Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maaike

Maaike

06-05-2009 om 21:36

Voegen in muur keuken vies

Hallo,
Wij hebben achter ons gasfornuis witte tegels en nu (na 2 jaar) zijn de voegen vet en vies. Hoe krijg ik dat goed schoon en de voegen weer mooi wit?

Tweede vraag: hopelijk kunnen we eind dit jaar een nieuw huis bouwen. Dan wil ik iets achter het gasfornuis dat makkelijker is schoon te maken. Hebben jullie ideeën?

En nu ik toch bezig ben: nog andere nuttige ideeën voor de nieuwe keuken? Ik denk zelf bijvoorbeeld aan het idee om de keukenkraan "uit de muur" te laten komen en dus niet "uit het aanrecht". De voet van de kraan vind ik namlijk moeilijk schoonmaken.

Alvast bedankt!
Maaike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

06-05-2009 om 21:48

Maaike,

toevallig hier hetzelfde euvel: witte voegen die vet zijn, waarbij gewoon schoonmaken dus niet meer helpt.

Iemand gaf me als tip om te gaan boenen met een sponsje met bleekwater. Ga ik eens proberen (ik moet zin maken, want dat wordt nogal wat

Er schijnt ook voegenwit te zijn, maar da´s ook priegelwerk.

Ik probeer het eerst met bleek (of als er meer mensen een goede tip hebben, dan spiek ik even mee

Lyke

Lyke

07-05-2009 om 09:28

Badkamer st. marc

Werkt dat dan ook bij de voegen in de badkamer bij de douche of hebben jullie daar andere briljante middelen voor? Daar word ik echt helemaal simpel van. Nooit meer een betegelde douche!

Voegenreiniger van HG. Stinkt vreselijk (want er zit bleek in) maar na twee behandelingen zijn onze voegen weer wit. Moet er wel bij zeggen dat de badkamer pas drie jaar oud is, maar toch hadden we al schimmel op de voegen....

Linda

Rafelkap

Rafelkap

07-05-2009 om 13:31

Hg versus bleek

Dus je kan net zo goed (goedkoper) bleekmiddel gebruiken op de voegen. Ik las trouwens pas dat je dat niet te vaak moet doen, anders gaan je voegen eraan.

Groene zeep

Ik heb zelf goede ervaringen met groene zeep. Tandenborsteltje erbij en schrobben maar. En misschien is het maar een illusie, maar het KLINKT in ieder geval milieuvriendelijker dan bleek.
n@nny

Water met soda en bleek

in een spuitbus. goed schudden, spuiten, laten intrekken en naspoelen, werkt perfect!

Rummi

Rummi

08-05-2009 om 08:49

Niet giftige dampen?

Soda en bleekmiddel....weet je zeker dat daar geen schadelijke dampen van komen?

het stinkt wel enorm, dus goed ventileren en niet te veel spuiten is wel belangrijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.