Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

15-08-2013 om 11:39

Verbouwingsdraadje, wie doet mee? benieuwd naar andere verbouwingsperikelen , en vraag ...


Fiorucci

Fiorucci

26-08-2013 om 18:11

Oregano

Lekker uithuilen en het lukt morgen vast wel weer, kun je de rest van de dag een beetje rustig aan doen?

oregano

oregano

26-08-2013 om 20:43

Thanks fio

Ik had gelukkig al vrije dag genomen morgen omdat de makelaar belde dat er morgen weer een bezichtiging is in ons huis....en deze staat ook vol met spullen voor het nieuwe huis dus toen zag ik het al even niet meer zitten want in het nieuwe huis ligt de boel dus open ivm vernieuwing riolering...gelukkig dat ik toen al vrij had genomen want anders wordt het werk akkefietje weer persoonlijk gemaakt en op de vrouw en de emoties gespeeld zeg maar terwijl dat om iets anders ging, iets wat in mijn ogen onterecht was alleen trek ik het me nu meer aan. Gelukkig neemt een collega de casus over. En morgen ga ik hier poetsen en opruimen zodat het huis weer spic en span is en bezichtigingsklaar....zou mooi zijn als we nu eindelijk ook een bod krijgen.

Links

Links

27-08-2013 om 19:14

Hoe gaat ie nu?

Dag beetje doorgekomen? Wees ook beetje lief voor jezelf nu. Klinkt alsof je gewoon even veel tegelijk op je bord hebt. Slaap en goed eten, evt. wat extra vitamines is nu juist belangrijk.

oregano

oregano

27-08-2013 om 20:10

Bedankt links, het vervolg....balken onder toilet blijken verrot

Dit hoorden we vandaag omdat ze bezig zijn met vervanging riolering. Blijkt dat er ooit een lekkage is geweest en ze daarna zand in de kruipruimte hebben gedaan oid waardoor de balken zijn aangetast....en wij kunnen niet bewijzen dat de vorige eigenares dit wist dus dan geen verborgen gebrek....misschien via verzekering als gevolgschade. Hoop geregel en uitzoekwerk erbij en geld. Vloog me vandaag echt aan had al visoenen van dat we failliet zouden gaa. Gelukkig blijkt mijn vriend en kersverse echtgenoot een rots in de branding en blijft het positief inzien...
Ik doe het even rustig aan en ga even niet nh huis, vloer in de kamer ligt nu ook open dus het lijkt steeds meer een bouwval en ik vertrek achtig verhaal. Gelukkig veel steun ook aan mijn beide directe collega's zodat ik ook thuis kan werken naast de huisbezoeken die ik morgen wel met doen. Ik wil me niet ziek melden nu. Morgen wordt ook de keuken geplaatst, dat zal wel gek staan even in deze bouwval . Ik vind het wel vreselijk balen dat niets onder verborgen gebreken blijkt te vallen...
Groet oregano

Oregano

Wat een pech!
Ik heb niet alles gelezen maar blijf even haken aan het laatste zinnetje.
Het merkwaardige is dat je een huis, de grootste aankoop in je leven, niet van een professionele partij koopt. Daardoor heb je veel minder rechten t.o. de verkoper dan in alle andere transacties in je leven. De bescherming van de consument is vele malen groter dan van een 'normale' contractspartij.

Verwarrend om in te zitten die situatie, maar dit is dus de achterliggende reden. Je bent zelf ook veel meer gewend om je op te stellen als consument omdat je iedere dag wel dingen koopt, nou ja, bijna iedere dag, waarbij wél de consumentenbescherming geldt. Dan moet je denken aan het recht op herstel, compensatie, mogelijkheden tot ontbinden etc. Allemaal anders bij een huizenkoop.

Margriet*

Margriet*

30-08-2013 om 21:05

Maandag

Beginnen we hier. 6 weken geen keuken....
Hele benedenverdieping wordt verbouwd met deels aanpassing in de voorgevel. Met architekt die de bouw begeleid. We storten ons er maar in.... (en koken in onze partytent buiten). Laten we duimen voor een goede nazomer...
Nu eerst nog die benedenverdieping leeg...

oregano

oregano

30-08-2013 om 23:17

Mooi weer en succes!

Klinkt inderdaad als een grote operatie, wens jullie een voorspoedige verbouwing zonder grote tegenslagen, dat kan ook hoor! Volg de voortgang graag van jullie. Wat gaat er precies gebeuren?
Groet oregano

oregano

oregano

01-09-2013 om 21:09

Glanzende of matte wandtegels in badkamer?

Na dagen weer in bouwmarkten en winkels rondgekeken te hebben moest ik vandaag een knoop doorhakken want morgen worden de leidingen gelegd in de badkamer. We hebben grijze vloertegels en grijze stroken tegels voor muur waar de douchestang aan komt en rest van de badkamer witte muurtegels, nu heb ik licht glanzend gekocht maar twijfel nu toch weer of matte tegels niet mooier lijken...tegels zijn 40x 20 schat ik. Las nl ergens dat glanzend tegels een zwembad idee kunnen geven en dat wil ik natuurlijk niet ; ).
Alweer dank ,
Oregano die geen tegel meer kan zien en ook het woord koof niet meer kan horen.

Hanny61

Hanny61

02-09-2013 om 16:55

Mat

Lijkt mij mooier. Ik vind glanzende witte tegels altijd iets hebben van een slagerij of een openbaar toilet. Het scheelt trouwens wel, dat het geen vierkante tegels zijn van 10 bij 10.
Wij hebben witte matte tegels van ong. 40 bij 20 in het toilet en dat staat mooi, vind ik.

Wat rijanj zegt dacht ik ook

Wij hebben geruwde tegels op de vloer van de badkamer en die zijn dus lastig schoon te maken (wel prettig stroef aan de voeten, daarom liggen ze er ook). Ik dacht ook meteen: mat is vast lastiger schoon te houden dan glanzend. Maar goed, ik heb geen matte muurtegels, dus ik weet het niet, maar Rijanj bevestigt dus wat ik ook al vermoedde.

Kweeniehoor, generaties lang zijn badkamers met glanzend wit betegeld en ik geloof niet dat iemand dat ooit op een openbaar toilet (hoe vaak zie jij in Nederland een openbaar toilet trouwens) of een zwembad vond lijken.

Bovendien: voor de echte zwembadervaring moet je de chloorlucht toevoegen

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

03-09-2013 om 09:38

Zwembad

Wij hebben nog (veertig jaar oud) zwembadblauwe tegels op de muur. Om het af te maken van de kleine grijsgewolkte tegeltjes op de vloer .

Dalarna

Dalarna

03-09-2013 om 09:53

Glanzend en mat

Matte tegels zijn ook spiegelglad hoor, tenminste die hier wel. Ik vind het ideaal, druppels vallen er veel minder op op.

Mix

Wij hebben matte taupe kleurige tegels op de badkamervloer (60x60) en dezelfde tegel in stroken op een deel van de wanden. Het zijn Mosa tegels, die een beetje gevlamd zijn. De rest van de badkamermuren zijn licht glanzend wit (40x60). Ik vind de mix van mat en glanzend prachtig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Margriet*

Margriet*

07-09-2013 om 23:36

tijdloos

Ondertussen is de eerste week voorbij. Het gaat zeer voorspoedig. Keuken is eruit, muur, voordeur verplaatst, nieuwe wc in opbouw, komt nog wasmachine kast. Ook de schouw en de convectorput zijn eruit. We hebben een goede week gehad, elke avond buiten kunnen eten.
Ondanks dat het een grote stofbende in huis is (vegen en met een droge/vochtige doek weghalen) werkt nog het beste.
Wij krijgen Marmoleum op de vloer en in de gang Winckelmans tegeltjes 10x10, die lopen door op de wc muur. Ik houd van tijdloos en volg graag de stijl van het huis(jaren 50). De keuken wordt wit, greeploos, en we maken een blok met de ovens en de koelkast met houtenfronten, dit loopt door in de kast om de hoek. In de keuken komt een houten kast dus dan wordt het niet te klinisch. O ja en deze winter zitten we bij onze houtkachel. Ik heb daar nu al zin in!

oregano

oregano

22-09-2013 om 20:27

Spoedvraag over betegeling badkamer

Na wat obstakels (vernieuwen riolering, balken vloer) gaan ze morgen verder met de badkamer. Nu hebben we gezegd dat we de wandtegels wilden laten verspringen, tegels 40x20. Nu is er 1 wandje af en zie ik op internet dat alle badkamers de tegels recht boven elkaar hebben. Dat dat veel rustiger is. Zou het raar lijken als we de rest (muur tegenover waar ook hangtoilet komt en muurtje met raam) wel recht laten betegelen? Dan hebben we 2 verschillende soorten betegeling.
Groet Oregano

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.