Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op
prisca

prisca

16-01-2009 om 09:11

Wat is een gangbaar oppas tarief

Ik weet dat mijn oproepje eignlijk hoort bij een andere rubriek. Maar volgens mij wordt deze niet zo vaak bezocht.
Maar ik heb een oppas vraagje en het tarief dat daar bij hoort.
Een kennis gaat op onze kinderen passen bij haar thuis. Dat houdt in dat ze gaat passen op onze drie jarige (makkelijke) peuter en na school van half 4 tot half 6 voor onze 7 en 8 jarige. Wat is nu een goed tarief. Voor de peuter had ze het over tussen de 3 en 4 en dat lijkt me redelijk. Maar voor de andere twee had ze het over een vast bedrag voor na schooltijd.(12,50) En dat bedrag is wel te overzien wanneer het er 1 is, maar maal 2 vind ik echt aan de hoge kant. De kinderen zijn ook bevriend met haar kinderen. Maar ik wil dit echt zakelijk bekijken. Ze is aan alle kanten flexibel en erg goed voor de kinderen en over tarief valt te praten.Ze is niet zakelijk ingesteld. Ik moest zelf maar even kijken wat er voor staat. Ik wil echt een redelijk tarief betalen. Maar heb met name voor de twee schoolgaande niet zo'n idee.
Wie geeft mij advies?

groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mamavogel

mamavogel

16-01-2009 om 10:02

Nibud

Als je je eigen bij een officieel buro laat inschrijven kan je het grootste gedeelte terug krijgen van de belasting.
Zelf pas ik op een kindje voor 4 euro per uur. Het maximum wat je bij de belasting terug kan krijgen is inderdaad 6.10 per uur.
Mischien kan je even op deze site van het nibud kijken zij geven wat gemidelde prijzen aan.
http://www.nibud.nl/consumenten/

Mamavogel

liora

liora

16-01-2009 om 10:11

Nee joh

Hoi,

6,10 is het maximum uurtarief dat de belastingdienst vergoed in het kader van de kinderopvangtoeslag. Maar voor gastouderschap geldt een ander (lager!) tarief.

Liora

Brianna F

Brianna F

16-01-2009 om 10:35

Hier een oppasmoeder

Ik pas zelf op 3 kinderen voor, tussen en na school, bij mij thuis. Het zijn gemakkelijke kinderen, dus ik kan voor een deel ook mijn gang gaan. Was doen, eten koken etc. Voor de 2 zusjes vraag ik voor de 1e 3 euro en de 2e 2 euro per uur. Ontbijt, lunch en incidentieel warm eten, daarvoor hanteer ik Nibudprijzen.
Het andere meisje is pas sinds een half jaar hier, alleen tussen de middag en daarvoor hanteer ik een vast bedrag incl. lunch van 6,-- euro per anderhalf uur. van die anderhalf uur zijn ze daadwerkelijk maar 1 uur hier, de rest gaat op aan van en naar school lopen.

Dees 68

Dees 68

16-01-2009 om 16:57

En dan hebben we het over witte bedragen.

Zwart is 3 euro per kind per uur volgens mij een net bedrag.
Van de bedragen voor gastouders etc. gaat namelijk altijd nog een gedeelte eraf omdat de belastingdienst bijdraagt.

Bovendien..

Mijn gastouder betaalden wij 3,50 per uur, luiers enzo namen wij zelf mee. maar daarnaast ging er maandelijks ook nog zo'n 200 euro naar het gastouderbureau.
Zonder bij een gastouderbureau ingeschreven te staan kan je sowieso geen geld van de belasting terugkrijgen

Gastouder

Gastouder

19-01-2009 om 09:30

€5,70 /uur

Ik ben gastouder via een officieel geregistreerd gastouderbureau en ik krijg €5,70 per uur per kind. De ouders mogen mijn uurbedrag EN het bemiddelingsbedrag van het gastouderbureau opgeven aan de belastingdienst voor de kinderopvangtoeslag.

Als je je oppas zwart zou betalen zou 4 euro per uur per kind een mooi bedrag zijn.

Groetjes
Een Gastouder

anna

anna

21-01-2009 om 21:54

15 voor drie uur

Ik betaal de oppas 15 euro voor 15-18 uur, voor 2 kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.