Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

30-07-2009 om 20:37

Wat doe ik in m'n haar?

Ik heb lang, dik haar met een hoop slag erin. En ik draag het altijd in een staart, omdat ik het zo onhandig vind als het de hele tijd in m'n gezicht hangt. Maar ik zie regelmatig vrouwen lopen met lang haar dat (volgens mij) wel uit hun gezicht blijft, achter de oren ofzo. En dat wil ik ook wel eens.
Dus dat van de week aan de kapper van de rest van het gezin gevraagd en toen zei ze dat ik er dan "product" in moet doen.
Wat voor product? Ze zei wel iets van wax of iets anders vettigs, maar wilde niet echt concreet worden.
Dus ik ben vandaag bij de drogist geweest en kon geen wijs worden uit wat er allemaal stond. Zoveel merken en dingen, met veel en weinig fixatie. En ik ben een complete nitwit op dat gebied.
Wie weet het wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kapper

Kon die kapper waar je was je haar niet in een goede coupe knippen zodat het beter om je gezicht valt?

Tijgeroog

Tijgeroog

01-08-2009 om 02:00

Bizzy

Toen niet, daar was geen tijd meer voor. Maar ze zei dat ik (met mijn haar) er dus iets in zal moeten smeren, alleen knippen zou niet voldoende helpen.

niemie

niemie

01-08-2009 om 12:10

Tegenwoordig

Je ziet tegenwoordig hele leuke haarbanden en diademen. Die houden je haar prima uit de weg. Dan hoeft er geeneens mousse, gel o.i.d in je haar.

Of als je een produkt wil gebruiken zou ik gewoon eens bij een kapper binnestappen en advies vragen wat voor jouw het beste zal werken.

~~esther~~

~~esther~~

01-08-2009 om 14:57

Zo'n zigzagdiadeem

Je hebt van die zigzagdiademen. Als je ze een beetje in de juiste kleur neemt zie je ze niet zitten en ze houden je haar geweldig goed uit je gezicht.
http://www.zenner.nl/#/diademen/diademen/zigzagdiadeem/

An.

An.

01-08-2009 om 20:14

Dik haar met slag?

Dan heb jij misschien net zulk haar als ik heb/had.
Ik had lang haar, tot op mijn rug, dik & slag er in. Toen knipte ik het af en liet er model in knippen; in laagjes. Kreeg ik ineens krullen en een heel makkelijk kapsel!

Ik geloof dat je met dik lang haar op 1 lengte niet zoveel opschiet als het om 'producten smeren' gaat. Dan moet je hulpmiddelen als een diadeem nemen of een stoffen haarband. Ik vond het een vreselijk gedoe altijd en ben blij met mijn 'korte' haar. Kort tussen " want zo kort is het eigenlijk niet, maar flink uitgedund en in lagen en wat dies meer zij. Fijn hoor!!

Tijgeroog

Tijgeroog

04-08-2009 om 16:20

Dus geen gouden tip?

Jammer, ik had gehoopt dat iemand zou zeggen: "Maar natuurlijk, je moet even naar het Kruidvat en daar dat en dat uit het schap halen, en je haar zit voor de rest van je leven goed."

Haarbanden, haardoekjes en diademen heb ik in overvloed, maar ik wil het dus juist een helemaal los dragen.
Maar: gisteravond heb ik m'n man een schaar in z'n handen geduwd en die heeft er een centimeter of 20 van af geknipt (slik...) Het komt nu tot m'n bh-bandje. Dat is in ieder geval wat praktischer tijdens de vakantie (we gaan komend weekend weg) en als het na de vakantie nog bevalt laat ik het bij een kapper in laagjes knippen. Eens kijken of dat wat is.
En eigenlijk belat het nu al wel: zonder iets er in heb ik er nu geen last van dat het steeds voor m'n gezicht hangt. Het is alleen wel erg warm.

Prulletje

Prulletje

04-08-2009 om 19:36

Wat ik doe

Als het haar nog vochtig is: Schuimgel erin en alles naar achteren kneden. En als het dan droog is nog haarlak erin. En dan blijft het bij mij zitten.

Prulletje

Tijgeroog

Ik denk dat die kapper je iets (duurs) wilde verkopen. Mijn dikke golvende haar kan ik prima los dragen (zonder gel oid) na een knipbeurt bij een goede kapper (beetje uitdunnen aan de voorkant en aan de onderkant laagjes).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.