Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welk merk stofzuiger?

Voor de 2e keer heeft een miele apparaat hier voortijdig de geest gegeven. Voor mij geen miele meer!

Maar ik moet wel snel een nieuwe stofzuiger.....zakloos hoeft van mij niet perse, overdreven eisen heb ik ook niet: ik wil gewoon een solide apparaat met een beetje power.

Roept u maar......welk merk???

Tine

Tine

19-06-2015 om 15:18

Voelen en luisteren in de winkel

Naar wat ik begrijp van de consumentenbond kun je niet afgaan op het aantal Watt dat gaat niet 1 op 1 met de zuigkracht. Wat vind je belangrijk aan een stofzuiger?
Bij mij: niet te zwaar, moet ook makkelijk hanteerbaar zijn op de trap. Snoer lang genoeg. Goed oprolmechanisme. Heb er nu een die te strak en snel oprolt en bij elke move zichzelf uit het stopcontact trekt, grrr. Geluid acceptabel, sommige zuigers hebben een irritante gier in hun geluid waar ik dol van word. Moet goed op z' n kont in de kast willen blijven staan. Hulpstukken in/aan de zuiger zodat je die bij de hand hebt. Zuigmond waarvan je de borstel kunt wegklikken voor een stukje vloerbedekking of mat ( maar die kun je vaak ook wel,op de markt erbij kopen). Hepafilter? Huisdierharen?
Nou kortom voor ieder kan iets anders de keus bepalen.

Barvaux

Barvaux

19-06-2015 om 15:35

Miele

Ik begrijp dat ook niet, mijn ouders hadden een Miele die erg tegenviel terwijl ze een wasmachine bijna 30 jaar hebben kunnen laten draaien... wij hebben 5,5 jaar geleden een Miele gekocht en ja zuigen doet hij wel maar verder is alles stuk Ik trap er echt NOOIT meer in.

Laat over een poosje maar even horen wat het is geworden, hopelijk vóór dat deze Miele de geest geeft.

Dyson

Ja, ik weet het, niet iedereen is er weg van. Ik vind 'm fijn.
Want:
zakloos - gewoon regelmatig in de grijze kliko leeggooien
alle hulpstukken voor het grijpen
goede snoeroproller
lang genoeg snoer
goede zuigkracht
makkelijk er weer iets uit te vissen dat niet opgezogen had moeten worden
en voor ons erg belangrijk: geen vieze stinklucht die 'ie uitblaast

We hebben een gewoon model. Nu al een jaar of 5 (of langer?) in gebruik, en we zijn nog steeds tevreden.

Klaartje

Klaartje

19-06-2015 om 17:20

Nou.

Ik wacht tot mijn huidige Philips kapot gaat, wat een onding. Dan vlieg ik naar de winkel en komt er weer een Miele. Ik vond die nog altijd het beste. Hier heb je dus niks aan, ik weet het..

IngridT

IngridT

19-06-2015 om 17:28 Topicstarter

Haha.

Dat helpt echt.

Toch zakloos?
Toch miele?

Ik moet maar naar de winkel denk ik morgen.......

( msch moet ik de hulp meenemen. Die zuigt vaker dan ik. Ze had geen merk-voorkeur trouwens, ik heb t haar gevraagd...)

Jessica O

Jessica O

19-06-2015 om 19:07

mijn

Aeg doet het inmiddels 16 jaar. Sinds een jaartje staat hij op de kluszolder, wieltje afgebroken (en dat krast op de vloer) maar hij zuigt nog als de beste.
Heb nu een miele en tot nu toe ben ik er blij mee.
Philips vind ik wat minder. Ik werk id thuiszorg en bij een paar cliënten een Philips, maar echt super goed zuigen vindt ik ze niet.

Mokka

Mokka

19-06-2015 om 19:11

ook geen Miele

De eigenaar van het huis dat ik schoonmaak heeft ook een Miele gekocht.
Wat een onding is dat.
Het gewicht valt mee, maar hij trekt zichzelf zo uit het stopcontact.
Snoerlengte is prima, maar de zuigmond is verzwaard doordat er wieltjes aan de voet zitten.
Die draaien zo slecht mee dat ik m steeds moet optillen en ik wacht op het moment dat de wieltjes dienst weigeren doordat er haren verstrikt zitten. Het kost je je polsen.
Daarbij is het stuk dat je vasthoudt zelfs voor mij met 1.65 meter niet hoog genoeg en daardoor staat er veel spanning op je rug.
De zuigkracht is prima, zuigt nog net niet het behang van de muren.
Wel link als je rommelmakers/legobouwers hebt, want hij zuigt zelfs dingen op 10 cm afstand zo de slang in.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-06-2015 om 19:55

AEG

Ik heb al jaren een AEG. De Minion, die is zakloos. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb echt wel een goede stofzuiger nodig met 2 langharige honden in huis.

Hiervoor had ik ook een AEG, dat was een vampyr. Daar ben ik ook altijd tevreden over geweest. Maar de verhuizing met heel veel stof overleefde hij toch niet.

Barvaux

Barvaux

19-06-2015 om 20:19

Mokka

Je hebt de stang toch wel helemaal uitgeschoven hoop ik Onze Miele is namelijk nog een flink stuk uitschuifbaar.

De nilfisk gm80

Ik heb er al jaren plezier van omdat het weinig herrie maakt, een lang snoer heeft, lekker beweegbaar is zonder te kantelen en veel zuigkracht bezit. Minpunten; snoer zelf bundelen en onder handvat stoppen en wat zwaar in gewicht bij traplopen.
De nilfisk is niet goedkoop maar gaat wel jaren mee en het ontbreken van een opbergruimte voor 2 losse onderdelen neem ik voor lief.

Mokka

Mokka

19-06-2015 om 21:04

Barvaux

Ik ga maandag nog eens kijken, ik kon het afgelopen week niet vinden!

Katniss

Katniss

19-06-2015 om 22:22

Goh

Ik vind een stofzuiger nu echt zo'n apparaat dat je even snel koopt als je vorige stuk gaat Ik heb nu een Philips, die is al een jaar of 7 oud en doet het nog prima. Hij was destijds in de aanbieding bij Blokker voor 80 euro, vond ik een heel bedrag voor een stofzuiger. Daarvoor had ik een Daewoo maar dat raad ik niemand aan. Ik heb hem drie jaar gehad en de laatste twee jaar moest ik de stofjes met de hand voor de zuigmond houden. En toen hield hij er van het ene op het andere moment mee op.

IngridT

IngridT

19-06-2015 om 22:22 Topicstarter

Haha.

Was nog even in t dorp vanavond. Op de fiets.. Bij de witgoedboer gekeken. En een aeg achteruit laten zetten om morgen op te halen. Geen slechte keus als ik de laatste berichtjes lees....hahaha!! Zal jullie laten weten of ie bevalt...

Ingrid

Barvaux

Barvaux

19-06-2015 om 22:51

Mokka

Ja want dat zou betekenen dat mijn man, 30 cm langer dan jij, niet kan stofzuigen met dat ding

Mokka

Je gebruikt het zuigstuk voor vloerbedekking, die heeft wieltjes. Het zuigstuk voor gladde vloeren is smal en licht. Je schrijft dat hij zo sterk zuigt dat je zo'n beetje vast blijft zitten aan de vloer. De miele heeft óf een knop waarmee je het vermogen lager zet óf boven aan de steel een schuifje die je open kunt zetten. Maakt de stofzuiger wel iets meer herrie maar zuigt hij lichter.
Die schijf kan je ook open/dicht zetten als je moet afwisselen tussen gladde vloeren en vloerbedekking.

En de steel van een miele is juist lang, idd, even uitschuiven.

Mokka

Mokka

20-06-2015 om 11:06

bedankt

Maandag ondergaat de Miele een studie en ik hoop dat al jullie tips uitkomen

Barvaux

Barvaux

20-06-2015 om 12:00

Mokka

Anders even het type opschrijven en er op googelen als je er nog niet uit komt.

marie

marie

20-06-2015 om 14:52

Ikea

6 jaar geleden een stofzuiger bij de Ikea gekocht. Is een Electrolux 1700 Watt Microfilter, ergoshock en gaan S-bag filters in (te koop bij Action).

https://www.gebruikershandleiding.com/Electrolux-Ikea-Family/preview-handleiding-265729.html

Hij was eigenlijk voor "erbij" vanwege onze verhuizing, maar bevalt veel beter dan de Philips die we destijds hadden (is dus al afgevoerd). De Ikea-stofzuiger is mooi compact, goede zuigkracht en heeft een heel lang snoer.

neteret mut

neteret mut

20-06-2015 om 15:56

hier wel miele

slang, steel en zuigstuk zijn allemaal minstens 1x vervangen maar het belangrijkste deel , de motor doet het nog steeds. Ook na verbouwen en verhuizen, denk nu zeker 16 jaar. Vervangen doe ik in een onderdelenwinkel en dan geen "miele" dingen maar een goedkoop iets, ook omdat ik steeds denk dat hij het wel niet lang meer zal doen en dan geen duur miele iets nieuw wil hebben

Mijntje

Mijntje

20-06-2015 om 16:15

ook een miele

Hier ook een miele, maar ook niet helemaal blij mee. Idd zijn allerlei onderdelen al vervangen, ook al in de reparatie geweest. Het is een anti allergische, maar nog maar net een nieuw filter en dat doet het nu niet goed meer.
Dus ik volg met interesse dit stofzuigerdraadje
Ze maken ze natuurlijk ook zo dat je na een paar jaar een nieuwe moet kopen, in tegenstelling tot vroeger.

Hier jaaaren Miele, nu Nilfisk

Ik heb vorige week net het rondje gedaan op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Ik heb in mijn zelfstandige leven, nu ca 25 jaar, 2 Mieles versleten. Dus daar ben ik zeer over te spreken. Maar ik vond ze nu te duur. Dus uiteindelijk is het een Nilfisk geworden. Met zak. Lekker licht, betaalbaar, lange slang en snoer, energieklasse A en ook nog een kekke kleur (en ik weet toevallig dat IngridT daar gevoelig voor is ). Dit is 'm:
http://www.stofzuigerstore.nl/product/499057/category-199583/nilfisk-power-energy.html
Ik ben er erg blij mee. Dus als je nog niks hebt gekocht vind ik dit wel een aanrader. En nu maar duimen dat 'ie net zo lang meegaat als mijn vorige Mieles!

net een nieuwe

Sinds deze week heb ik een nieuwe stofzuiger. Ik heb vanaf dat ik zelfstandig woon een miele gehad. Mijn laatste was zeker niet het goedkoopste model. Ik heb nu een dyson en ik vind hem zoveel beter zuigen dan mijn miele. Alles lijkt schoner. Ik kan niet zeggen hoe. Ook blijft het langer schoon, ik snap er niets van. Ik vind alleen dat het geluid wel minder hard had gemogen maar dat vind ik al snel. In de aanbieding en met cashback actie was ik zelfs nog iets goedkoper uit dan mijn laatste miele.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.