen. Verder strijk ik katoen kleding en spijkerbroeken. O en ook katoenen gordijnen voor de kinder kamers....niet heel strak..maar wel dat het er fatsoenlijk eruit ziet.

Ik heb een buurvrouw en diet strijkt, lakens,hoeslakens,dekbedovertrek+kussenslopen,onderbroeken,hemden,broeken,shirts,truien,keukendoeken,vaatdoeken en zakdoeken (met eigen ogen mogen aanschouwen)

Zo weinig mogelijk

... en dus al helemaal geen beddegoed, ben je gek?! (ik bedoel dus je man!).
Wat ik strijk is beperkt tot het hoogstnoodzakelijke, want het meeste komt al heel mooi uit de droger. Ik ben zelf ook een fan van de huidige kreukelmode! Heerlijk! Ik heb zelfs een (niet-kreukelige!) dunne witte katoenen blouse die ik gekocht had na het wassen opgerold (gekreukeld) en niemand had door dat dat zelf bedacht was!!!
Overhemden van Vondaman (meest non-iron) worden alleen gestreken als ze zelfs na de droger nog niet redelijk goed op hun stokje hangen. Ik was ze trouwens maar per 3 tegelijk in een korte was, dat kreukt ook al veel minder. Dan snel in de droger en ophangen en het gros hoeft niet meer gestreken.
Pantalons van Vondaman moeten vaak wel weer mooi de vouw erin. Gelukkig strijkt mijn schoonmoeder nog steeds graag alle was van haar zoon
Ik strijk de dingen van mijzelf (meest broeken en een enkele blouse of jurk) van mijn dochter en mijzelf.
Strijken wat niet hoeft: zo jammer van je tijd als je verder genoeg hobbies hebt!

Vonda

Rembrand

Rembrand

17-06-2011 om 11:58

Stoomgenerator

Ik heb mijn nieuwe strijk"systeem" inmiddels binnen. Mijn oude strijkijzer was vorige week naar de eeuwige jachtvelden gegaan, dus ik heb mijzelf "verwend" met een tijdsbesparend apparaat van Tefal.
Wauw, je zou strijken haast leuk gaan vinden
Omdat de stoom uit de generator komt is het ijzer veel minder zwaar, en je vliegt door je strijk. ( mouwen hoeven nog maar aan één kant bijv.).
Had ik dat maar eerder geweten.
Ik zou haast voor de lol de dekbedovertrekken weer gaan strijken ( LOL).
M.

Jaa

--Had ik dat maar eerder geweten--

ja, je had het kunnen weten, ik jubel al een poosje over die stoomdinges.. ☺☺☺

scheelt echt een berg (tijd én energie)

Rembrand

Rembrand

17-06-2011 om 19:29

Mien*

Je hebt gelijk. Ik had gewoon naar je moeten luisteren
Knuf,
M.

Chippie

Chippie

17-06-2011 om 22:25

Ook zo'n stroomstrijkijzer

En ik ben nog stees fan. Ik heb laatst 150 schoolshirts gestreken in nog geen half uurtje. Mijn buurvrouw zag er enorm tegen op en wist niet wat ze zag. Zij kon het niet afvouwen. Ze is dezelfde dag nog zo'n ding gaan halen.

Rembrand

Jaaaaaaaaa

Knuf terug

verhuizertje

verhuizertje

18-06-2011 om 10:56

Bout of generator

Ik heb een gewoon stoomstrijkijzer, waar je het water in de bout doe dus. Dan wordt de bout wel het gewicht aan water zwaarder ja, maar ik heb niet het idee dat ik daar last van heb, zo zwaar is het niet.
Maar behalve gewicht, waarom strijkt het met een generator sneller of beter? Stoom is stoom toch, of dat nou uit een los reservoir komt of uit de bout zelf?

Rembrand

Rembrand

18-06-2011 om 12:41

Chippie

Mijn hulp zag en hoorde mij over mijn nieuwe aanwinst en is ook om ! ( hij is nog tot volgende week in de aanbieding bij de Makro namelijk en je krijgt er gratis een extra brede strijkplank bij).
M.

Rembrand

Rembrand

18-06-2011 om 12:42

Verhuizertje

Er komt meer stoom uit ( regelbaar) en ook veel krachtiger en dat merk je dus aan het gemak tijdens het strijken en aan het feit dat je niet meer twee kanten van shirts en overhemdsmouwen hoeft te strijken.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.