Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Babybike


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: babybike
Berichtnummer: F00629
Datum: 9 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik heb in een of ander tijdschrift een advertentie gezien van de babybike en vraag me af of het bevestigingssysteem veilig is en of hij makelijk is in het gebruik. Kan hij op alle fietsen ed.? Graag reacties.

Hans van Bree


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: babybike zit als een huis, Joran zit als een prins...
Berichtnummer: F00629-1
Datum: 10 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Sinds twee weken rijden vriendin en ik ons jochie van 10 1/2 weken in de babybike rond. Joran zit daar onder een zelfgemaakte zonnescherm als een prinsje in een draagstoel. Aangezien wij geen auto hebben, betekent de babybike een aanzienlijke toename van onze mobiliteit. We hoeven nu niet te wachten totdat de kleine jongen rechtop in een conventioneel stoeltje kan zitten.

Terug naar je vraag, Hans: de babybike zit als een huis. De drager waar je het stoeltje op zet zit op de bagagedrager gemonteerd met vier bouten die aan de onderkant van de babagedrager in twee stalen strips met draad grijpen (zie ascii-art onderaan). Deze strips bevatten voldoende gaten om op de meeste maten bagagedragers te kunnen worden gemonteerd. Erg comfortabel zijn de spiraalveren tussen bagagedrager en drager voor het stoeltje (extra aanschaf die de moeite waard is).

Het monteren van de hele hap op een bagagedrager kost even wat tijd. Bij het veersysteem ben je tijd en kracht kwijt om de borgmoeren vast te zetten, maar dat is een eenmalige klus. Het verplaatsen van de drager naar een andere fiets kost zo'n 10 minuten en je hebt er een schroevendraaier bij nodig (de 4 bouten hebben een schroefkop).

Het plaatsen van de stoel op de drager kost nog geen 5 seconden: schuifjes omhoog, stoeltje in de uitsparingen laten vallen, schuifjes omlaag.

Al met al is het een flinke aanschaf, maar wat ons betreft hebben we er geen spijt van. Mail me als je nog vragen hebt.

Very, Wim & Joran

(NB: We zijn een tevreden klant en geen aandeelhouder :-)




Onderaanzicht: ________________________ __________________________ // \\ || || <- bagagedrager || || ==================================== | O O O O | <- stalen strip ==================================== || || ||------------------------|| || || || || || || ||------------------------|| || || || || || || ||------------------------|| || || || || || || ==================================== | O O O O | ==================================== || || ||------------------------|| || || || || Dwarsdoorsnede: | | | ___ ___ | <- drager voor het |===================================| stoeltje `|` `|` `|` `|` <- bout met `|` `|` spiraalveer = = <- borgmoer ===================================== <- stalen strip ( )| |( ) <- bagagedrager ===================================== <- stalen strip | | met draad

^---------------------^----------- bouten


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Vogelvrije fietser
Berichtnummer: F00629-2
Datum: 10 juli 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Informeer eens bij de redactie van de Vogelvrije fietser, daar zitten veel kritische fiets-consumenten!

Joke


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Ook wij enthousiast
Berichtnummer: F00629-3
Datum: 7 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en samen met mijn partner op zoek om ons kindje op een veilige manier naar de crèche te brengen, zonder dat dat de aanschaf van een (tweede) auto betekent. Vanwege rugletsel is een draagzak voor mijn partner uit den boze. We waren dan ook heel blij dat we de Babybike inmiddels zijn tegengekomen.

Voor jouw informatie: hoewel veel mensen negatief op het vervoer van een jonge baby per fietsstoeltje reageren, schijnen zowel de ANWB als de consumentenbond dit zitje zowel veilig, als degelijk én comfortabel beoordeeld te hebben. En na een enthousiaste demonstratie van een ervaren gebruiker zijn wij ook door de bocht!

Groeten,
Sandra


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: hoe lang kan een kind erin?
Berichtnummer: F00629-4
Datum: 8 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

De babybike is redelijk prijzig, heb ik (van tevreden gebruikers) begrepen. Ik vroeg mij echter af hoe lang een kind erin kan, en of het in de winter niet te koud is. De onze wordt in september geboren. Het is de vraag of wij er dan wel genoeg plezier van hebben.

Petra Ket


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: wat dacht je van een dekentje?
Berichtnummer: F00629-5
Datum: 12 augustus 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Petra,

Klimaatbeheersing op de babybike is redelijk goed uitvoerbaar. Tegen de kou zou ik de baby toestoppen met een dekentje. Met behulp van een extra riem blijft het dekentje op z'n plaats zitten. Ook zou je een overkapping kunnen maken (of kopen) om de baby enige beschutting te geven. Ik denk dat ik daar zelf het regenscherm voor ga gebruiken dat ik bij de babybike heb aangeschaft.

Wat betreft je tweede vraag: de babybike kun je gebruiken zolang de kleine in een maxicosi past en er in wil blijven zitten.

Wim


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: waar te koop?
Berichtnummer: F00629-6
Datum: 24 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Babybike-gebruikers,

Inmiddels zijn ook wij op zoek naar een fietszitje voor de eerste maanden, maar zowel bij de baby-speciaalzaak als de fietsspeciaalzaak kan men ons niet aan zoiets helpen. Waar kopen jullie die Babybike? Liefst Utrecht of omgeving.

José


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Antwoord: waar te koop
Berichtnummer: F00629-7
Datum: 29 september 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi José,

Ik heb toevallig net (per email) een folder aangevraagd van de Babybike (en vanochtend nog wel een half uur met de verkoper aan de telefoon zitten bellen). Ze zitten in Bussum en je kunt daar langsgaan, maar je kunt ook telefonisch je bestelling doorgeven en dan wordt-ie thuisbezorgd.

Overigens zei de verkoper tegen me dat ze ook een pagina op Internet hebben (met AltaVista zoeken op 'babybike' zou je er moeten brengen, zei-die), dus daar kun je ook al even neuzen.

Adres-info:
Babybike Nederland bv
Postbus 372
1400 AJ Bussum
Tel/fax 035-6951908
Email: [email protected]

Groetjes Sjoukje