Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
Tim

Tim

26-02-2019 om 21:17

Ongewone seksuele fantasie en werkzaam in de kinderopvang

Hoi,

Om te beginnen ik wil dit onderwerp uiterst serieus houden. Dus ga mij alsjeblieft niet wegzetten als aandacht willen of iemand die een verhaal verzint want dat heb ik (helaas) niet gedaan. Het is een lang verhaal desalniettemin wil ik jullie vragen het te lezen - het is echt heel erg belangrijk voor mij.

Seksuele fantasie:
Laat ik maar gelijk met "de deur in huis vallen" door omstandigheden heb ik zowel mijn basisschool als middelbare school op speciaal onderwijs gevolgd omdat ik flink te vroeg geboren ben en daardoor een flinke leerachterstand had en daarnaast ben/was ik lichtjes lichamelijk gehandicapt. Alle kinderen bij mij in de klas hadden dus wel een lichamelijke handicap. Ik had bijvoorbeeld veel klasgenoten in een rolstoel maar ook klasgenoten die door hun lichamelijke handicap nooit zindelijk konden worden en dus een luier om hadden en verschoond moesten worden door de klassenassistent.

Zo lang ik mij herinner was ik altijd al een beetje jaloers op de kinderen die een luier om hadden. Want die kregen tenminste aandacht van de (vrouwelijke) klasassistent. De verschoontafels waar deze kinderen op werden verschoond waren ook veelal in de toiletruimte zelf. Dus als je naar de WC ging dan zag je regelmatig dat er een luier werd verschoond door de klassenassistent. Ook tijdens het zwemmen en gymmen in de gezamenlijke kleedruimte was het voorkomen normaal dat klasgenoten met een luier om nog werden verschoond. Zeker in het begin van de basisschool - was dit voorkomen normaal. Naarmate ik in hogere klassen zat was het eigenlijk alleen nog gangbaar tijdens het schoolzwemmen in de kleedruimte maar de verschoonruimtes in de WC's waren gewoon afgesloten.

En ja.... op een gegeven moment ben je dan een jaartje of 10 / 12 en dan ga je opeens ontdekken dat masturberen wel lekker is en krijg je daar seksuele fantasieën bij. Ik ben toen gaan fantaseren dat ik zelf nog een luier om had en dat een vrouwelijke klassenassistent mij ging verschonen. Ik heb nooit de behoefte gehad om die fantasie uit te leven - het is dus gewoon een fantasie die ervoor zorgt dat ik seksueel opgewonden raak.

Eigenlijk natuurlijk heel logisch dat het bij mij op deze manier is ontstaan. Toch heb ik grote moeite gehad om dit voor mijzelf te accepteren. De fantasie voelde namelijk niet normaal voor mij. Ik was namelijk heel erg bang dat het iets met kinderen te maken had. Gelukkig kon ik met hulp van de huisarts en seksuoloog gerust worden gesteld dat deze fantasie niets met kinderen te maken heeft en alleen betrekking heeft op mijzelf waar ik fantaseer dat ik zelf nog kind ben en wordt verschoond door een vrouwelijke klassenassistent. Ik fantaseer dan bijvoorbeeld dat ik een poepluier heb en de leuke vrouwelijke klassenassistent mijn luier vervolgens verschoond en mij fijne aandacht geeft tijdens het verschonen.

Waar zit ik mee:
Toen ik mij heel veel zorgen heb gemaakt heb ik o.a. per e-mail aan mijn seksuoloog gevraagd: "kan je mij uitleggen waarom ik niet bang hoef te zijn om seksueel opgewonden te raken als ik een luier van een kind verschoon?".

Voor mij een heel logische vraag en bovenal belangrijke vraag op dat moment. Maar je begrijpt dat als zoiets uitlekt - bijvoorbeeld als mij e-mail wordt gehackt dat een buitenstaander hier heel rare dingen van kan denken. En daar zit ik een beetje mee in mijn maag gezien mijn vrijwilligerswerk en mijn baan..... Ik ben namelijk vrijwilliger bij scouting en ik werk in de kinderopvang.

De kans dat de e-mail uitlekt, etc. is natuurlijk al überhaupt nihil - desalniettemin heb ik behoefte aan een oplossing in mijn hoofd als de e-mail aan mijn seksuoloog toch ooit uitlekt.

Als oplossing heb ik derhalve bedacht dat als deze e-mail ooit uitlekt dat ik dan maar een ouderavond organiseer waar ik dan ook mijn seksuoloog uitnodig zodat ik bovenstaand verhaal aan alle ouders kan uitleggen en ze kunnen begrijpen waarom ik de vraag stelde aan mijn seksuoloog en hoe het is ontstaan.

Mijn vraag derhalve aan jullie:
Ouders, kunnen jullie als jullie bovenstaand verhaal lezen begrijpen dat het niets met kinderen te maken heeft? En dat ik eigenlijk voorkomen "normaal" ben? Ook al vind je mijn fantasie wellicht erg vreemd? En dus jullie vertrouwen heb om te zorgen voor jullie kinderen - uitgaande dat jullie dat vertrouwen ook al hadden voordat jullie van mijn seksuele fantasie wisten?

Laura

Laura

26-02-2019 om 23:26

Niet doen

Die luierfetish komt vaker voor, dus ik denk dat de seksuoloog daar niet van schrikt. Maar ik vraag me wel af waarom je denkt dat de e-mail uit zou lekken.
Een avond beleggen om jouw seksuele fantasieën uit te leggen aan ouders van de kinderen op wie je past, lijkt mij het allerslechtste idee dat je ooit kunt bedenken. Waar rook is, is vuur. Niet alle ouders zullen het begrijpen. Onbekend maakt onbemind. Daar komt ook nog bij dat (ik vermoed) helemaal niemand seksfantasieen van anderen wil horen.

Is een deel van je fantasie ook een beetje dat je wil dat het bekend wordt dat je dit fantaseert? Ik denk dit vanwege het feit dat jij denkt dat die e-mail uitlekt.
Als ik voor mezelf spreek dan zou ik nooit van een leraar, scoutingleider of crecheleidster iets willen horen over hun seksleven. Ze passen op of zorgen voor mijn kinderen en ik wil geen associatie met hun seksleven hebben.

Dus mijn advies: hou de fantasie in je hoofd en bewaar hem voor je vriendin, misschien kunnen jullie er samen iets mee.

Sterkte ermee

Ad Hombre

Ad Hombre

27-02-2019 om 06:40

Ongeveer zo...

Die mensen bij OO zijn zo dom. Als je maar zegt dat je het serieus bedoelt kun je vervolgens het meest idiote verhaal ophangen en geloven ze je nog! Ze reageren gewoon serieus!

Je krijgt altijd het voordeel van de twijfel tenzij je een vaste bezoeker bent die de verkeerde toon aanslaat, natuurlijk....

Yanea

Yanea

27-02-2019 om 08:36

Tja

Dit is inderdaad zo'n vraag die ik normaal gesproken gewoon negeer.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

27-02-2019 om 16:32

Geen trol

Beste forumbezoekers,

zoals al eerder gezegd schrikt het mensen af als ze meteen als trol betitelt worden. Dat is zonde van de serieuze vragen.Wij lezen elk bericht en verwijderen het als we denken dat het een trol is. Het is dus niet nodig om bij een vermoeden een bericht in de draad te plaatsen.
Uiteraard kunnen wij iemands intenties maar oppervlakkig beoordelen maar ik heb geen reden om aan te nemen dat de draadstarter een trol is.
Met vriendelijke groet,

Heidi Sour
Forumbeheer Ouders Online

Tim

Tim

27-02-2019 om 20:25

Hoe overtuig ik jullie....

Hoi,

Dankjewel Laura en Heidi - heel erg fijn om jullie bericht te lezen - fijn dat jullie mij serieus nemen.

Om te laten zien dat ik het echt serieus bedoel een aanvulling op mijn bericht:

1) Iedereen heeft seksuele fantasieën zoals ook hier staat te lezen:
Seskuoloog over seksuele fantasieën: https://revu.nl/columns/fantaseer-je-over-seks-met-je-moeder-je-bent-niet-de-enige

2) Het komt vaker voor, zie ook jullie eigen forum/vraagbaak: https://www.ouders.nl/vraagbaken/een-bijzonder-geval-van-masturberen-14-jr

https://www.linda.nl/nieuws/interview/mensen-kunnen-overal-seksueel-opgewonden-van-raken/

https://www.viva.nl/tijdschrift-viva/geil-van-een-luier-dit-blijft-wel-tussen-ons-he/

3) Ik stel deze vraag niet omdat ik twijfel of ik normaal ben of niet. Nee, ik wil jullie graag kunnen overtuigen dat ik normaal ben. Dit om een beetje zekerheid te hebben dat niet heel Nederland over mij heen valt en mij ziet als monster als mijn verhaal ooit uitlekt inclusief mijn achternaam....

4) Mijn vraag derhalve aan jullie:
- 4.1) Kunnen jullie begrijpen dat iedereen seksuele fantasieën heeft en dat die soms behoorlijk verwarrend kunnen zijn? Zoals ook geschreven staat op: https://revu.nl/columns/fantaseer-je-over-seks-met-je-moeder-je-bent-niet-de-enige

- 4.2) Kunnen jullie begrijpen dat mijn luier fantasie niets met kinderen te maken heeft zoals hier staat geschreven:
https://www.ouders.nl/vraagbaken/een-bijzonder-geval-van-masturberen-14-jr

fantasie

Het maakt mij niets uit waar je over fantaseert, maar als je ooit op enig moment in je werk (scouting, kinderopvang) merkt dat je fantasie op wat voor manier dan ook overlappen vertoont met de realiteit dan is er maar één keuze die je kunt maken.

Ik neem aan dat je weet welke keuze ik bedoel en dat je het daarmee eens bent?

Mijntje

Mijntje

28-02-2019 om 08:58

ouder vd doelgroep

Als ouder, van een gehandicapt kind (12) in de luiers zou ik er erg van staan te kijken als dit op een ouderavond ter sprake komt. Ik denk ook dat je werkgever geen enkel begrip zou tonen. Dus die fantasie kan je beter laten waar het zit; in je hoofd.

Het interesseert mij als ouder totaal niet hoe de begeleiders van mijn kind zich thuis bevredigen, of ze nou een luier fetisch hebben, naar parenclubs zijn, naar homo ontmoetingsplekken gaan, aan sm doen, wat voor standjes ze het doen, wat voor erotische fantasieen ze hebben, of ze nou homo, hetero of bi zijn. Dat wil ik allemaal niet weten. Ik wil alleen het vertrouwen hebben dat ze mijn kind goed begeleiden.

Waarom moest je per e-mail dit soort vragen stellen aan die sexuoloog ? Heb je alleen per e-mail deze vraag gesteld? Ik denk dat je beter face to face consult kan hebben met hem/haar, want lichaamstaal zegt ook een hoop. Ik geloof niet zo in therapie per internet. En ik denk ook dat je er nog niet over uitgepraat bent. Ik snap wel dat het soms verwarrend voor je is en schaamtevol, maar daar moet je met een therapeut over praten en niet met ouders, want hoe harder je roept dat het niks met kinderen te maken heet hoe 'verdachter' je overkomt.

M.Loos

M.Loos

28-02-2019 om 09:13

Tim

Je hoeft ons niet te overtuigen, of ouders in het algemeen. Afwijkende seksuele fantasieën komen veel voor en worden ook steeds meer normaal gevonden. Jij kunt duidelijk maken hoe het voor jou werkt, nou prima. Ik zou mijn kind met een gerust hart bij je achterlaten.

Maar als het publiekelijk bekend wordt, dan heb je gewoon een probleem. Er zijn altijd mensen die zich heftig verzetten tegen alles wat afwijkt. Die vinden een man in de kinderopvang bij voorbaat verdacht en als hij dan óók nog... (vul maar een willekeurige bijzonderheid in), dan voelen zij zich vrij om hiertegen te ageren. Stiekem roddelend of luid schreeuwend, dat is allemaal mogelijk.

Dus nee, niet heel Nederland zal over je heen vallen, mocht dit ooit bekend worden. Maar het deel van de natie dat wel over je heen valt, valt hard en zul je niet kunnen overtuigen met jouw redelijke verhaal.

Kortom: houd het voor je, wees discreet en wees je ervan bewust dat je chantabel bent (kortom, deel het alleen met mensen die je vertrouwt en met wie je 100% discretie hebt afgesproken).
Maak het tegelijkertijd voor jezelf niet te groot. Durf iemand te vertrouwen, anders is er ook geen lol meer aan.

Dit klinkt misschien wat tegenstrijdig en het is ook lastig om daar een weg in te vinden. Maar het kan wel.

Jackie

Jackie

28-02-2019 om 13:27

als ik eerlijk ben

Misschien moet je eerst iets doen met die irreeele angst dat een e-mail zomaar uitlekt (echt hoezo zou dat gebeuren??) en dat het dan ook nog terecht komt bij de ouders van die kinderen. Want dat is je probleem als ik het goed begrijp, niet de fantasie zelf, want je zegt dat je dat al van jezelf hebt geaccepteerd. Dus een hele uitleg over waarom zo'n fantasie geen kwaad kan lijkt me zelfs overbodig, je maakt je zorgen over iets wat niet gaat gebeuren (die kans lijkt me echt minder dan 0,0001%) en gaat vervolgens piekeren over hoe je het dan zou moeten aanpakken en vraagt daarbij ons om advies. Totaal overbodig.

Maar, mocht je écht graag willen weten hoe ik er op zou reageren als ik zo een mail tegenkom van de begeleider van mijn kind dan zou ik zeggen: zo een hele officiele uitleg en uiteenzetting van je seksuele fantasie tijdens een ouderavond zou de situatie alleen maar verergeren. Ik zou me na zo een mail alleen al niet lekker voelen (eerlijk is eerlijk), maar niet omdat ik direct bang ben voor de veiligheid van mijn kind, maar omdat ik het gewoon NIET wil weten. Het maakt het contact tussen mij en die persoon for ever ongemakkelijk. Als daar nog zo een luierfetisj-awareness bijeenkomst bovenop komt ga ik (ja sorry) pas echt denken 'zo die is raar' en dan zou ik alleen maar nog meer weerstand voelen. Maar nogmaals, niet omdat ik het gelijk gevaarlijk zou vinden.

Ga je nou geen zorgen maken over rampscenario's, en al helemaal niet plannen gaan maken over hoe je dan moet handelen.

Kun je me

Uitleggen waarom je informatie die zo precair is, via de mail hebt verstuurd? Dat is geen verwijt of affakkelen, maar een oprechte vraag. Ik verbaas me over zo'n actie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.