Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Vic

Vic

04-05-2010 om 21:17

De vakantie-activiteiten op de bso

Wat voor activiteiten worden bij jullie op de bso georganiseerd? Die van ons heeft twee weken als thema 'sport'. Vandaag hebben ze gekorfbald en donderdag hebben ze halve dag op de atletiekbaan met hardlopen, ballen gooien, hoogspringen e.d. Jongste vind het helemaal geweldig, maar oudste heeft een bloedhekel aan alles wat sportieve inspanningen vereist. En het zijn allemaal activiteiten waarbij alle leiding nodig is, dus ook alle kinderen moeten deelnemen. Gelukkig mag ze ook nog een dagdeel chillen, puzzelen of knutselen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wisselt

hoewel zoonlief weinig gebruik maakt van de vakantie-opvang doen ze wel veel leuke dingen.

Voorbeelden:
knutselmiddag
taarten of cakejes bakken
sport stuif
ze "huren" ook regelmatig andere mensen in voor workshops
met weinig kinderen en redelijk weer gaan ze veel naar een speeltuin of bos

soepstengel

soepstengel

06-05-2010 om 11:56

Bij ons

zijn er wisselende activieiten.Ik vind t niet goed dat een kind verplicht moet sporten. Bij ons gaan we wel eens op pad en dan moeten ze wel allemaal mee. Is er geen mogelijkheid om bij het sporten te spelen? Bv stoepkrijt/donald ducks/spel mee of zo?

Hier

mijn meiden gaan in de meivakantie 2 dagen naar de BSO. De ene dag gaan ze naar een grote buitenspeeltuin in de buurt. De andere dag gaan ze bowlen. Erg leuk vinden ze dat.

Voor mijn meiden zou het sporten ook erg leuk zijn. het is een leuke manier om met meerdere sporten kennis te maken, ik vind het positief!

Vic

Vic

06-05-2010 om 15:09

Soepstengel

Ik geloof niet dat dochter verplicht heeft moeten korfballen. Ze kreeg de 'leiding' over een groepje kleuters en heeft nog gescheidsrechterd. Dat vind ze dan wel weer leuk. Als ze wel had moeten sporten, dan had ik dat ook niet erg gevonden. Ze gaan ook wel eens naar musea o.i.d. en dat vind waarschijnlijk ook niet iedereen leuk.

Tango

Tango

11-05-2010 om 11:22

Hier erg wisselend

Kinderen zitten allebei op een andere BSO omdat dit gesplitst is op leeftijd. Ik vind het verre van ideaal. Tangodochter zit op een 8+ BSO, heeft het best naar haar zin, wat kleinschaliger en in de vakantie doen ze leuke dingen, kan ook makkelijker met die leeftijd, want ze gaan dan op de fiets. Gisteren hadden ze een vossenjacht, vandaag ook weer een uitje naar het Archeon (weten jullie ook meteen in welke plaats ik woon).
Tangozoon zit op een naar mijn mening te grootschalige bso. Veel kinderen, druk en ze doen gewoon niet zoveel. Gisteren wel een speurtocht, maar vandaag stond er een brandoefening en cakejes bakken op het programma. Mwah, niet echt super. Tangozoon had ook geen vriendjes van school vandaag, dus het was huilend afscheid nemen. Vervelend vind ik, maar je doet er niets aan. Ik heb het al wel aangegeven dat ik vind dat ze weinig doen met de kinderen, maar echt oppakken doen ze het niet.

Hier

iedere vakantie een thema, deze vakantie vonden mijn kinderen het erg leuk (10 en 4 jaar).
Ook is er de mogelijkheid om mee te doen met een sport of theater dag, maar dan moeten ze naar een grotere bso hier zo'n 25 km vandaan. Ik hou ze liever op onze eigen kleine vertrouwde bso.

Overigens komt de sport en spel medewerker ook hier in de kleine bso leuke activiteiten doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.