Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roda

Roda

24-12-2017 om 18:30

Welke gordijn breedte?

Mijn dochter krijgt binnenkort een nieuwe studentenkamer. Nu zitten daar geen gordijnen bij. Ze wil zelf kant en klare gordijnen kopen. De kamer is 320 breed en de gordijnen ook. Heeft iemand een tip waar je zulke brede kant en klare gordijnen moet kopen? En hoeveel stof moeten we hebben om die breedte van 320 op te vullen?

5m. Ongeveer.

Ligt ook aan de dikte van de stof en het aantal plooien.

Je kan ook 4x 1,25m. doen, is makkelijker om zelf te wassen.

Ik zou naar Ikea gaan of Leen Bakker om het betaalbaar te houden.

@Emma

@Emma

24-12-2017 om 19:05

breedte

Als je zelf gordijnen gaat maken moet je uitgaan van 2x de breedte, 6,40 dus. Ik neen zelf altijd wat minder. Wel even rekenen met plooien ed
Kant en klare gordijnen zijn makkelijk en goedkoop (Ikea). Ik weet niet hoe breed die zijn, maar je neemt dan gewoon een aantal tot je aan de juiste breedte zit lijkt me

Emma.

Wij zijn het eens

@Emma

@Emma

24-12-2017 om 20:29

Wil

En dat tegelijkertijd

Roda

Roda

24-12-2017 om 20:48

Meerdere gordijnen...

Nooit op het idee gekomen om dan gewoon 3 gordijnen te kopen ipv 2. Dank Ziet dat er evengoed mooi uit?

Uit de krant

Voor een zoon hebben we van die kant-en-klare gordijnen gekocht voor 20 euro per stuk bij dat bedrijf dat altijd in de volkskrant maar vast ook in andere kranten zulke paginagrote advertenties heeft. Kostte bijna niks, zijn prima. Zulke hebben ze ook wel bij Ikea.

Regel

Gordijn met 1 plooi:1,5 x breedte
Gordijn met vlinderplooi (dubbele plooi) : 2 x breedte

Enkele gordijnbreedte is meestal 1,40. Om niet te veel lichtval via de muren te krijgen, is het beter om wat ruim in de stof te zitten.

3 banen betekent een smal deel aan ene zijde en een breed deel aan de andere zijde of een deel door midden knippen en aan de buitenkanten aanstikken. Ook niet echt mooi. Hou het op een even aantal banen met wat meer plooien.

Of een op maat bestelde luxaflex ..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.