Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Zoontje van 2jr 9 maanden wordt geplaagd

Hallo,

Wilde jullie commentaar hierop. Sorry voor eventuele fouten, mijn nls is schriftelijk niet zo goed.

Anyway, jongentje 2jr 9maanden zit al sinds 7 maanden op de creche. Ging prima tot 1 jaar geleden, ging hij naar een nieuwe groep, vertikaal leeftijd 0-4. Wij dachten, dat is eventjes wennen. Maar met de tijd is het niet beter geworden....
De laatste 3 maanden gaat hij steeds beter praten, dus dan gaat hij ook dingen vertellen.
Hij is ook steeds meer overstuur, iedere ochtend huilen als het een creche dag is, woensdag en donderdag dus.
Wil niet naar de creche zegt hij. Ging steeds achteruit. Wij hebben het aangegeven bij de groepleidster. Zij had het ook door zei ze, maar wist niet hoe het zou komen.
Ik bracht hem 2 weken geleden naar de creche en kwam een uitzendkracht tegen, die vaker invalt.
Zij vertelde dat onze zoontje wordt geplaagt door 2 andere kinderen, een broer en zus, van 3 en bijna 4 jaar oud.
Ik was woedend.
Heb het gezegt tegen de groepsleidster.
Ze had het niet door zei ze.
Hij kwam thuis met een zuigzoen op zijn buik.
Door die jongen dus.
Ik heb toen een bijeenkomst aangevraagd, met management erbij.
Voelde me daarna niet echt beter.
Manager ging steeds dingen herhalen, alles wordt eraan gedaan.
Voelde me op dat moment een beetje machteloos.

Denk er nu aan om mijn zoon uit de creche te halen en ergens anders plaatsen.

Maar weet echt niet of dit zo een goed idee is, omdat hij het nu allemaal zo eng vind.

We hebben ook een zoontje van 14 maanden, die het wel leuk vind op de creche.

Hebben iemand hier ervaringen mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

16-03-2009 om 14:12

Plagen

Hoe gaan jullie er zelf mee om? Laat je wat van je gevoelens merken naar je zoontje toe? Probeer vooral het probleem niet groter te maken dan het is, op die manier versterk je het probleem bij je zoon, maak je hem alleen maar onzkerder en zal hij zich aleen maar minder thuis voelen op de crèche.

Je het aangegeven dat er gepest wordt en nu is het aan de leiding om er scherper op te letten. Enig idee waarom juist jouw zoontje gepest wordt? Is hij sociaal neit zo goed weerbaar en kan daar misschien ook iets aan gedaan worden?

Waarom word je woedend als je hoort dat je zoontje gepest wordt? Woedend is maar een woord, maar komt bij mij nogal extreem over, een extreme reactie kan ook de communicatie met de leiding in de weg staan, pesten is nou eenmaal iets dat kan gebeuren en waar iets aan moet worden gedaan als het geconstateerd wordt, maar dat toch nooit helemaal te voorkomen valt.

Jellybabe

Jellybabe

16-03-2009 om 19:46 Topicstarter

"woedend"

Woedend is gewoon een woord dat ik heb gekozen om te uiten dat ik boos was.
Dus. Ik was boos omdat ik het pas door had toen mijn zoon het vertelde. Bij de creche wisten ze dat wel volgens mij, omdat de uitzendkracht ook zei dat het bekend was dat die 2 vaker kinderen pesten. Boos omdat de groepsleidster of niet door had dat mijn zoon gepest werd, of het negeerde, of whatever.

Voorkomen misschien niet maar het ging nu wel erg ver voordat het geconstateerd werd, in mijn mening.

Vic

Vic

17-03-2009 om 13:20

Jong

De leidsters kunnen eigenlijk niet meer doen dan opletten en proberen incidenten te voorkomen. De kinderen zijn nog zo jong. Mijn oudste is destijds op het kdv een aantal keren belaagd door een 'bijtertje'. Toen heb ik ook wel eens in een aanval van boosheid gevraagd of ze dat kind niet konden schorsen Ik denk dat de meest praktische oplossing is als je zoontje alle pestincidenten aan de leidster meldt.

marie

marie

17-03-2009 om 17:20

Even doorzetten?

Hallo
Uit je eerste berichtje begrijp ik dat een broer en zus van bijna 4 en 3 jaar oud het op hem voorzien hebben. Wat is bijna 4? (nog 1 maand of nog een half jaar?). Ik denk (en hoop) dat het probleem waarschijnlijk voorbij is als de oudste naar de basisschool gaat. Wellicht verveelt hij zich?
Wat doen ze op het kdv met de oudste peuters? Hebben ze daar ook aparte activiteiten voor?
Heb je je vraag ook al aan de oudercommissie voorgelegd? Hebben meer kinderen "last" van die jongen?
Wisselen van kdv lijkt mij ook niet verstandig.
groetjes

Jellybabe

Jellybabe

18-03-2009 om 22:20 Topicstarter

Fijn

Om dat te lezen Cameron.
De uitzendkracht die daar werkt is eigenlijk veel liever voor de kindjes dan de vaste leidster, maar goed, dat doet er niet zoveel toe.

Ik ben inderdaad teleurgesteld over de communicatie van de leidster naar ons. Voor mijn gevoel kon het haar allemal niet zo schelen, totdat ik er een probleem van maakte. Ik had het al zo vaak gezegt (sinds begin januari) dat ik het gevoel had dat er iets was, maar iedere keer zou ze het niet weten. Ik heb zelfs een keer direct gevraagt: wordt hij (zoontje) gepest ofzo?
Nou, niet echt, was het antwoord. Niet echt overtuigend dus.

Hij kwam thuis op een dag met een groot zuigzoen op zijn buik en ook met veel verdriet. Ik denk dat dat voor hem de drempel was. Daarna wilde hij echt niet meer naar de creche en het ging altijd maar over die jongen en zijn zus.

Mijn gevoel zegt dat hij niet gelukkig is daar.

Mijn gevoel zegt gewoon dat er teveel kindjes zijn, en te weinig juffen. De juf die er wel altijd aanwezig is... tja.... ze is gewoon een passief persoon denk ik.

Dus ik ben toch actief opzoek naar een alternatief.

Heb al 2 gastouders ontmoet en was best onder de indruk, ook dichterbij waar wij wonen enzo.

Het kan zo niet doorgaan denk ik.

Bedankt voor jullie reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.